Senaste nytt

SAS slutar att flyga till Hong Kong, stängs permanent!

Canadien

Medlem
Lite märkligt att mitt i stormen veta vilka linjer som inte kommer att fungera när detta är över, just nu fungerar ju ingenting. Eller så är detta en indikation på att SAS post corona kommer att ha ett mycket mindre linjenät, detta kanske bara är början
Kan ju finnas fasta kostnader med en rutt som man vill bli av med genast
 

Non-stop

Medlem
Lite märkligt att mitt i stormen veta vilka linjer som inte kommer att fungera när detta är över, just nu fungerar ju ingenting. Eller så är detta en indikation på att SAS post corona kommer att ha ett mycket mindre linjenät, detta kanske bara är början
Hongkonglinjen hade ju problem p.g.a.oroligheterna i Hongkong innan corona. Även jag tycker det är grymt trist att den försvinner.
 

Ökenberg

Ny medlem
Sen tvingas SAS lägga ner LAX (för den flyttades väl antagligen till CPH pga lönsamhetsproblem även om officiella förklaringen var annan), därefter försvinner MIA och slutligen ryker någon av avgångarna till EWR eller vad tror vi?
 

palmen

Moderator
Sen tvingas SAS lägga ner LAX (för den flyttades väl antagligen till CPH pga lönsamhetsproblem även om officiella förklaringen var annan), därefter försvinner MIA och slutligen ryker någon av avgångarna till EWR eller vad tror vi?
LAX går mig veterligen ok, har i stort sätt varit fullt på alla de 10 gånger jag nyttjat den. Men som med de flesta linjer är det väl en del beroende på cargo också.

Spekulation om detta bör väl dock tas i någon tråd om sas longhaul destinationer.
 

Fredrik

Medlem
Jag tror inte HKG-linjen ska jämföras med andra linjer. Först var den marginellt lönsam från ARN och flyttades till CPH, sen blev det protester i HKG som dödade efterfrågan dit och sen Corona. Linjen var under press redan innan viruset så jag skulle inte jämföra för mycket.
 

flygfanten

Medlem
Fick nyss mail från SAS om att de bokat om min augustiresa till HK. Kan bara se att de ändrat till CPH->PEK för avresan (behöll business, bokat på poäng) än så länge, inget om någon connecting flight mellan PEK->HK eller någon ändring för returen.

Så status på hemsidan är just nu:
CPH->PEK->
HK->CPH


Tycker det här är bedrövligt. Har varit fantastiskt att smidigt ta sig till HK. En riktig juvel till stad.
 
Last edited:

raphaelmak

Medlem
Fick nyss mail från SAS om att de bokat om min augustiresa till HK. Kan bara se att de ändrat till CPH->PEK för avresan (behöll business, bokat på poäng) än så länge, inget om någon connecting flight mellan PEK->HK eller någon ändring för returen.

Så status på hemsidan är just nu:
CPH->PEK->
HK->CPH


Tycker det här är bedrövligt. Har varit fantastiskt att smidigt ta sig till HK. En riktig juvel till stad.
Jag har 2 st. ARN-CPH-HKG t/r i sommar respektive höst, har fått ombokad också bara till PEK för den första bokningen just nu men inte den andra (än). Kanske ska de också hjälpa att boka PEK-HKG på t.ex. Air China separat när det bli möjligt?
 

flygfanten

Medlem
Jag har 2 st. ARN-CPH-HKG t/r i sommar respektive höst, har fått ombokad också bara till PEK för den första bokningen just nu men inte den andra (än). Kanske ska de också hjälpa att boka PEK-HKG på t.ex. Air China separat när det bli möjligt?

Jag förutsätter nästan att de för närvarande jobbar på att lösa det, så vi bör väl få en bokningsbekräftelse med något annat *A-bolag, som tar oss från PEK->HK (förhoppningsvis utan ändrad bokningsklass).
 

Johans00

Medlem
Tror ni det finns någon chans att få en fly premium ARN-HKG ombokad till något roligare än via Peking med Air China? Exempelvis via Zurich med Swiss eller via Singapore med SQ när (om) det går att boka *A awards igen.
 
Toppen