Senaste nytt

British Airways sänker gränsen för status i April, Maj och Juni

doc

Medlem
Tack för tipset. Sitter i en lite knepigare situation med intjänade TP. Har brytpunkt 8/6, 560 TP brinner inne pga av att jag inte åker med Qatar till Bangkok i början av april. Sedan hade jag kvar 90 TP som jag hade tänkte fixa vi en jobbresa till London, som skulle via HEL:D Men, har varit guld sedan -11, så här låter det som att man kan ringa och förklara hur läget ser ut, såvida dom inte per automatik förlänger ytterligare ett år om man har brytpunkt i maj/juni.

Ska jag gissa, man vet ju inte vilka idéer Alex C kan få, så kanske medlemmar med brytpunkter maj/juni/juli, till att börja med, förlängs med ett år. Annars kanske belastningen på deras kundservice blir lite väl hög, så dom inser att dom kan kapa toppar på ett enkelt sätt genom att förlänga status:D
Klurigt läge helt klart. Det viktiga är väl att spara alla bokningar man gjort och kan visa dokumentation på att man skulle åkt tänker jag.
 

pep

Medlem
Coronavirus (COVID-19) - Executive Club Tier Flexibility Policy
We understand the substantial impact these unprecedented times are having on the lives of our Executive Club Members. We have taken steps to protect the Tier status and well-earned benefits of our Members.We’ll be lowering Tier Point thresholds by 30% for all Members due for Tier upgrade or renewal in April, May and June. This results in lower Tier qualification thresholds as laid out below

  • Bronze: 210 Tier Points
  • Silver: 420 Tier Points
  • Gold: 1050 Tier Points

To ensure our Members still have the opportunity to use their Gold Upgrade Vouchers, Companion Vouchers and Travel Together Tickets earned via a British Airways credit card, we’re applying a six-month expiration extension to any current vouchers.The situation is constantly changing, which is why we’re continuously reviewing our policy and will communicate any updates.


Tiers and benefits | Executive Club | British Airways
 

palmen

Moderator
Coronavirus (COVID-19) - Executive Club Tier Flexibility Policy
We understand the substantial impact these unprecedented times are having on the lives of our Executive Club Members. We have taken steps to protect the Tier status and well-earned benefits of our Members.We’ll be lowering Tier Point thresholds by 30% for all Members due for Tier upgrade or renewal in April, May and June. This results in lower Tier qualification thresholds as laid out below

  • Bronze: 210 Tier Points
  • Silver: 420 Tier Points
  • Gold: 1050 Tier Points

To ensure our Members still have the opportunity to use their Gold Upgrade Vouchers, Companion Vouchers and Travel Together Tickets earned via a British Airways credit card, we’re applying a six-month expiration extension to any current vouchers.The situation is constantly changing, which is why we’re continuously reviewing our policy and will communicate any updates.


Tiers and benefits | Executive Club | British Airways
Man kan alltså behålla guld nu med en resa till Hawaii för ca 20-25k kronor :)
 

Homer

Medlem
Går det att flyga ARN-LHR över dagen nuförtiden eller kommer man inte in i landet?


Det är väl inga restriktioner om du kommer från EU land, men det går ju så få flyg så det kanske inte går av
den anledning.
Alla lounger är stängda, men du kan ju glädja dig åt att de tillfälligt tagit bort BOB och serverar gratis snack i ekonomi.
 

Homer

Medlem
Går det att flyga ARN-LHR över dagen nuförtiden eller kommer man inte in i landet?

Notera även detta, röd pil, plus att de tagit bort alla varma måltider i alla klasser.


Drinks.jpg
 

palmen

Moderator
Den lär bli svår att få till, har du brytpunkt under denna tiden?
Missade den detaljen, har precis börjat mitt år, får väl se vad som händer framöver, är ju några månader nu när man inte har chans att flyga in status så det är väl inte helt omöjligt om dessa lägra gränser kommer gälla för det kvalåret man nu är på också. Det får framtiden utvisa
 

trekker

Medlem
Missade den detaljen, har precis börjat mitt år, får väl se vad som händer framöver, är ju några månader nu när man inte har chans att flyga in status så det är väl inte helt omöjligt om dessa lägra gränser kommer gälla för det kvalåret man nu är på också. Det får framtiden utvisa
Jag tror alla kommer få förlängt med ett eller två år i sommar.
 
Toppen