Senaste nytt

350 kr presentkort på Uber Eats för AmEx Platinum och Elite-innehavare

Maja

Medlem
Hade problem i appen. Mitt Amex godkändes ej. Av en slump kollade jag hemsidan och där gick det att välja avhämtning i Göteborg! :D
Kortet godkändes givetvis också där. Gissar att appen (iPhone) inte riktigt ville samarbeta fullt ut igår.
 

hallgren

Medlem
Nu har jag provat både Uber och Wolt, svärmor fick den ena och en kompis fick den andra.
Intrycket var bättre på Wolt på nästan alla sätt.
- även om det inte var något fel på appen och gränssnittet så kändes Wolts bättre.
- På Uber kunde inte krediten användas för leveransavgiften eller dricks, så de fick man betala ändå. I Wolt kostade det inte en krona (så länge de 350 kronorna räckte).
- I Uber kunde de bara användas en gång, trots att man inte gjorde av med alla pengarna. De resterande Wolt-pengarna låg kvar till nästa beställning.
 
Nu har jag provat både Uber och Wolt, svärmor fick den ena och en kompis fick den andra.
Intrycket var bättre på Wolt på nästan alla sätt.
- även om det inte var något fel på appen och gränssnittet så kändes Wolts bättre.
- På Uber kunde inte krediten användas för leveransavgiften eller dricks, så de fick man betala ändå. I Wolt kostade det inte en krona (så länge de 350 kronorna räckte).
- I Uber kunde de bara användas en gång, trots att man inte gjorde av med alla pengarna. De resterande Wolt-pengarna låg kvar till nästa beställning.
Konstigt med leveransavgiften på Uber. Det gick jättebra för mig. Däremot kunde jag inte testa om dricksen funkade, hade redan nått över 350 så fick använda pengar till detta.
 

hallgren

Medlem
Konstigt med leveransavgiften på Uber. Det gick jättebra för mig. Däremot kunde jag inte testa om dricksen funkade, hade redan nått över 350 så fick använda pengar till detta.
Skumt. Kan det vara olika i olika batchar av koder. Jag tror att jag fick min i den andra som gick ut.
 

Bryant

Medlem
Nu har jag provat både Uber och Wolt, svärmor fick den ena och en kompis fick den andra.
Intrycket var bättre på Wolt på nästan alla sätt.
- även om det inte var något fel på appen och gränssnittet så kändes Wolts bättre.
- På Uber kunde inte krediten användas för leveransavgiften eller dricks, så de fick man betala ändå. I Wolt kostade det inte en krona (så länge de 350 kronorna räckte).
- I Uber kunde de bara användas en gång, trots att man inte gjorde av med alla pengarna. De resterande Wolt-pengarna låg kvar till nästa beställning.


Som frekvent användare av båda så tycker jag att Uber är bättre. När det strular är Uber överlägset och Wolt rätt värdelös.
 

FrontX

Medlem
Är en kod hos Uber Eats och Wolt meningen att kompensera för bortfallet av alla andra förmåner man annars är van vid att använda, och som det ju faktiskt är vad man betalar för?

Nyligen var det två filmer hos SF Anytime, dock bara för huvudkortsinnehavaren, då min extrakortsinnehavare nekades. Värde 49kr.

Tycker gott Amex kan komma med lite bättre ersättningar till våra förmåner. I annat fall får man väl reducera avgiften lite. Jag har mitt kort för att förmånerna är bra, och när dessa kan nyttjas så är det värt pengarna. Men nu?!
 

Berglund

Medlem
Nyligen var det två filmer hos SF Anytime, dock bara för huvudkortsinnehavaren, då min extrakortsinnehavare nekades. Värde 49kr.
Du betalar bara för huvudkortet, extrakortet är gratis. Det är rimligt att erbjudandet gäller en gång per huvudkonto. Du har inte högre kostnader för att du delat ut ett par extrakort inom familjen.

Det är ingen hemlighet vad erbjudandet är, vad korten erbjuder. Om det inte passar går det alldeles utmärkt att säga upp kortet, man får till och med tillbaka del av årsavgiften om man betalar årsvis för kortet. Jag tycker ändå Amex försöker göra något, under omständigheterna.
 
Toppen