Senaste nytt

Lyft upp din planerade sommarresa i Sverige med en lyxbil i världsklass

H

Holmion

Guest
Sommaren närmar sig med stormsteg, och många av oss planerar att semestra i Sverige. Detta avlånga land är perfekt att utforska med bil, men varför inte få ut det mesta av resan genom att njuta av en körupplevelse i världsklass. Lyxiga hyrbilar i Sverige – tanken låter överdriven och dyr. Detta har dock vuxit i…
 

FrontX

Medlem
Personligen tycker jag att självrisken på 25.000 gör att man aldrig riktigt kan slappna av:confused::cool: oavsett om man kör, parkerat eller bara ens sitter still i den
 

Valley

Medlem
Personligen tycker jag att självrisken på 25.000 gör att man aldrig riktigt kan slappna av:confused::cool: oavsett om man kör, parkerat eller bara ens sitter still i den

Har de självriskeliminering?
Eller om ditt kreditkort har det. Gäller den för sådan här bil?
 

FrontX

Medlem
Från villkoren från AmEx Elite

För att en hyrbilsförsäkring via t.ex Amex på hemmaplan ska gälla, så behöver man väl ändå uppfylla vissa villkor.

Jag själv har ett Platinum. Men hyr jag bara över en helg eller dag så täcker inte hyrbilsförsäkringen det då det inte klassas som en "Resa" per deras definition.
 

FrontX

Medlem
Har de självriskeliminering?
Eller om ditt kreditkort har det. Gäller den för sådan här bil?

Ingen självriskeliminering och de kreditkort som erbjuder självriskskydd har oftast en begränsning på ett visst belopp, typ 10.000 och avser inte sportbilar. Även fristående aktörer för hyrbilssjälvrisker har villkoren att bilen max får ha ett värde på si och så många hundratusen, och/-eller inkluderar inte sportbilar
 

bnr

Medlem
För att en hyrbilsförsäkring via t.ex Amex på hemmaplan ska gälla, så behöver man väl ändå uppfylla vissa villkor.

Jag själv har ett Platinum. Men hyr jag bara över en helg eller dag så täcker inte hyrbilsförsäkringen det då det inte klassas som en "Resa" per deras definition.
Justja. Det har du förstås helt rätt i.
 

FF#1

Medlem
Handelsbanken platinum har ingen resebegräbsning, täcker upp till 200000, max 8 cylindrar. Om jag nu minns korrekt. Har hyrt AMG bilar av sixt med det kortet men har som skönt är inte behövt försäkringen...
 
För att en hyrbilsförsäkring via t.ex Amex på hemmaplan ska gälla, så behöver man väl ändå uppfylla vissa villkor.

Jag själv har ett Platinum. Men hyr jag bara över en helg eller dag så täcker inte hyrbilsförsäkringen det då det inte klassas som en "Resa" per deras definition.
Vadå, har de nån tidsgräns på hur länge man måste hyra för att det ska gälla? Det har jag helt missat.
 

mha321

Medlem
Vadå, har de nån tidsgräns på hur länge man måste hyra för att det ska gälla? Det har jag helt missat.
Nej,men du måste vara på resa. Den måste innefatta en övernattning (vill jag minnas). Det kan vara så att du är på resa och hyr en bil, och då kan du hyra den i 10 minuter. Men om du utgår hemifrån så måste den innefatta en bokad övernattning, och därmed får du indirekt en minimilängd.
 
Toppen