Senaste nytt

Frågor om att resa Thai Airways från Arlanda

Har 3 inbokade resor med Thai. En till Shanghai i juni, en semesterresa med familjen i juli och en resa i september, som jag redan flyttade från igår..

Ska man flyga via Cph i sommar får man hala upp det dubbla extra .

Jag blir inte förvånad ifall man bokar om/av så kommer de på om 2 månader att de ska flyga i sommar, sen kommer de sälja alla plåtar dyrare..
 

Ricci

Medlem
Är det bara med Tallinn nr som man kan göra detta, även om den är bokad på SAS hemsidan Star Alliance?
Tänker för det är en Amex 2-4-1

Tråkigt att Thai har dragit in så många flyg nu.
Jag har för mig att jag gjort ombokningar på SAS hemsida gällande *A bokningar dvs som är bokade där.
Men med nuvarande omständigheter så fungerar det nog inte. :(
 

bankb

Medlem
Lite OT, men har någon koll på hur alla butiker som säljer grönsaker och frukt från Thailand. Finns ju ett par riktigt bra thaibutiker i Sthlm. Har för mig att dessa har fått sina leveranser med Thaiflighter till ARN ett par dagar i veckan.
 

micke99

Medlem
Lite OT, men har någon koll på hur alla butiker som säljer grönsaker och frukt från Thailand. Finns ju ett par riktigt bra thaibutiker i Sthlm. Har för mig att dessa har fått sina leveranser med Thaiflighter till ARN ett par dagar i veckan.

Har för mig jag läst någonstanns att de kommer flyga cargo endå. Men ej säker.
 

bankb

Medlem
Har för mig jag läst någonstanns att de kommer flyga cargo endå. Men ej säker.
Flygbolagsekonomi är inte alls min grej. Men det är ju en del bolag som flyger enbart cargo. Sparar man så mycket pengar på att inte flyga med PAX så det ändå är värt att köra med bränsle etc?
 

Carl

Medlem
Flygbolagsekonomi är inte alls min grej. Men det är ju en del bolag som flyger enbart cargo. Sparar man så mycket pengar på att inte flyga med PAX så det ändå är värt att köra med bränsle etc?

En hel del av biljettpriset utgörs av skatter som inte flygbolagen kan ta del av. Sedan har du besparingar i cc samt incheckning och gatepersonal. Att uppta en gateplats skulle jag tro är dyrare än att stå vid hangaren. Tidtabellen går att ändra så tex Thai slipper ha sitt plan stående från kl 06 på morgonen till 13:30. Med enbart cargo kan dom säkert vända på ett par timmar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Lite OT, men har någon koll på hur alla butiker som säljer grönsaker och frukt från Thailand. Finns ju ett par riktigt bra thaibutiker i Sthlm. Har för mig att dessa har fått sina leveranser med Thaiflighter till ARN ett par dagar i veckan.

Min fru är ju thai och handlar massa grönsaker från dessa butiker. Priserna är ju rätt höga redan. Misstänker att de kommer bli dyrare inom kort. Går tyvärr inte att bunkra färska grönsaker.

För att inte tappa ämnet. Jag har 3 bokningar med Thai. Ville boka av, om men de bad mig återkomma om 2-3 veckor.
 

Attachments

  • 20200328_123827.jpg
    20200328_123827.jpg
    38,4 KB · Visningar: 415
Fick mail från Thai idag med beskedet att de har bokat om oss med utresa från Arlanda till Köpenhamn istället. Hemresa enl plan och landar därmed på Arlanda. Blir problem att parkera bilen...
 
Toppen