Senaste nytt

SAS trafikerar endast Umeå, Kiruna, Luleå och Visby from 06APR-2020

Den där varningen kom som ett brev på posten (förlåt).

On topic: nu har SAS laddat tidtabellerna, och tidigare mediaspekulationer om att trafiken skulle ske med bara en maskin visade sig felaktiga. Dessutom så handlar det enbart om direktflighter till/från Stockholm:

ARN-KRN 1200-1330 SK 1042
KRN-ARN 1400-1530 SK 1045
ARN-VBY 1215-1300 SK 79
VBY-ARN 1325-1415 SK 80
ARN-UME 1745-1845 SK 2030
UME-ARN 1920-2025 SK 2031
ARN-LLA 1750-1905 SK 16
LLA-ARN 1930-2045 SK 19


Mer normala tidtabeller inrikes är laddade från 14 april just nu, med andra destinationer än ovanstående. Gissar att det datumet kan komma att justeras.

Nu verkar de ha ändrat tidtabellerna.
När jag tittar måndag 27/4 kör de Visby på morgonen, Umeå förmiddagen, Kiruna eftermiddag och Luleå kvällen.
 

Xilan

Medlem
Flighten Luleå - Arlanda igår kväll (13/6) hade närmare 90% beläggning enligt uppskattning av en kollega som var ombord.
Det verkar alltså finnas en viss efterfrågan på resor i alla fall.
 

flum

Medlem
Seatblock som EBD i min kollegas fall.

I övrigt har jag ingen aning. Att beläggningen var just 90% är inte bekräftad fakta. Men den var inte halvtom i alla fall.
När tänkte åka på LLA förra veckan var kärran helt full men möjlig att boka med c-klass. Jag avstod och tog bilen istället.
 

intuition

Medlem
CPH-ARN är vad jag förstår öppen baserat på SAS egna bedömningar av marknadsläget, så en skåning på väg till tex norrland kan ju ta den vägen.
Och det väcker ju en följdfråga - just nu är ju danska gränsen stängd för svenskar som inte bor eller jobbar i Danmark. Förr eller senare kommer det ju att lyftas, men frågan är hur SAS hanterar om man köpern en sådan biljett nu och restriktionerna fortfarande gäller när det är dags att flyga?
 

Hachans

Medlem
CPH-ARN är vad jag förstår öppen baserat på SAS egna bedömningar av marknadsläget, så en skåning på väg till tex norrland kan ju ta den vägen.
Och det väcker ju en följdfråga - just nu är ju danska gränsen stängd för svenskar som inte bor eller jobbar i Danmark. Förr eller senare kommer det ju att lyftas, men frågan är hur SAS hanterar om man köpern en sådan biljett nu och restriktionerna fortfarande gäller när det är dags att flyga?
Du köper en biljett Köpenhamn-Stockholm med de villkoren som gäller. SAS flyger sträckan. På vilket sätt skulle de behöva ”hantera” att du inte kan ta dig till flygplatsen? De har ju uppfyllt sin del av avtalet.
 

Berglund

Medlem
frågan är hur SAS hanterar om man köpern en sådan biljett nu och restriktionerna fortfarande gäller när det är dags att flyga?
SAS gör inga kontroller huruvida du redan nu befinner dig i Danmark eller har relevanta inresetillstånd dit - det är ditt problem. Så länge flyget går har SAS fullgjort sin del av avtalet, det är helt upp till dig att ta dig till flygplatsen och klara säkerhetskontrollen. Det är ingenting som behöver ”hanteras”.
 
Toppen