Senaste nytt

SAS slutar att flyga till Hong Kong, stängs permanent!

henke12

Medlem
Oerhört tråkigt!

Har några resor bokade i sommar.
Får se dels om de kommer gå att resa till Sverige då och dels om man blir erbjuden ombokning via Kina
 

lucasd

Medlem
Oerhört tråkigt!

Har några resor bokade i sommar.
Får se dels om de kommer gå att resa till Sverige då och dels om man blir erbjuden ombokning via Kina

Det ska gå att bli ombokad till SAS CPH-PEK/PVG och därifrån vidare med Cathay Pacific, Hong Kong Dragon/Cathay Dragon eller Hong Kong Airlines. Detta ska tydligen gälla tillsvidare och från 1 maj för CX/KA och från 3 maj för HX.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Plus

Medlem
Nu är jag lagom bitter men för mig stängdes denna linje när den flyttade från Stockholm.

Men det är givetvis synd för SAS och Köpenhamn. Dock känns det relativt väntat, det verkar vara den linje som har gått knackigast av alla. Från dålig slot på ARN till protester och corona. Hoppas att det kan komma något bättre i framtiden, även om det antagligen är avlägset just nu.
 

Gus

Medlem
Riktigt tråkigt. Den var så bra för man kom mitt i Asien och kunde billigt ta sig därifrån till många roliga ställen, plus att Hong Kong i sig är en trevlig stad. Vad är det som gör att Peking och Shanghai går så mycket bättre?
 

fcx

Medlem
Riktigt tråkigt. Den var så bra för man kom mitt i Asien och kunde billigt ta sig därifrån till många roliga ställen, plus att Hong Kong i sig är en trevlig stad. Vad är det som gör att Peking och Shanghai går så mycket bättre?

Jag antar att det är att det finns vettiga anslutningar vidare från Peking och Shanghai. Från Hong Kong fanns det väl i princip ingenting, så det blev en ren punkt-till-punkt?
 

Gweilo_2

Medlem
Lite märkligt att mitt i stormen veta vilka linjer som inte kommer att fungera när detta är över, just nu fungerar ju ingenting. Eller så är detta en indikation på att SAS post corona kommer att ha ett mycket mindre linjenät, detta kanske bara är början
 
Toppen