Senaste nytt

Amex Elite: Spendera 15k, få 15k extra poäng

Maja

Medlem
Lite konstigt om de räknar spend på annat sätt än "normalt". Det naturliga vore väl att spenden är totalspenden på kontots samtliga kort. Det kan inte vara så att de menar att extrakort inte kan ge "extrabonus"? Svårt att se varför man ska missgynnas av att även "partnern" bidrar till hushållets inköp jämfört med att kontohavaren ensamt handlar.
Kan bara hålla med, men får lägga om så att jag handlar allt framöver. ;)
 

Maja

Medlem
Någon som fixade det genom chatten igår som fått det utlovade bekräftelsemailet? Pratade med dem i går förmiddag men har inte fått något ännu.
Chattade med dem i tisdags kväll, fick inget mail inom 24 h, väntade 36h och kontaktade dem i förmiddags via chatten igen och har fått bekräftelse via chatten att allt var ok, men att jag skulle få ett mail ändå. Personen hade även gjort en notering på mitt kortkonto att vi hade haft denna konversation så att det skulle finnas en referens för ev. framtida frågor. Får väl bara hoppas att allt är ok och börja handla nu då. :D:eek::oops:
 

ZZZebra

Medlem
Chattade med dem i tisdags kväll, fick inget mail inom 24 h, väntade 36h och kontaktade dem i förmiddags via chatten igen och har fått bekräftelse via chatten att allt var ok, men att jag skulle få ett mail ändå. Personen hade även gjort en notering på mitt kortkonto att vi hade haft denna konversation så att det skulle finnas en referens för ev. framtida frågor. Får väl bara hoppas att allt är ok och börja handla nu då. :D:eek::oops:

Härligt att det är så olika beroende på vilken handläggare man får. Antingen så kan man lägga till sitt kort eller inte. Antingen får man ett bekräftelsemejl eller inte :)

För mig gick det superenkelt att lägga till mitt andra Elite-kort (bara fått mejl för det ena) men fick inget bekräftelsemejl. Med en skärmdump känns det ändå ganska säkert...

upload_2020-6-4_22-12-21.png
 

mha321

Medlem
Det ska bli spännande att se hur återbetalningar under perioden hanteras. Det börjar ju så smått ramla in nu till och med från sas. Läser man villkoren står det inget om att det är netto som gäller men nogot säger mig att det antingen ändå år det som gäller eller åtminstone att man kommer få tjafsa för det. Eller är det någon som hittat några uttalade reglerar runt det?
 

bnr

Medlem
Det ska bli spännande att se hur återbetalningar under perioden hanteras. Det börjar ju så smått ramla in nu till och med från sas. Läser man villkoren står det inget om att det är netto som gäller men nogot säger mig att det antingen ändå år det som gäller eller åtminstone att man kommer få tjafsa för det. Eller är det någon som hittat några uttalade reglerar runt det?

Se bilden i denna post
Svart på vitt.
 
Toppen