Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

intuition

Medlem
Åh, inte ens en abition utan en förhoppning!

Osökt börjar jag tänka på ett av avsnitten i "Spin City", när borgmästaren pressar Mike Flaherty (Michael J Fox) om hur förhandlingarna går och när sopstrejken ska blåsas av. Mike glider runt frågan ett par gånger och svarar till sist
"We are h..opetimistic it will end soon"
 

Homer

Medlem
Kundtjänst i torsdags "SAS har sagt att alla resor som avbokat i mars ska återbetalas under juni, du bör
se pengarna på ditt konto i början av juli"
 

pedantic

Medlem
Är upp i 5 avbokade awards resor där jag fått poäng tillbaka med en gång och pengar nån dag senare;
  • Avbokat 25/06, pengar på SAS Amex Premium 26/6.
  • Avbokat 24/06, pengar på SAS Amex Premium 25/6.
  • Avbokat 5/6, pengar på SAS Amex Premium 6/6.
  • Avbokat 13/4, pengar på SAS Amex Premium 14/4.
  • Avbokat 7/4, pengar på SAS Amex Elite 9/4.
I samtliga fall har jag bokat och avbokat direkt på SAS.se.

Var flygen inställda vid tillfället för avbokningen, eller var det flyg som skulle flyga normalt?

Det var planerat att flygen skulle gå, men den första var inom tiden för UD:s avrådan och blev efter min avbokning inställt.
 

Samosaguas

Medlem
Så här skrev kundtjänst i chatten till mig för en stund sen:

"We expect to process all bookings in March before the end of June, however it is possible that some bookings are not processed before that"

Jag gissar att det är "possible" att just min bokning är en dessa som SAS tyvärr inte hinner med innan slutet av juni. Någon som vågar slå vad? :)
 

intuition

Medlem
Det var planerat att flygen skulle gå, men den första var inom tiden för UD:s avrådan och blev efter min avbokning inställt.
OK, det är intressant. Jag lurar på varför det skiljer så mycket. Jag och ett antal andra som avbokat flyg på samma sätt som du har ju inte fått en spänn. Jag har också använt sas.se, men åtminstone ett av mina flyg var redan inställt vid avbokning. Undrar om det är det som är orsaken.
 
Nu hittar jag iofs inte källan på det, men var det verkligen ett löfte?
Jag tror nästan att sas själva beskrev det som deras ambition.

Exakt så - SAS har aldrig lovat när pengar ska vara tillbaka hos kund.


- Freja Annamatz, SAS


Drabbade resenärer får vänta på pengar | SvD
Nu har jag inte DN längre, men visst var det så att Rickard himself lovade att det skulle vara betalt i juni?

Coronaslag mot SAS – 3,7 miljarder i förlust - DN.SE

Sen har Aftonbladet en artikel, där stod det:

"Just nu uppger SAS att resenärer som skulle ha rest i mars att kompenseras i juni"

SAS återbetalning: Kunder har väntat i månader | Aftonbladet
 
Toppen