Senaste nytt

Holländska Amex Platinum och dess fördelar

Robert flysas

Moderator
Ringde dom igår och är nu lovad att få nya metallkortet inom 2 veckor. Tycker det är bra kort i EUR som jag använder ofta på Amazon och vid semester i Europa. Bra service om något händer, försäkringen och bra pris än så länge. Jag hade önskat att för icke Holländska kunder kunna välja vouchern istället för fast track på deras flygplats dock.
 

MTheC

Medlem
Ringde dom igår och är nu lovad att få nya metallkortet inom 2 veckor. Tycker det är bra kort i EUR som jag använder ofta på Amazon och vid semester i Europa. Bra service om något händer, försäkringen och bra pris än så länge. Jag hade önskat att för icke Holländska kunder kunna välja vouchern istället för fast track på deras flygplats dock.
Jag fick dock information (när jag ansökte) om att försäkringen endast gäller om man är folkbokförd i Nederländerna. Har inte behövt göra något claim så vet inte om det kollas.
 

Robert flysas

Moderator
Jag fick dock information (när jag ansökte) om att försäkringen endast gäller om man är folkbokförd i Nederländerna. Har inte behövt göra något claim så vet inte om det kollas.

Jag blev lurad på ett köp på nätet, då ordnade de en återbetalning. Sen har jag haft en hyrbils claim som de inte kommenterade utan löste med Avis direkt. Kanske nya regler nu efter alla Svenskar som ansökt;) Kanske de menade att de medicinska försäkringarna och avbokning pga sjukdom inte gäller oss utan Holländare ?
 

MTheC

Medlem
Jag blev lurad på ett köp på nätet, då ordnade de en återbetalning. Sen har jag haft en hyrbils claim som de inte kommenterade utan löste med Avis direkt. Kanske nya regler nu efter alla Svenskar som ansökt;) Kanske de menade att de medicinska försäkringarna och avbokning pga sjukdom inte gäller oss utan Holländare ?
Jag ansökte förra sommaren (med många andra svenskar) så fick ett samtal där de frågade varför jag ansökt, de nämnde då att reseförsäkringen inte gällde om man inte var folkbokförd i Nederländerna. Var inte något som spelade större roll för mig så brydde mig inte om att läsa villkoren - kan ju vara så att de inte alltid kollar upp det vid alla skador. Kan ju dock vara värt att kolla villkoren om det är en viktig förmån.
 

joakgarp

Medlem
När ni har gjort en global transfer har ni behövt prata med holländska Amex ändå eller har allt kunnat skötas elektroniskt med dokument osv?
 

Bryant

Medlem
Sa precis upp mitt kort och jag har 30 dagars ångerrätt.

Bombardera med era argument varför jag ska behålla kortet. Det enda jag själv kommer på är priority pass.. Det används ytterst sparsamt för tillfället.
 

MTheC

Medlem
Sa precis upp mitt kort och jag har 30 dagars ångerrätt.

Bombardera med era argument varför jag ska behålla kortet. Det enda jag själv kommer på är priority pass.. Det används ytterst sparsamt för tillfället.
Är väl sannolikt så att du själv vet bäst vad du värdesätter. Förmånerna beskrivs ju på hemsidan och om du inte nyttjar dessa så är det kanske inte värt det.

Jag kom själv till den slutsatsen att det, för mig i alla fall, inte var värt att ha kvar kortet. Jag har inte heller något problem att ansöka om det igen om/när det ändras. Vissa har ju beskrivit att det finns krav på holländsk adress numera så om det stämmer och man har problem med att ordna det kanske det är värt att behålla det men det finns ju också svenskt Platinum-kort som ett alternativ.
 

igelkotten

Medlem
Sa precis upp mitt kort och jag har 30 dagars ångerrätt.

Bombardera med era argument varför jag ska behålla kortet. Det enda jag själv kommer på är priority pass.. Det används ytterst sparsamt för tillfället.

Det ar val vouchern om man nu fortfarande har den kvar. Min galler fortfarande en bit till... men har ingenting att spendera den pa for tillfallet. Blir nog uppsagning for min del ocksa.
 
Toppen