Senaste nytt

Hyra bil för familjesemester Hertz eller Avis?

Sebastian.k

Medlem
Jag hittade också ica-dealen som bäst värde, speciellt eftersom 1 extra förare samt bilbarnstol ingår. Kan man kombinera ica-dealen med Eurobonus på något sätt? Alltså att man får Eurobonuspoäng samtidigt?

Min uppfattning är att det bör funka om man använder Ica kortet ( ej kreditkort) utan vanliga medlemskortet för just Ica förmånen och betalar med tex. Amex elite bör man få poäng den vägen dvs. Samt utökad försäkring etc.
Utöver det är jag osäker.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

trskial

Medlem
Jag hyr en V60 med fria mil just nu i en vecka för 5.495 kr ink moms. Hyrde V60 av samma företag i en månad med fria mil för 21.980 kr.
 

Sebastian.k

Medlem
Jag hyr en V60 med fria mil just nu i en vecka för 5.495 kr ink moms. Hyrde V60 av samma företag i en månad med fria mil för 21.980 kr.

Volvo xc40, 3095kr/vecka (Grupp:F)
Volvo v60, 4130 kr/vecka (Grupp: N)
Volvo xc60, 4230kr/vecka (Grupp:L)
Volvo V90, 4438kr/vecka (Grupp:M)
Volvo V90, CC, AWD, 4902kr/vecka (Grupp:V6) Prestige collection

Hertz med ica rabatten fria mil och skatter.
dvs. standard utförandet, utan tillägg.
 

Berglund

Medlem
Min uppfattning är att det bör funka om man använder Ica kortet ( ej kreditkort) utan vanliga medlemskortet för just Ica förmånen och betalar med tex. Amex elite bör man få poäng den vägen dvs. Samt utökad försäkring etc.
Utöver det är jag osäker.
Eftersom det krävs en CDP kod för att få ICA rabatten och en annan CDP kod för att få bonuspoängen till Eurobonus så tror jag att de enda Eurobonuspoängen som man kan räkna med är de som man får genom Amexkortet, dvs de rent spending baserade. Någon annan kombination tror jag inte är möjlig, jag ser inte hur det skulle gå till i så fall eftersom man bara kan använda en CDP kod åt gången/per hyra.
 

Sebastian.k

Medlem
Eftersom det krävs en CDP kod för att få ICA rabatten och en annan CDP kod för att få bonuspoängen till Eurobonus så tror jag att de enda Eurobonuspoängen som man kan räkna med är de som man får genom Amexkortet, dvs de rent spending baserade. Någon annan kombination tror jag inte är möjlig, jag ser inte hur det skulle gå till i så fall eftersom man bara kan använda en CDP kod åt gången/per hyra.

Tack @Berglund för förtydligandet!
 
Eftersom det krävs en CDP kod för att få ICA rabatten och en annan CDP kod för att få bonuspoängen till Eurobonus så tror jag att de enda Eurobonuspoängen som man kan räkna med är de som man får genom Amexkortet, dvs de rent spending baserade. Någon annan kombination tror jag inte är möjlig, jag ser inte hur det skulle gå till i så fall eftersom man bara kan använda en CDP kod åt gången/per hyra.
Det går ju dock att välja att få Eurobonuspoäng när man bokar genom att välja just SAS-EB i listan under Frequent Travellerprogram (se bifogad bild)
 

Attachments

  • Skärmavbild 2020-06-22 kl. 19.03.43.png
    Skärmavbild 2020-06-22 kl. 19.03.43.png
    218,2 KB · Visningar: 474

Gus

Medlem
Om ni hittar en bil i sommar, hyr den på direkten!! Jag skulle boka via hertz nu ikväll, men i princip alla bilar är slut. Fanns bara på skavsta kvar. Blev på Mabi i Stockholm via rentalcars.com istället, 1800 kr dyrare än vad jag hittade på Hertz imorse, och utan extra förare.
 

FrontX

Medlem
Någon som använt förmånen "Garanterad Biltillgänglighet" på Hertz som President C-medlem?

Funkar det på samma sätt som på hotellen, dvs du är garanterad ett rum men de kan i princip sätta vilket pris de vill? Och hur funkar det i praktiken, framförallt nu när det inte finns en bil att få tag på nånstans. Är det någon stackare som blir utan bil pga man som medlem har rätt till en bil fast det är fullbokat?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Om det är någon som jagar bil fortfarande och inte vill betala ockerpriser så kan jag tipsa om Europcar i Västerås(city). De har väldigt generösa priser (har själv bokat en Audi A3 el likn) för knappa 4k för 13dagars hyra.
 
Toppen