Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

intuition

Medlem
Ja, måste vara en tillfällighet. Jag har 2 award-avbokningar, en 16 mars och en 21 maj, båda returnerade rätt summa poäng omedelbart. (några pengar har såklart inte kommit)
 

pedantic

Medlem
Är upp i 5 avbokade awards resor där jag fått poäng tillbaka med en gång och pengar nån dag senare;
  • Avbokat 25/06, pengar på SAS Amex Premium 26/6.
  • Avbokat 24/06, pengar på SAS Amex Premium 25/6.
  • Avbokat 5/6, pengar på SAS Amex Premium 6/6.
  • Avbokat 13/4, pengar på SAS Amex Premium 14/4.
  • Avbokat 7/4, pengar på SAS Amex Elite 9/4.
I samtliga fall har jag bokat och avbokat direkt på SAS.se.
 

danielhog

Medlem
Är upp i 5 avbokade awards resor där jag fått poäng tillbaka med en gång och pengar nån dag senare;
  • Avbokat 25/06, pengar på SAS Amex Premium 26/6.
  • Avbokat 24/06, pengar på SAS Amex Premium 25/6.
  • Avbokat 5/6, pengar på SAS Amex Premium 6/6.
  • Avbokat 13/4, pengar på SAS Amex Premium 14/4.
  • Avbokat 7/4, pengar på SAS Amex Elite 9/4.
I samtliga fall har jag bokat och avbokat direkt på SAS.se.
Har det varit rena SAS awards eller star alliance?
 

intuition

Medlem
Är upp i 5 avbokade awards resor där jag fått poäng tillbaka med en gång och pengar nån dag senare;
  • Avbokat 25/06, pengar på SAS Amex Premium 26/6.
  • Avbokat 24/06, pengar på SAS Amex Premium 25/6.
  • Avbokat 5/6, pengar på SAS Amex Premium 6/6.
  • Avbokat 13/4, pengar på SAS Amex Premium 14/4.
  • Avbokat 7/4, pengar på SAS Amex Elite 9/4.
I samtliga fall har jag bokat och avbokat direkt på SAS.se.
Var flygen inställda vid tillfället för avbokningen, eller var det flyg som skulle flyga normalt?
 
När man avbokar awards, SAS och *A, brukar pengarna i normalfallet gå tillbaka direkt och synas på kortet inom 2-3 dagar. Märkligt att det inte sker automatiskt med övriga bokningar just nu. Talar för att SAS fular.
 
Nu är det två dagar kvar av juni, skall bli intressant att se om SAS står vid sitt löfte att betala tillbaka det som avbokats i mars innan juli.
 

Samosaguas

Medlem
Nu är det två dagar kvar av juni, skall bli intressant att se om SAS står vid sitt löfte att betala tillbaka det som avbokats i mars innan juli.
Verkar högst osannolikt. Tycker det rapporteras in väldigt få återbetalningar just nu. Jag väntar på en Star Alliance poäng-bokning som avbokades 20 mars.
 
Toppen