Senaste nytt

First class med Singapore Airlines eller Thai

Zniper

Medlem
Hej!

Jag har en resa bokad med Singapore Airlines enligt följande:

Amsterdam-Singapore(SIN) i First, SIN-Male (MLE) i Business
MLE-SIN Business, SIN-Frankfurt(FRA) First.

Jag funderar på att boka om utresan till:
FRA-Bangkok(BKK) med Thai First
BKK-SIN Business med antingen Thai eller Singapore och vidare till MLE

Anledningarna till varför jag funderar på ombokningen är för att dels positionerar jag mig på FRA på utresan och det underlättar om jag skulle hitta First med Lufthansa som vore önskvärt och sen inbillar jag mig att det är större chans att Thai fortfarande flyger First från FRA nästa år än att Singapore Airlines fortfarande flyger First från AMS.

Synpunkter på detta?
 

palmen

Moderator
Singapore startade precis upp first på Amsterdam, så jag tror det blir kvar ett tag, i Köpenhamn var det väl kvar nästan 2 år efter att de startade det.
Att de behåller First på Frankfurt håller jag dock med om.

Personligen skulle jag behålla Singapore First. Om du skulle hitta first med Lufthansa så brukra det "aldrig" vara bra att få till connection till Frankfurt om det inte är en resa mitt i sommaren eller vid de stora högtiderna.
Kommer nog bli svårt att hitta First med Lufthansa, men dyker det upp på Singapore så har du tur och bara grattulera. Bangkok har inte First året om, att de tillåter resa via Hong Kong, Tokyo, Shanghai, Peking tror jag inte är så troligt då det blir ordentlig omväg
 

Zniper

Medlem
Jag hade behållit Singapore. Lufthansa och Thai är i jämförelse rätt så ”enkla” att boka och i min mening inte lika bra.

Singapore startade precis upp first på Amsterdam, så jag tror det blir kvar ett tag, i Köpenhamn var det väl kvar nästan 2 år efter att de startade det.
Att de behåller First på Frankfurt håller jag dock med om.

Personligen skulle jag behålla Singapore First. Om du skulle hitta first med Lufthansa så brukra det "aldrig" vara bra att få till connection till Frankfurt om det inte är en resa mitt i sommaren eller vid de stora högtiderna.
Kommer nog bli svårt att hitta First med Lufthansa, men dyker det upp på Singapore så har du tur och bara grattulera. Bangkok har inte First året om, att de tillåter resa via Hong Kong, Tokyo, Shanghai, Peking tror jag inte är så troligt då det blir ordentlig omväg

Tack så mycket för er feedback. Jag kör på er rekommendation. Glömde skriva i det tidigare inlägget att jag åkt både Thai o Lufthansa First tidigare och är Singapore så mycket bättre så kör vi all-in på det.
 

palmen

Moderator
Tack så mycket för er feedback. Jag kör på er rekommendation. Glömde skriva i det tidigare inlägget att jag åkt både Thai o Lufthansa First tidigare och är Singapore så mycket bättre så kör vi all-in på det.
Det är väl individuellt vad man tycker är bättre. Personligen föredrar jag Lufthansa i First om jag måste välja. Har bara åkt en longhaul med Singapore i First och den var helt klart bra, men inget som enligt mig skulle vara så mycket bättre än andra bolag.
Personligen har jag svårt för att bli så extremt uppassad som man ofta blir hos asiatiska bolag, där fungerar lufthansa bättre för min del. Men det är ju som sagt också individuellt.

Singapore First är riktigt bra, de tär inget snack om saken och har du testat de andra så är det kul att testa andra. Från Frankfurt är det dock alltid roligare med Lufthansa med tanke på terminalen.
 

Charlie D

Medlem
Vilken sida använder ni när ni letar First biljetter på Thai och Singapore för EB-poäng? Jag har ofta använt United innan men legat av mig ett tag. Även om jag nu hittar biljetter på Uniteds sida så finns de sällan hos Tallin.
 

Johans00

Medlem
Vilken sida använder ni när ni letar First biljetter på Thai och Singapore för EB-poäng? Jag har ofta använt United innan men legat av mig ett tag. Även om jag nu hittar biljetter på Uniteds sida så finns de sällan hos Tallin.
För thai kan du kolla Awardfares, för Singapore måste du ringa SAS eller Tallinn
 

Canadien

Medlem
Är det så att om det finns på Awardfares så går det alltid att boka med Tallin?
Awardfares är ingen magi, den proxysöker bara på United, Air Canada och Avianca. Så du kan lika gärna fortsätta med United, och kanske komplettera med att skatta ett gratis konto på Avianca för att söka där också.
 
Toppen