Senaste nytt

SAS slutar att flyga till Hong Kong, stängs permanent!

TasselT

Medlem

Xilan

Medlem

mha321

Medlem
Det måste handla om frakt från stora danska exportföretag från den så strategiskt belägna Köpenhamns-regionen..
Danmark exporterar för 50 miljarder DKK till Kina varje år, motsvarar ca 72 miljarder SEK (siffror från 2017). Att jämföra med Sverige som exporterar för ca 72 miljarder SEK till Kina (2019).

Så Danmark som är mindre än Sverige exporterar lika mycket till Kina. Och då har vi inte ens räknat in det är betydligt fler Svenska företag som har nära till Kastrup än det är Danska företag som har nära till Arlanda.

Så det verkar väldigt logiskt att köra majoriteten av frakten från Köpenhamn.

Snarare att de ska hämta hem frakt från dessa destinationer, åtminstone om man ska tro det Björn skriver.
Även om jag också helt tror på att detta är det viktiga i det här fallet.
 

Mr Basic

Medlem
3F6CF0C4-51D8-4474-A7C7-84F85B240454.png
 

Plus

Medlem
Danmark exporterar för 50 miljarder DKK till Kina varje år, motsvarar ca 72 miljarder SEK (siffror från 2017). Att jämföra med Sverige som exporterar för ca 72 miljarder SEK till Kina (2019).

Så Danmark som är mindre än Sverige exporterar lika mycket till Kina. Och då har vi inte ens räknat in det är betydligt fler Svenska företag som har nära till Kastrup än det är Danska företag som har nära till Arlanda.

Så det verkar väldigt logiskt att köra majoriteten av frakten från Köpenhamn.


Även om jag också helt tror på att detta är det viktiga i det här fallet.

När man tittar på 2019, får jag det till ett värde av 36 miljarder DKK.

Däremot har ju majoriteten av fraktflighterna gått till/från ARN.
Det kanske säger mer om Sveriges brist på materiell.
 

nissefalk

Medlem
Är det bara frakt de flyger på SK7048 ARN-HKG just nu tro?
Sett att de har flugit denna några ggr det senaste.

Den flygning som gick i Lördags hade kring 30 ton dit och lika mycket hem, endast piloter med på flygningen, 7st var dom, stannade bara på marken i 2 timmar innan man vände hem till Stockholm igen med samma 7 piloter. En god vän var en av de 7 piloterna så därav har jag denna info.
 
Toppen