Senaste nytt

Sas återupptar flera destinationer

Tobbe.O

Medlem
Här kommer hela listan, enligt flygtorget.se! :)

Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » Hit flyger SAS i juli

SAS från Köpenhamn:
• Aalborg
• Aarhus
• Färöarna
• Malaga
• Palma de Mallorca
• Alicante
• Aten
• Nice
• Split
• London
• Berlin
• Dusseldorf
• Hamburg
• Frankfurt
• Munchen
• Stuttgart
• Amsterdam
• Bologna
• Rom
• Milano
• Bryssel
• Faro
• Gdansk
• Geneve
• Zurich
• Reykjavik
• Palanga
• Vilnius
• Arlanda
• Oslo
• Stavanger
• Bergen
• Trondheim
• New York
• Chicago
• San Francisco

SAS från Oslo:

• Alta
• Bardufoss
• Bodö
• Evenes
• Kirkenes
• Longyearbyen
• Tromsö
• Lakselv
• Ålesund
• Bergen
• Haugesund
• Kristiansand
• Kristiansund
• Molde
• Stavanger
• Trondheim
• Aten
• Malaga
• Alicante
• Palma de Mallorca
• Split
• Barcelona
• Billund
• Gran Canaria
• Nice
• Aalborg
• Aarhus
• Stockholm
• Köpenhamn
• Reykjavik
Från Stavanger till Aberdeen

SAS från Stockholm

• Ängelholm
• Göteborg
• Kalmar
• Kiruna
• Luleå
• Malmö
• Östersund
• Skellefteå
• Umeå
• Visby
• Malaga
• Alicante
• Palma de Mallorca
• Aten
• Thessaloniki
• London
• Rom
• Milano
• Faro
• Split
• Helsingfors
• Oslo
• Köpenhamn
 

John Rambo

Medlem
Jag tycker att det är lite märkligt att SAS inte återupptar något flyg till Paris; varken från Cph eller Arn - nu när vi till och med ”får” resa dit. Hittar inte sas biljetter till eller från Paris innan mitten på Augusti..
 

ante_77

Medlem
Jag tycker att det är lite märkligt att SAS inte återupptar något flyg till Paris; varken från Cph eller Arn - nu när vi till och med ”får” resa dit. Hittar inte sas biljetter till eller från Paris innan mitten på Augusti..

Ja, det var konstigt.
Den linjen bör väl kunna fyllas upp rätt enkelt
 

pswe

Medlem
Jag tycker att det är lite märkligt att SAS inte återupptar något flyg till Paris; varken från Cph eller Arn - nu när vi till och med ”får” resa dit. Hittar inte sas biljetter till eller från Paris innan mitten på Augusti..
Lite märkligt helt klart, men det ser från listorna ut som man i viss utsträckning undviker att konkurrera där det finns andra flagcarriers med hemmabas. Även säsong verkar spela in, mer turist- än affärsdestinationer i första hand.
 

Plus

Medlem
Det är endast Air France som för nuvarande flyger CDG-CPH samt CDG-ARN. Bägge linjerna ser ut att få två dagliga flighter från nästa vecka.
Ännu inget besked från SAS angående Paris...

Fel av mig. Var helt övertygad om att jag hade läst CPH-CDG i förra releasen. Gick tillbaka och kollade, du har rätt.
Nåja, den borde nog återkomma inom en snar framtid.
Normalt sätt har ju SAS 7 (eller fler?) avgångar om dagen till Paris. Tre från Stockholm och Köpenhamn, hur många från Oslo har jag dålig koll på.
 

011430121

Medlem
Jag tycker att det är lite märkligt att SAS inte återupptar något flyg till Paris; varken från Cph eller Arn - nu när vi till och med ”får” resa dit. Hittar inte sas biljetter till eller från Paris innan mitten på Augusti..
Lite märkligt helt klart, men det ser från listorna ut som man i viss utsträckning undviker att konkurrera där det finns andra flagcarriers med hemmabas. Även säsong verkar spela in, mer turist- än affärsdestinationer i första hand.
Det kom info från UD vid 16 tiden på onsdagen
SAS måste planera med maskiner och personal de kan nog inte på några timmar hitta öppningar hur de skall trafikera linjen.
De vill nog inte ha personal och maskiner stående utan fulla uppdrag.
Jag själv hoppas på snabb öppning av CDG.
 

pswe

Medlem
Det kom info från UD vid 16 tiden på onsdagen
SAS måste planera med maskiner och personal de kan nog inte på några timmar hitta öppningar hur de skall trafikera linjen.
De vill nog inte ha personal och maskiner stående utan fulla uppdrag.
Jag själv hoppas på snabb öppning av CDG.
Frågan var framförallt varför Paris saknas på listan. Ser inte riktigt varför det politiska beslutet påverkar Milano och Thessaloniki annorlunda än Paris.
 
Toppen