Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

folo

Medlem
Varning angående SAS MC statuspoäng och coronatider när man kanske har mycket kreditering på kontot pga återbetalda resor. Per automatik får man får inga 1000 statuspoäng om man har ett saldo som är negativt. Självklart ska man ha statuspoängen bara kortet är använt under månaden. Detta är responsen jag fick (och jag fick statuspoängen några dagar senare):

Hej!

Då du har haft krediteringar under maj månad fick du ett minusbelopp på bonus. Därför har vi inte fört över några poäng.

Du ska självklart få 1000 statuspoäng då du använt kortet i maj, Jag ber SAS att manuellt registrera detta.
 

Migato

Medlem
Hej! Mitt MC premium har nu genom statuspoängen varje månad gjort att jag blivit EBG. Kommer det komma ett nytt guldbrandat MC-premium kort hem till mig eller behöver man beställa det manuellt? Bagagetaggar vet jag att man behöver beställa manuellt.
 

djmanosv

Medlem
Hej jag har SAS MC premium , och gick genom en Excel som man kan ladda ner i SAS sidan som visar alla "Status Points From SAS Mastercard"

Jag upptäckte att jag saknar status poäng i några månader (April -> Juni) 2020 och november 2019. Hur kan man hantera det ? Jag kontaktade niss support och väntar för svaret men jag undrar varför har det hänt. Finns det någon begränsing av hur man spenderar för att få status poäng ?
 

gneken

Medlem
Hej jag har SAS MC premium , och gick genom en Excel som man kan ladda ner i SAS sidan som visar alla "Status Points From SAS Mastercard"

Jag upptäckte att jag saknar status poäng i några månader (April -> Juni) 2020 och november 2019. Hur kan man hantera det ? Är
Har du använt kortet under dessa månader?
 
Toppen