Senaste nytt

Villa Copenhagen - lyx hotell i centrala Köpenhamn

H

Holmion

Guest
I det gamla posthuset, mitt i hjärtat av Köpenhamn, öppnar Nordic Choice Hotels sitt nya Villa Copenhagen. Villa Copenhagen är en återspegling av Köpenhamn, som en stad där hållbarhet, lycka, lyx och mångfald utstrålas. Hotellet erbjuder 390 gästrum och sviter, restauranger, barer, gym och relax-avdelning samt konferenslokaler. Hotellet skiljer sig ifrån andra konkurrenter genom sitt fokus…
 

pep

Medlem
Fantastisk nyhed (for mig)! Tak for introduktionen. En potentiel stjerneattraktion i det ægte, gamle København. 5 meter fra Hovedbanegården og Tivoli. Men næppe udendørsfaciliteter/have da kvarteret noget "klemt" i forhold til f.eks. hotellet i Det gamle Pakhus paa Langeliniekajen. Jeg har set mere på Design hotel in Copenhagen | Welcome to Villa Copenhagen Måske @Agö kan teste...
 

M.K

Medlem
Tack för inlägget och bilderna.

Jag har faktiskt bokat detta en långhelg i juni redan i höstas då det öppnade för bokningar. Jag har stora förväntningar som inte minskat med detta inlägg.

Jag återkommer gärna med mina personliga intryck och lite fler bilder om det blir möjligt att resa dit redan då. Annars ska jag absolut prova detta hotell vid ett senare tillfälle.
 

Agö

Medlem
Hotellet öppnar 1 juli, inte 1 juni som står i artikeln. Beroende på vad som händer med gränserna är det ju inte uteslutet att det skjuts upp ytterligare. Välj rum noggrant, granntomten är en enorm byggarbetsplats för ett helt nytt bostadskvarter. Sprängs friskt där för tillfället. Hur konstigt det än kan låta skulle jag välja mot tågspåren, det är åtminstone fri utsikt.
 

intuition

Medlem
Jag tittade på detta till den ursprungliga invigningen - då kostade en juniorsvit omkring 10 000 DKR... Nu är det lite mildare prissättning.

Jag vet inte om de bara har missat att lägga upp rätt bilder, men om man kollar rumsutbudet på sajten så ser juniorsviten likadan ut som vanliga rum. Jag kanske är kräsen, men inget av rummen som beskrivs imponerar.

Hotellrum

PS Meningen "Våra juniorsviter sätter en ny standard för lyx." kan ju tolkas på två sätt...
 

M.K

Medlem
@Agö Mina reservationer i juni är fortsatt kvar! Jag loggade även in nu och dubbelkollade detta.

Din andra info om byggjobben var dock intressant. Hur påverkas deras roof top, och menar du att det är bra värde i att vänta med denna upplevelse?
 
Last edited:

Agö

Medlem
@Agö Mina reservationer i juni är fortsatt kvar! Jag loggade även in nu och dubbelkollade detta.

Din andra info om byggjobben var dock intressant. Hur påverkas deras roof top, och menar du att det är bra värde i att vänta med denna upplevelse?
Det är inte bokningsbart före 1 juli. Nedan från Choices hemsida där det framgår att det öppnar 1 juli. Detta ställe är inte ensamt om att skjuta på öppningen, ett flertal andra ställen har också gjort det. Det finns inget underlag för tillfället och då är det bättre att permittera fullt ut.

upload_2020-5-11_14-38-4.png



Jag skulle alltid vänta någon månad eller två med att besöka ett precis nyöppnat hotell. Det brukar nästan alltid finnas inkörningsproblem i början. Bygget på granntomten kommer att pågå ett antal år till så det är i sig inget att "vänta ut". Jag har inte riktigt klart för mig exakt var rooftop är placerad. Nedan på kartan kan du se var det byggs i vart fall. På den delen av Bernstorffsgade är det tung trafik och gott om avspärrningar för tillfället. Det finns ju också andra aspekter, barer m.m. (om det nu finns på rooftop) kommer med största sannolikhet inte vara öppna till juli och även sådana områden som pool/gym/relax i sig är ju tveksamt. Så även om du kan bo där i juli är det ju inte hela upplevelsen.

upload_2020-5-11_14-41-35.png
 

Kris

Medlem
Håller med föregående talare. Jag hade nog väntat lite av flera anledningar. Hela området mellan Bernstorffsgade och järnvägen är ett enda stort dammigt schakt för tillfället och lär vara så ett tag till. Sist jag gick förbi var entrén (antar det är mot Tietgensgade) i stilig plywood etc.

Enligt bild i första inägget ser poolen ut att vara utmed just Bernstorffsgade (där i vy mot Tivoli och Axeltorv). Kan det månne vara I område markerat rött i bilden nedan. I så fall kanske det kan vara något avskärmat från dumpen (grönmarkerat område, samma som @Agö markerat, här inspirerande frodigt grått i form av satellitvy). Men som sagt, nog lite gambling kortsiktigt av flera anledningar (byggen (plural) runtomkring, covid-19, nytt hotell med inkörning, Köpenhamns opredikterbara sommarväder :)... osv). Blir intressant att se när hotellet och sedermera området kring gamla posthuset är färdigt.

Screenshot_20200511_145554.png
 

M.K

Medlem
@Agö Tack för svar. Återigen har jag dock redan två bokningar i juni så du har fel här. De borde väl hört av sig annars?

B9C8F564-189A-417D-B0AE-2525A4FCB027.png



Kanske total VIP som de enda gästerna? Det är lätt taget! :cool:
 
Last edited:
@Agö Tack för svar. Återigen har jag dock redan två bokningar i juni så du har fel här. De borde väl hört av sig annars?

Visa bifogad bild 109028


Kanske total VIP som de enda gästerna? Det är lätt taget! :cool:
@Agö har ju inte fel, det står uttryckligen på bolagets och hotellets hemsida att det öppnar 1 juli. Så alternativen är ju
1) du blir testkanin en månad innan det öppnar på riktigt
2) de har glömt att meddela dig

Välj själv vad som är mest troligt. :)
 
Toppen