Senaste nytt

Holländska Amex Platinum och dess fördelar

Hafermann

Medlem
Bara för att få det tydligt, det bör alltså funka smärtfritt att beställa på bol.com till Svensk adress och få krediteringen. Jag förstår att Amex NL endast ser inköpet hos bol, men okynnesshopping gör att jag vill vara så säker det går att beloppet krediteras.

Ringde och det är ENDAST affärerna i Nederländerna som detta gäller. BOL.com skickar till Sverige, brukar handla hos dom ibland (bra sortiment och bra kundservice) men säkert vissa saker även hos Mediamarkt. Blir att kolla upp och se. Hade inte situationen varit som den är utan att man kunde passar in en resa privat eller i jobbet hade det varit perfekt dock.
 

Robert flysas

Moderator
Bara för att få det tydligt, det bör alltså funka smärtfritt att beställa på bol.com till Svensk adress och få krediteringen. Jag förstår att Amex NL endast ser inköpet hos bol, men okynnesshopping gör att jag vill vara så säker det går att beloppet krediteras.

Hej! Precis, det sa jag till kundservice och då sa han ang att man får behålla de dubbla poängen efter krediteringen, samt att det tar några dagar innan beloppet krediteras. Bol har utökat sitt sortiment rejält, kan köpa ny lins till kameran eller högtryckstvätt ;) Blir kul att se vad det blir.
 

t90tho

Medlem
Ringde och det är ENDAST affärerna i Nederländerna som detta gäller. BOL.com skickar till Sverige, brukar handla hos dom ibland (bra sortiment och bra kundservice) men säkert vissa saker även hos Mediamarkt. Blir att kolla upp och se. Hade inte situationen varit som den är utan att man kunde passar in en resa privat eller i jobbet hade det varit perfekt dock.

Tyvärr verkar inte BOL.com leverera elektronik till Sverige. Mediamarkt verkar överhuvudtaget inte leverera till Sverige.
 

Robert flysas

Moderator
Tyvärr verkar inte BOL.com leverera elektronik till Sverige. Mediamarkt verkar överhuvudtaget inte leverera till Sverige.

Stämmer, Mediamarkt skickar inte utanför Nederländerna. Jag gjorde en beställning på dyra parfymer, perfekt som kommande julklapp till syrran och min mamma. Sådana jag ändå skulle ha köpt, så blev riktigt bra. Tänk på att BOL måste vara säljaren, inte 3:e part.
 

Thornado

Medlem
Fick mail idag att AMEX krediterar 200 Euro på köp hos Hello Fresh. Någon som har en uppfattning om detta gäller även vid köp hos svenska Hello Fresh med kortet?

Kräver detta någon form av signup eller gäller det för alla holländska Platinums? Såvitt jag kan se har jag inte fått något mail om detta.
 

Fredde_G

Medlem
Kräver detta någon form av signup eller gäller det för alla holländska Platinums? Såvitt jag kan se har jag inte fått något mail om detta.
Det kräver signup, du har förmodligen inte bockat i att de ska få skicka erbjudanden till dig på hemsidan. Ring dem, jag gjorde det just....lätt som en plätt :)

Är det nån som har koll på vilka ställen man kan använda erbjudandet hos?
 
Toppen