Senaste nytt

SAS nya hemsida

Meazza

Medlem
Är inne på SAS.SE varje vecka och har aldrig stött på det tidigare. Men jag tackar för tipset härifrån samt ser med tillförsikt fram emot vad SK IT kan hitta på framöver.
 

Homer

Medlem
Bloomberg - World’s Back Office Rushes to Stay Online in India Lockdown

Companies in India are scrambling to ensure that the millions who staff the back offices of Wall Street banks and take on work outsourced by firms from airlines to insurers can keep going as the nation mandates increased work from home amid a spike in coronavirus cases.

Infosys Ltd., Tata Consultancy Services Ltd. and other Indian firms that employ more than four million people in tech hubs such as Bengaluru, are also requesting that their clients relax non-disclosure and other privacy rules so that employees who must stay at home during the lockdown can still do their jobs.

“Moving millions of desktops to employees’ homes, configuring software to allow for slower bandwidth and ensuring cybersecurity - it’s a mind-boggling physical and logistical exercise that our companies are in the midst of right now,” Keshav Murugesh, chairman of Nasscom, said in a phone interview.

scarded.jpg
 
Infosys Ltd., Tata Consultancy Services Ltd. and other Indian firms that employ more than four million people in tech hubs such as Bengaluru, are also requesting that their clients relax non-disclosure and other privacy rules so that employees who must stay at home during the lockdown can still do their jobs.
Jag jobbar just med dylika frågor (outsourcing), och det är ett strikt nej. Företaget jag jobbar på har valt att acceptera sämre SLA-uppfyllnad (svarstider osv) men ruckar inte en millimeter på privacy och customer security. Just att få jobba hemifrån har varit en gigantisk stötesten för callcenters/customer service i flertalet länder.

Meta: postade du i rätt tråd @Homer? :)
 

Greger

Medlem
Jag använde tidigare länken Dagens topperbjudanden för frekventa resenärer | SAS som bokmärke för att hålla mig uppdaterad med vad som händer inom eurobonus med datum och text, såsom när de annonserade att man fick förlängd medlemsnivå. Men nu redirectas man till en annan sida med medlemserbjudanden på svenska. Vet någon av vart jag kan ta del av tidigare information på samma smidiga sätt?

Edit: Länken jag syftade på var alltså ...sas.se/eurobonus/offers-and-news/

Edit 2: Hittade informationen på ...sas.se/eurobonus när man scrollar ner, inte lika smidigt som förut i mitt tycke men funkar.
 
Last edited:

Myllys35

Medlem
Hej,

Vet inte om det är fler som stött på detta, men jag har både igår och idag försökt köpa biljetter via SAS hemsida utan framgång. Får ett felmeddelande om att betalning misslyckats. Kom idag på att jag inte provat appen och där fungerade det! Antar att SKIT är i farten igen...

Ville bara tipsa om det ifall fler har samma problem, även om det kanske inte är någon rusning efter flygbiljetter just nu :p.
 

ante_77

Medlem
Hej,

Vet inte om det är fler som stött på detta, men jag har både igår och idag försökt köpa biljetter via SAS hemsida utan framgång. Får ett felmeddelande om att betalning misslyckats. Kom idag på att jag inte provat appen och där fungerade det! Antar att SKIT är i farten igen...

Ville bara tipsa om det ifall fler har samma problem, även om det kanske inte är någon rusning efter flygbiljetter just nu :p.

Samma här. Appen fungerade
 

palmen

Moderator
Hej,

Vet inte om det är fler som stött på detta, men jag har både igår och idag försökt köpa biljetter via SAS hemsida utan framgång. Får ett felmeddelande om att betalning misslyckats. Kom idag på att jag inte provat appen och där fungerade det! Antar att SKIT är i farten igen...

Ville bara tipsa om det ifall fler har samma problem, även om det kanske inte är någon rusning efter flygbiljetter just nu :p.
Kan det vara det klassiska problemet att det inte fungerar om man väljer platser inom bokningen?
 

Myllys35

Medlem
Kan det vara det klassiska problemet att det inte fungerar om man väljer platser inom bokningen?

Jag gjorde ett försök utan, men det sket sig även där.
Jag försökte med alla möjligheter som jag kunde komma på, men nej....

Samma för min del, provade alla tänkbara kombinationer av hård- och mjukvara. För SAS del är det ju knappast optimalt att det strular med nya pengar in i nuläget
 
Toppen