Senaste nytt

Singapore Airlines och Corona

Göran C

Medlem
Är det någon som har en fungerande mailadress till något av bolagets kontor. Försökt via deras hemsida, Facebook och Messenger. De på hemsidan försvinner bara när man söker på land och plats. Vet inte om det betyder att alla kontor är stängda nu. Ska höra om mina möjligheter att göra en fri ombokning av en biljett i Business Saver som läget är nu. Fick idag ett mail om sådana men det erbjudandet omfattade bara biljetter bokade mellan 5 mars och 30 juni och min bokades redan i februari. Lustigt! Om de inte erbjuder fri ombokning i dessa tider betyder det att de har de har sämre regler och därmed "customercare" än exempelvis SAS och LOT som jag också har kontakt med för ombokningar. Sätter de måhända en ny standard för bolaget?
 

SpruceGoose

Medlem
**Reservation & Ticketing Office
Email CPH_Reservations@singaporeair.com.sg
Telephone +46 86117131
Operating Hours
Monday - Thursday 09.00 - 16.30
Friday 09.00 - 16.00
Saturday - Sunday Closed
Danish Public Holidays Closed


Please note the office will be closed Monday - Friday during lunch from 12.30 - 13.00

________________

Covid-19 update: Due to the high volume of incoming requests, we seek our customers understanding that it may take longer than usual for our service agents to respond. Customers are encouraged to only contact us via telephone if their flight is departing in the next 72 hours in order for our agents to focus on and assist those with urgent flight changes and may do so on +45 33143456.

If the flight is later than 72 hours, we encourage customers to contact us on CPH_reservations@singaporeair.com.sg.

We apologise for any inconvenience caused.

More updates on Covid-19 travel restrictions and waiver policy can be found on the Singapore Airlines website here: Covid-19: Travel Advisories

________________

Outside operating hours, please call our English-speaking 24-hour hotline: +65 6223 8888 (Singapore Call Centre)
 

Lagerman

Medlem
@henrik l Surt sa räven! Bara att Jaga på men hur gör man det när *A bokningen i Tallin är på halt?!

Jag sitter med Awardbokning borta i vecka 44 ARN-FRA-SIN-HND-SIN-FRA-ARN med First på SIN-FRA.
Hoppas verkigen att nätverket är mer "up & running igen till hösten då det är tänkt att bli dotterns "first first"..
 

henrik l

Medlem
Hur hittade du den?

Först kanske jag skall säga att det var med Kriss-flyer miles, vilket underlättar lite. Jag hade legat och bevakat tillgången från bl a Zurich, Frankfurt och London, i några månade före 330-dagars spärren. Ville ha nya suites, fans någon ströplats från London. När det var 330 dagar före avresa var det soprent. Men efter ca två veckor dök det upp en plats från Zurich som jag högg direkt. Så nu börjas det igen:rolleyes: Annars vet jag att det var hyfsad tillgång med nya suites Shanghai-Singapore, så ett alternativ är att köra LH F till PVG.
 

filip23

Medlem
Först kanske jag skall säga att det var med Kriss-flyer miles, vilket underlättar lite. Jag hade legat och bevakat tillgången från bl a Zurich, Frankfurt och London, i några månade före 330-dagars spärren. Ville ha nya suites, fans någon ströplats från London. När det var 330 dagar före avresa var det soprent. Men efter ca två veckor dök det upp en plats från Zurich som jag högg direkt. Så nu börjas det igen:rolleyes: Annars vet jag att det var hyfsad tillgång med nya suites Shanghai-Singapore, så ett alternativ är att köra LH F till PVG.

Uppfattat, då förstår jag att det var möjligt att hitta den :)

Gällande SQ F från Shanghai-Singapore, har du något bra tips vart man söker upp platser lättast då det ej visas på awardfares (även i vanliga tider utan Corona) om man skall boka med eurobonus?

tacksam för svar och hoppas du lyckas hitta en ny bokning!
 

henrik l

Medlem
Uppfattat, då förstår jag att det var möjligt att hitta den :)

Gällande SQ F från Shanghai-Singapore, har du något bra tips vart man söker upp platser lättast då det ej visas på awardfares (även i vanliga tider utan Corona) om man skall boka med eurobonus?

tacksam för svar och hoppas du lyckas hitta en ny bokning!

Nu vågar jag inte säga i vilken omfattning man släpper biljetter till övriga *A-bolag mellan Shanghai och Singapore. Jag gjorde precis en randomsökning den 11/3 -21 på Krissflyer och Miles and More. M&M erbjöd bara ekonomibiljetter med SQ, medan hos Krissflyer var det vidöppet i first på samtliga avgångar.

Vad jag vet finns det ju rapporter här då man har fått tag på biljetter HKG-SIN med nya suites via Eurobonus, tror jag.

Nu kommer jag inte exakt ihåg hur jag drog in mina 125 000 Krissflyermiles, men jag hade två T&R med SAS till HK i premium economy som drog in en hel del poäng. Sedan drog in en del på bra erbjudanden från Rocketmiles, det var en del trix och fix, men jag flög inte en meter med SQ:D
 
Toppen