Senaste nytt

TAM presenterar ny svit i första klass

Jonas C

Medlem
Lite förvånad faktiskt att TAM valde att presentera en ny F produkt. Jag som hade för mig att bolaget hade planer att fasa ut F. Men det märks i alla fall att efterfrågan på F ex Brasilien är liten om man bara valt att ha fyra stolar i kabinen.

Den åker direkt upp på min lista över första klass produkter jag vill testa framöver...

Det var min första tanke som kom upp när jag läste rubriken ;)
 

Senator

Moderator
Med bara 4 stolar kommer det nog bli svårt att hitta bonusplats om det blir LANTAM i OW eller Star, men konceptet känns lysande... Tänk att boka upp hela kabinen med sin familj eller vänner någon gång :cool:
 

Dr. Miles

Expert

Senator

Moderator
Vänta till 2014 då Qatar Airways blir medlem av oneworld.
Då kanske kan man använda First class jorden runt deal från Seychellerna. :cool:
http://www.businessclass.se/flygbil...ta-klass-fran-seychellerna-foer-24000-kr.html

Intressant nog håller jag på att bygga ihop en resa till Seychellerna på juldagen och hem till trettondedagen; med resa via FRA och B787 till ADD och vidare till SEY med ET. "Medvetslös resenär" har hittat maximal användande av HH poäng på hotell där som ligger från €575 per natt och jag kan få nu för 37 500 per natt. Hoppas ha klart allt nästa vecka för två vuxna + 1 barn, med två bonusplatser och en köpt biljett.

Back on topic: Tyvärr har väl Qatar lagt ner F på 3-klass flygplan tills dess, så själva F på QR blir väl inget av. Men, det finns jo alltid min favis: American Airlines :p
 

Jacob

Medlem
Gillar framförallt denna beskrivning:

According to the carrier the new cabin “presents the idea of a living room”, with features including “a couch, individual closets, lamp, dining table, cushions, a Nespresso service, and a library with books, editions of Wallpaper guidebooks as well as general interest magazines”.

Det där med bibliotek är ju lite samma koncept som Korean Air valt att använda i sin Airbus A380 och det är inte alls så illa. Ganska uppfräschade att kunna gå och hämta en bok och bläddra i än att enbart behöva förlita sig på underhållningssystemet för att slå ihjäl tid.
 
Toppen