Senaste nytt

Hyra bil för familjesemester Hertz eller Avis?

Sebastian.k

Medlem
Hej bästa BC vänner!

Behöver lite råd ang hyrbil då det varken blir First eller business class i år till Spanien utan det blir hyrbil till Varberg på västkusten där vi hyrt stuga med familj i år pga rådande omständigheter.

Har letat både hos leverantörer och i olika trådar här på BC gällande hyrbilar, men hittar inget som är aktuellt just nu, där av ställer jag frågan i forumet! Är det Hertz eller Avis som gäller för vecko hyra av en familje bil som är förmånligast?

Tacksam för tips och råd!
 

Berglund

Medlem
Hertz brukar erbjuda 10-15% rabatt till ICA medlemmar. Det ger ofta ett ganska vettigt pris på veckobasis, jag höftar till och säger runt 3-4000 kr bara för att ge ett riktmärke.

Nordic Choice erbjuder just nu sina medlemmar 2000 Nordic Choice poäng per Hertzhyra som bokas senast den 19 juni och som genomförs före 31 juli i år. Inga toppenpriser men runt 10% rabatt där också samt några NCC-poäng. Den här dealen kan inte kombineras med ICA rabatten ovan.

Avis var det länge sedan jag såg någon bra kampanj för, i sista fall kan du prova att gå till Avis.se via Refunder, som i varje fall ger ca 4% tillbaka på hyreskostnaden. Om du inte har Refunder sedan tidigare kan du bli värvad och får då 50 kr efter ditt första köp samt dubbel bonus (procentsiffran dubbleras) om du gör ditt första köp eller din första bokning inom 48 timmar från det att du blev medlem. Minsta belopp för att kunna få utbetalning från Refunder är dock 100 kr i insamlad cashback.
 

pswe

Medlem
Hej bästa BC vänner!

Behöver lite råd ang hyrbil då det varken blir First eller business class i år till Spanien utan det blir hyrbil till Varberg på västkusten där vi hyrt stuga med familj i år pga rådande omständigheter.

Har letat både hos leverantörer och i olika trådar här på BC gällande hyrbilar, men hittar inget som är aktuellt just nu, där av ställer jag frågan i forumet! Är det Hertz eller Avis som gäller för vecko hyra av en familje bil som är förmånligast?

Tacksam för tips och råd!

Håller med om att det är dåligt med kampanjer just nu. Anar att hyrbilsbolagen har sämre med fullprisbetalande under veckorna nu och skurit ner på flottorna.
Har sökt hyror till i sommar med utgångspunkt från antingen Stockholm eller Malmö. Prisbilden har glidit isär där jag upplever att Stockholm blivit dyrare än vanligt.
Det har dessutom börjat bli ont om tillgängliga bilar att boka i centrala Stockholm både hos Avis o Hertz en del av de sommarveckor jag undersökt.
I vanliga fall har det ibland gått att spara en slant genom att hämta på Bromma, men det är inte mycket att hämta där just nu.
 

Canadien

Medlem
Letar också bli för lite längre period, fått offert på fullsize kombi hos Avis för 6k/mån. Då ingår dock bara 150 mil. Hertz verkar ha V60 för ca 9k/mån inkl 300 mil.

Men nu kanske du bara behöver en vecka och då är ju ovan irrelevant.
 

Gus

Medlem
Testa söka på auto europe. Jag hyrde bil från Arlanda (green motion, blev upphämtad i Märsta pendel) i 1 vecka nyligen, 1300 kr. Samma bil från Stockholm kostade 2300 kr.
 
ICA-dealen som nämns ovan ger också gratis extra förare inom familjen och en barnstol. Bokade 15 dagar i Göteborg för några dagar sedan. Bensin eller tåg går väl på ett ut ungefär, och skönt att slippa köra E20 fram och tillbaka.

Ca 4500kr för en Zoe, med mellannivå på självrisken. (Tror att det är 7000kr). När jag bokade verkade det finnas bilar i de flesta klasser.
 

Tur-Ture

Medlem
Jag har hyrt bil i två vändor från Avis, en månad vardera gång. Det var betydligt billigare på Arlanda jämför med Stockholm city. Betalat 4500/mån, bokat billigaste klass med automat och fått Hyundai Iqonic resp Nissan Qashqai (som jag har till mitten av Aug), bokat via SAS Eurobonus sidan. Men som sägs i tidigare inlägg så kan det ju vara knepåigare nu när man får resa inrikes igen. Vet inte om Avis öppnat Bromma kontoret, det var stängt i Maj i alla fall.
 
Toppen