Senaste nytt

Hyra bil för familjesemester Hertz eller Avis?

TP12

Medlem
Volvo V40 via Volvos samarbete med Hertz, 4900 kr per månad, extra förare. V60 för 5900 kr.

Var hittar jag det erbjudandet? Har tyvärr fått försening av leverans av ny bil och blir av med min gamla nästa vecka...

edit: Tvåa på bollen - sorry för upprepning
 

Sebastian.k

Medlem
Hertz brukar erbjuda 10-15% rabatt till ICA medlemmar. Det ger ofta ett ganska vettigt pris på veckobasis, jag höftar till och säger runt 3-4000 kr bara för att ge ett riktmärke.

Nordic Choice erbjuder just nu sina medlemmar 2000 Nordic Choice poäng per Hertzhyra som bokas senast den 19 juni och som genomförs före 31 juli i år. Inga toppenpriser men runt 10% rabatt där också samt några NCC-poäng. Den här dealen kan inte kombineras med ICA rabatten ovan.

Avis var det länge sedan jag såg någon bra kampanj för, i sista fall kan du prova att gå till Avis.se via Refunder, som i varje fall ger ca 4% tillbaka på hyreskostnaden. Om du inte har Refunder sedan tidigare kan du bli värvad och får då 50 kr efter ditt första köp samt dubbel bonus (procentsiffran dubbleras) om du gör ditt första köp eller din första bokning inom 48 timmar från det att du blev medlem. Minsta belopp för att kunna få utbetalning från Refunder är dock 100 kr i insamlad cashback.

tack @Berglund för tipsen!
 

Sebastian.k

Medlem

Sebastian.k

Medlem
Hittade bilar hos Hertz, upplands Väsby och Eskilstuna. Dvs det finns fler fordon utanför sthlm regionen som tidigare nämnts i tråden. Inte helt fel att ta sig längre ut för en premium bil!

ica rabatten verkar Vara förmånligaste just nu på Hertz.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Hittade bilar hos Hertz, upplands Väsby och Eskilstuna. Dvs det finns fler fordon utanför sthlm regionen som tidigare nämnts i tråden. Inte helt fel att ta sig längre ut för en premium bil!

ica rabatten verkar Vara förmånligaste just nu på Hertz.
Jag hittade också ica-dealen som bäst värde, speciellt eftersom 1 extra förare samt bilbarnstol ingår. Kan man kombinera ica-dealen med Eurobonus på något sätt? Alltså att man får Eurobonuspoäng samtidigt?
 
Toppen