Senaste nytt

Extra SAS-flighter Arlanda-Heathrow 15-20 maj

HCas

Medlem
Har inte sett något om detta på forumet: enligt en ny uppdatering på SAS Covid-sida kommer SAS flyga en avgång ToR mellan Arlanda och Heathrow från och med fredag och några dagar framåt. De kallar detta för "a number of limited relief flights".

Flighterna har gått att söka fram ett tag, men nu har SAS även lagt ut dem officiellt så då lär de väl bli av. Frågan är vad syftet är? Relief av vem/vad? Tidigare trodde jag att det var ett steg på väg mot permanent trafik mellan Stockholm och London men nu verkar det ju inte som det.
 

Ricci

Medlem
Har inte sett något om detta på forumet: enligt en ny uppdatering på SAS Covid-sida kommer SAS flyga en avgång ToR mellan Arlanda och Heathrow från och med fredag och några dagar framåt. De kallar detta för "a number of limited relief flights".

Flighterna har gått att söka fram ett tag, men nu har SAS även lagt ut dem officiellt så då lär de väl bli av. Frågan är vad syftet är? Relief av vem/vad? Tidigare trodde jag att det var ett steg på väg mot permanent trafik mellan Stockholm och London men nu verkar det ju inte som det.
Jag "killgissar" lite att SAS testar och ev plockar hem personer som nu är klara med sin termin på universiteten över sommaren.
 

igelkotten

Medlem
Killgissning 2: Manga svenskar i London. Man har ju lite fler friheter i Sverige an i UK for tillfallet. Kan tanka mig att manga studenter och unga har trottnat pa att sitta instangda i en flat share i London i tva manader, sarskilt om man inte har nagon inkomst heller.
 

apknug

Medlem
Troligen barn/släktingar till några höjdare på SAS som bor/pluggar/arbetar i London och inte kommer hem till sommaren som tänkt från början....
 

igelkotten

Medlem
Har inte sett något om detta på forumet: enligt en ny uppdatering på SAS Covid-sida kommer SAS flyga en avgång ToR mellan Arlanda och Heathrow från och med fredag och några dagar framåt. De kallar detta för "a number of limited relief flights".

Flighterna har gått att söka fram ett tag, men nu har SAS även lagt ut dem officiellt så då lär de väl bli av. Frågan är vad syftet är? Relief av vem/vad? Tidigare trodde jag att det var ett steg på väg mot permanent trafik mellan Stockholm och London men nu verkar det ju inte som det.

Gar det inga flighter utover dessa datum annars?
 

HCas

Medlem
Gar det inga flighter utover dessa datum annars?

Inte med SAS men det har hela tiden gått att ta sig till Sverige med andra bolag, med en mellanlandning.

Jag tvivlar inte på att det finns efterfrågan på resor, men däremot ser jag inte riktigt behovet av särskilda "undsättningsflighter". Och universiteten skickade hem sina studenter redan för två månader sen...
 

Sealord

Medlem
Passar mig perfekt. Åker på tisdag till Gibraltar via London. Slipper nu ett byte i alla fall :) Tyvärr måste det bli hotellövernattning i London för SAS landar lite sent för att jag ska hinna med BA flighten till Gibraltar.
 

igelkotten

Medlem
Passar mig perfekt. Åker på tisdag till Gibraltar via London. Slipper nu ett byte i alla fall :) Tyvärr måste det bli hotellövernattning i London för SAS landar lite sent för att jag ska hinna med BA flighten till Gibraltar.

Ar hotell ens oppna? Enligt UK gov ska alla hotell hallas stangda sedan 24 mars.. Kanske finns nagot undantag for flygplatshotell.
 

Sealord

Medlem
Hade ingen aning om att hotellen i Storbritannien är stängda. Min resebyrå har lyckats boka hotell på Heathrow, så det finns hotell som är öppna på flygplatserna.
 
Toppen