Senaste nytt

Nya biljettyper på Finnair från april 2020

intuition

Medlem
Nästa vecka introducerar Finnair nya biljettyper och det verkar klart att det införs en avskalad Light-biljett i Business-class. Inget incheckat bagage, inga ändringar/återbetalningar tillåtna, man får betala för sittplats och får sämre intjäning till lojalitetsprogrammet (150% jämfört med normala 200%).

Biljettypen Light lanseras i all kortdistans-trafik. I långdistanstrafiken lanseras den bara på destinationer som ligger utanför Nordamerika och Japan.
 

igelkotten

Medlem
Kanske en short haul-biljett i business med Finnair antligen kan kopas till rimliga priser? Flygtiden for mig till Finland are 3 h, vilket jag garna betalat business for i de nivaer Finnairs konkurrenter i Europa tar. Nar jag tittat tidigare, sa har det kostat minst 7-8 tusen kronor for en businessbiljett.
 

090034208

Medlem
Nåja, hoppas på rimligare priser! Idag kostar en biljett i Business HEL-CPH retur 794€ valfritt datum i November som exempel
 

intuition

Medlem
Sett något om hur många TP & Avios Finnair kommer köpa av BAEC ifall man vill kreditera dit istället för till FinnairPlus?
Ingen info alls om det och ingen gissning heller. Business light hör ju inte till vanlighetrna.


Kanske en short haul-biljett i business med Finnair antligen kan kopas till rimliga priser? Flygtiden for mig till Finland are 3 h, vilket jag garna betalat business for i de nivaer Finnairs konkurrenter i Europa tar. Nar jag tittat tidigare, sa har det kostat minst 7-8 tusen kronor for en businessbiljett.
Nåja, hoppas på rimligare priser! Idag kostar en biljett i Business HEL-CPH retur 794€ valfritt datum i November som exempel
Just i den korta trafiken finns absolut potential för billigare business biljetter, men vi får se. Har inte sett några priser fast att det är tänkt att lanseras inom kort.
 

palmen

Moderator
Har Finnair riktig business på kortdistans eller är det som Sas Plus (Europa)?
Definiera "riktig business".
I deras shorthaul plan är det blockat mittsäte, till London kör de normalt 1-2 flighter dagligen med widebody där du då får riktig business stol.
Serveringen är klart mycket bättre än vad SAS Plus är inom i Europa, det är vad du kan förvänta dig av något som säljs som business inom Europa
 

palmen

Moderator
SAS Plus men med riktig mat.
Nej, finns i stort sätt inget som går att jämföra mellan sas plus och finnair business inom Europa.
SAS Plus saknar seatblock, det har man på Finnair.
Maten på Finnair är att betrakta som "businessmat" inom Europa. Även på korta linjer som ARN-HEL hinner de servera något lättare att äta även om det ofta kommer färdigpackat de gånger jag flugit.
 

011430121

Medlem
Ja på ARN-HEL i C serverads denna frukost trodde det var en kopia av mig, lite fyrkantig, torr, samt fett pålägg.
Det bästa med servering är blåbärs juice.
SAS frukostbox bättre.
88B347C7-0D6C-47B5-AFE7-54D18DE4E90C.jpeg
 
Toppen