Senaste nytt

Brussels Airlines «boutique hotell» i luften

BusinessClass

Redaktör
Hos Brussels Airlines kan du uppleva en bit av ett «boutique hotell» på 35.000 fot. Under de senaste åren har det belgiska flygbolaget arbetat intensivt med att skapa den bästa möjliga reseupplevelsen för resenärer i affärsklass, och ge dem den mest genuina belgiska upplevelsen. Valet av inredningen, gästfriheten och den kulinariska upplevelsen spelar en central roll i att…
 

Ystad

Medlem
Jag vet egentligen inte om det är någon mening att kommentera en (sponsrad??) reklam-text som detta - men jag flög med Brussels Airlines i business class för mindre än tre veckor sedan och jag känner inte helt igen mig. Mycket var bra - men låt mig nämna några exempel på vad som inte kändes helt bra:
Öl: man säger sig ha många ölsorter ombord men när jag frågade stewarden om "månadens öl" (står omnämnt i menyn) så visste han först inte vilken öl det var - han gick och kollade och kom tillbaka med beskedet att "den finns inte med på detta plan".
Mat: på Brussels Airlines hemsidor ser maten riktigt läcker ut - men när huvudrätten (lax) serverades så smakade den visserligen gott men så här såg den ut när den kom in:

20200302_000732.jpg

I ärlighetens namn skall sägas att jag var på det stora hela nöjd med min resa - men visst finns det "förbättringspotential".
 

M@GNÜS

Medlem
Beror nog på kabinpersonalen... när jag flög Brussels Airlines business till Bombay hade jag en öltokig steward som kunde allt om alla öl de hade och för mig som gillar öl var sortimentet överlägset andra bolags 1:a klass med hästlängder. Några standard öl som Amstel och Hoegaarden, 8 belgiska lite mer speciella öl plus månadens öl.

Fick en ordentlig ölprovning den resan och berättelser kring varje märke.
 

Flyg-Arn

Medlem
Jag vet egentligen inte om det är någon mening att kommentera en (sponsrad??) reklam-text som detta - men jag flög med Brussels Airlines i business class för mindre än tre veckor sedan och jag känner inte helt igen mig. Mycket var bra - men låt mig nämna några exempel på vad som inte kändes helt bra:
Öl: man säger sig ha många ölsorter ombord men när jag frågade stewarden om "månadens öl" (står omnämnt i menyn) så visste han först inte vilken öl det var - han gick och kollade och kom tillbaka med beskedet att "den finns inte med på detta plan".
Mat: på Brussels Airlines hemsidor ser maten riktigt läcker ut - men när huvudrätten (lax) serverades så smakade den visserligen gott men så här såg den ut när den kom in:

Visa bifogad bild 107757
I ärlighetens namn skall sägas att jag var på det stora hela nöjd med min resa - men visst finns det "förbättringspotential".

Jag håller med. Sponsrad (??) inklippt recension som jag inte sett ombord i deras business. De får verkligen bättra sig, det är rejäl konkurrens på marknaden. Flög KLM till AMS i business pga SAS inte flög den dagen och var riktigt nöjd med måltiden och drycken ombord.
 
Toppen