Senaste nytt

Vad ska vi göra efter Corona ?

toer00

Medlem
Panademin vet vi inget om.. så därför OM...

Men då kankse någon vet om tex SQ brukar öppna fler platser i D längre fram mot årssluten, historiskt sett... eller om man ransonerar hårt hela vägen in i kaklet...??
 

Senator

Moderator
Panademin vet vi inget om.. så därför OM...

Men då kankse någon vet om tex SQ brukar öppna fler platser i D längre fram mot årssluten, historiskt sett... eller om man ransonerar hårt hela vägen in i kaklet...??

Om jag hade vetat hur Revenue Management faktisk funkar hade jag hållit tyst om detta på Businessclass.se och öppnat ett forum på Dark Web och sålt informationen där mot ersättning i crypto-valuta.

Jag ser verkligen inte problemet här. Du kan alltså nu boka en resa med Singapore Airlines som du inte behöver betala nu men i oktober. Sen vad som händer vet ingen, men köp dig en ExpertFlyer licens för $9.99 per månad så lägger du in bevakning där för andra flighter du vill ha. Då får du notifikationer om t.ex. D-klass öppnar upp.
 

toer00

Medlem
Om jag hade vetat hur Revenue Management faktisk funkar hade jag hållit tyst om detta på Businessclass.se och öppnat ett forum på Dark Web och sålt informationen där mot ersättning i crypto-valuta.

Jag ser verkligen inte problemet här. Du kan alltså nu boka en resa med Singapore Airlines som du inte behöver betala nu men i oktober. Sen vad som händer vet ingen, men köp dig en ExpertFlyer licens för $9.99 per månad så lägger du in bevakning där för andra flighter du vill ha. Då får du notifikationer om t.ex. D-klass öppnar upp.

Sorry... var inte menat att irritera med val av ämne...

Har redan expertflyer....
Rvue Mgm, tanken mer OM någon hade erfarenhet (kom ihåg) hur saker brukar arta sig under normala år vs år med katastrofer...

Elller någon som följer upp hur platstillgång brukar variera över åter...

Behövs inte alltid vara en moderator som svarar...

Ämnet tycker jag är intressant, tycket ingen annan det, så kör ämnet självdö...
 

ekf

Medlem
Har redan expertflyer....
Rvue Mgm, tanken mer OM någon hade erfarenhet (kom ihåg) hur saker brukar arta sig under normala år vs år med katastrofer...
I år blir nog inte som något annat år, så det blir nog väldigt svårt att sia om något alls.
I och med att du redan bokat och dessutom har expertflyer, sätt upp en bevakning och se vad som händer. Rapportera gärna tillbaka hur det går..
 

danielhog

Medlem
Ämnet tycker jag är intressant, tycket ingen annan det, så kör ämnet självdö...

Eller så vill du ha information och hoppas att det ska spara dig några kronor snarare än diskutera ämnet. Inte många inlägg från dig som inte handlar om hur du ska få hjälp av forumet och om dina biljetter (revenuebiljetter).
 

toer00

Medlem
Eller så vill du ha information och hoppas att det ska spara dig några kronor snarare än diskutera ämnet. Inte många inlägg från dig som inte handlar om hur du ska få hjälp av forumet och om dina biljetter (revenuebiljetter).

Är inte det vad BC.SE är till för både att disskutera och dela info...
Tyvärr flyger jag inte tillräckligt mycket eller shoppar tillräckligt på Amex för komma upp i mer max 1 st bonusresa per 2-3 år...
Så all disskusion om 2-4-1 har väl samma syfte..??

Så jag gärna både tar och ger info som såväl jag som andra bc:are kan dra nytta av. Inte bara kronor och ören, då hade jag kört på TK rakt av... lika mycket snabb restid och komfort
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Hoppas på bättre flyg efter Corona. Norwegian, EasyJet, Ryanair etc. får gärna försvinna för min del.

Vill inte flyga förrän flyglounger är öppna på normalt vis och ansiktsmasker inte är nödvändiga ombord längre. Är en skräck att bara föreställa sig kabinen full av ansiktsmasker.

Med det sagt så behöver jag nog resa longhaul i jobbet så fort saker öppnar upp.
 

Ubbe

Medlem
Hoppas på Sri Lanka över jul och nyår men det är väl tveksamt det blir av. Avbokade just en resa till Singapore i mitten på Maj. SQ dit och Turkish hem, och Turkish var först med att ställa in allt. Men Singapore och Marina Bay Sands finns kvar och som vanligt var allt bokat med betalning på plats.
450:- x2 i förlust får väl vara OK i dessa dagar. Tror att det blir slutresultatet.
 

McFace

Medlem
Hoppas på bättre flyg efter Corona. Norwegian, EasyJet, Ryanair etc. får gärna försvinna för min del.

Vill inte flyga förrän flyglounger är öppna på normalt vis och ansiktsmasker inte är nödvändiga ombord längre. Är en skräck att bara föreställa sig kabinen full av ansiktsmasker.

Med det sagt så behöver jag nog resa longhaul i jobbet så fort saker öppnar upp.

Nu ser det väl ut som att det är bland annat RyanAir som klarar sig bäst under krisen, så där får du nog fortsätta drömma.

Personligen tar jag masker på planet framför att sitta på backen. Jag har en Star Alliance award i Oktober som jag hoppas kan bli genomförd, men det utgår från att både LOT och Swiss överlever tills dess.
 
Toppen