Senaste nytt

Holländska Amex Platinum och dess fördelar

MTheC

Medlem
Är det fler som har haft problem med Amex i Holland?

Nu har mitt kort blivit tillfälligt spärrat för anda gången sedan nyår, har inga obetalda fakturor , eller nya köp öht (inga misstänkta köp heller)

Dom ringer ungefär varannan månad sedan jag skaffade kortet, och jag missar oftast deras samtal. (dom gånger som jag har talat med dom så ställer dom sina kontrollfrågor, och har inget vettigt skäl att ringa egentligen)

Vid ett flertal gånger så har jag hunnit att svara, men samtalet bryts direkt...

Amex här hemma har ringt mig 1 gång på flera år, och det var när jag var ny kund och hade använt kortet väldigt flitigt första veckan.

Vad håller Amex.nl på med egentligen?

Funderar på att säga upp kortet nu efter hur dom agerar, samt att kortet i sig är ju helt värdelöst att ha just nu i dagens läge, enda anledningen att behålla kortet vore för travel vouchern som jag inte har hunnit att nytta ännu o_O
Hur betalar du dina faktura? Jag hade samma problem men fick det löst genom att de avaktiverade autogiro - jag betalade fakturan på annat sätt än via autogiro och tydligen funkar deras system så att kortet då kan spärras även om man betalt allt (så förklarade i alla fall en vänlig kille på kundtjänst det). Har inte haft några problem efter det att de avaktiverat autogiro.
 

Robert flysas

Moderator
Är det fler som har haft problem med Amex i Holland?

Nu har mitt kort blivit tillfälligt spärrat för anda gången sedan nyår, har inga obetalda fakturor , eller nya köp öht (inga misstänkta köp heller)

Dom ringer ungefär varannan månad sedan jag skaffade kortet, och jag missar oftast deras samtal. (dom gånger som jag har talat med dom så ställer dom sina kontrollfrågor, och har inget vettigt skäl att ringa egentligen)

Vid ett flertal gånger så har jag hunnit att svara, men samtalet bryts direkt...

Amex här hemma har ringt mig 1 gång på flera år, och det var när jag var ny kund och hade använt kortet väldigt flitigt första veckan.

Vad håller Amex.nl på med egentligen?

Funderar på att säga upp kortet nu efter hur dom agerar, samt att kortet i sig är ju helt värdelöst att ha just nu i dagens läge, enda anledningen att behålla kortet vore för travel vouchern som jag inte har hunnit att nytta ännu o_O

Vad märkligt! Jag handlar med kortet för runt €600/mån och har inte haft några problem. De drar sedan allt från Bunq. Har du ett konto hos dom och. Har du betalat in det du är skyldig varje måndag. ?
 

MTheC

Medlem
Vad märkligt! Jag handlar med kortet för runt €600/mån och har inte haft några problem. De drar sedan allt från Bunq. Har du ett konto hos dom och. Har du betalat in det du är skyldig varje måndag. ?
Om det dras automatiskt via Bunq (om det är så man satte upp det när man skaffade kortet) ska det inte vara något problem - däremot om man betalar in det man är skyldig via annat sätt (jag kör det via Revolut) så visar deras system att man inte betalat så spärras även om man inte har en skuld.
 

Bolle

Medlem
Funderar på att säga upp kortet nu efter hur dom agerar, samt att kortet i sig är ju helt värdelöst att ha just nu i dagens läge, enda anledningen att behålla kortet vore för travel vouchern som jag inte har hunnit att nytta ännu o_O

Er det noen som har tatt kontakt og hørt om mulighet for å "fryse" medlemskapet? Som du sier er det lite poeng i å ha kortet når reiseaktiviteten de neste 2-3 månedene sannsynligvis vil være like 0
 

Mr Planning

Medlem
Då klarnar det något, har ett BUNQ konto, men använder det inte.
Utan jag betalar via min vanliga bank (utlandsbetalning)
Och har alltid betalat i tid.

Får helt enkelt ta bort BUNQ och nämna det för kundtjänsten i Holland.


Tack allesammans!
 

NotRyan

Medlem
Då klarnar det något, har ett BUNQ konto, men använder det inte.
Utan jag betalar via min vanliga bank (utlandsbetalning)
Och har alltid betalat i tid.

Får helt enkelt ta bort BUNQ och nämna det för kundtjänsten i Holland.


Tack allesammans!
Så funkar det för övrigt med Amex i Sverige också om du har autogiro. Jag har fått SMS att kortet var spärrat trots att det var betalt sedan länge på annat sätt. Dom var väldigt trevliga när jag kontaktade dom men vägrade erkänna att dom har dåliga system :) Samma hände mig första gången med Amex Holland när jag betalade manuellt dagen efter jag fick fakturan och Direct debit senare inte utfördes. Då insåg jag att Amex inte förbättrat sitt system på 10 år :D
 

Robert flysas

Moderator
Om det dras automatiskt via Bunq (om det är så man satte upp det när man skaffade kortet) ska det inte vara något problem - däremot om man betalar in det man är skyldig via annat sätt (jag kör det via Revolut) så visar deras system att man inte betalat så spärras även om man inte har en skuld.

Ok, ja precis så har jag. Använder Bunq premium och får upp ”godkänn dragning” en gång i månaden.
 

Bryant

Medlem
För min del så sägs kortet upp i veckan då resevouchern på 150€ försvinner som förmån imorgon och priority pass har jag inte användning för just nu och ett tag framöver. Men det var kul så länge det varade :).
 
Toppen