Senaste nytt

Best Western och CV-19 - poäng istället för check hos vissa hotell

Robert flysas

Moderator
Best Western Rewards
Restaurangcheck eller poäng

Som medlem i Best Western Rewards har du förmånen att få restaurangcheck vid ankomst till våra hotell i Sverige och Norge.

På grund av de utmanande tider som Coronapandemin fört med sig har vi blivit tvungna att tillfälligt göra en mindre förändring gällande restaurangcheckarna.
Många av våra hotell är familjeägda och drivs i liten skala vilket gör att de påverkas kraftigt av den situation som nu råder under pandemin. Det innebär att några av hotellen tillfälligt stängt sina restauranger och det påverkar möjligheten att kunna erbjuda restaurangcheck. På dessa hotell kan du därför att bli erbjuden poäng istället för restaurangcheck.

Vi vet att restaurangcheckarna är väldigt uppskattade bland våra medlemmar och så fort allt har återgått till ett mer normalt läge i hotellbranschen är vår ambition att återigen kunna erbjuda restaurangcheckar på samma sätt som tidigare.

Vi tackar för din förståelse och önskar dig en fin sommar.

Vänliga hälsningar
Best Western Hotels & Resorts
Skandinavien
 
Jag har full förståelse för de mindre hotellen gör så. Bodde i veckan i Avesta på BW, tror nog att de har haft en jobbig tid redan innan Corona.

Däremot är väl The Winery lite av en besvikelse i största allmänhet tycker jag och det blir ju inte direkt bättre med avsaknad av voucher.
 

Robert flysas

Moderator
Jag har full förståelse för de mindre hotellen gör så. Bodde i veckan i Avesta på BW, tror nog att de har haft en jobbig tid redan innan Corona.

Däremot är väl The Winery lite av en besvikelse i största allmänhet tycker jag och det blir ju inte direkt bättre med avsaknad av voucher.

Ja, det var som i Uppsala, de hade det jobbigt och då helt annat mot de större där man har höga förväntningar. Men de mindre är helt annat. Då är det bra av BW att betala ut poäng istället.
 

danielhog

Medlem
Jag har full förståelse för de mindre hotellen gör så. Bodde i veckan i Avesta på BW, tror nog att de har haft en jobbig tid redan innan Corona.

Däremot är väl The Winery lite av en besvikelse i största allmänhet tycker jag och det blir ju inte direkt bättre med avsaknad av voucher.
Lite OT kanske men the winery har jag blivit sjukt konfunderad över den dåliga standarden på mat och helhetsupplevelse. Kanske lever på hippt namn och marknadsföring och inte återkommande trogna gäster.
 
Toppen