Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

WF789

Medlem
På SAS räknar du alltid varje flight för sig och avrundar uppåt till närmsta 100-tal. Varför ARN-ZRH avrundas nedåt är höst oklart, men så är det och det är väl undantaget som bekräftar regeln typ.

Eventuelt nye rutiner. Som jeg skrev i post 1473 ble også BRU-TFS rundet nedover. 1923->1900/4 = 475
 

danielhog

Medlem
Har hittat en annan rolig resa:

ARN-PEK via FRA tor i bokningsklasser J och A

ARN-FRA 761 miles x 200% tor = 3200 poäng
FRA-PEK 4853 miles x 300% tor = 29400 poäng

Totalt alltså = 32600 poäng

Ja det stämmer, du har räknat ut det helt rätt.

Nä det här stämmer väl inte? Tolkar det som Lufthansa eftersom 200% är med i kalkylen.

ARN - FRA i J ger 2000 poäng rakt av. Således ska du få 4000 för benen inom Europa.

EuroBonus-partner – Lufthansa | SAS
 

MTheC

Medlem
Jag har (av olika skäl men nu är det som det är) en biljett bokad hos Austrian Airlines men där hemresan sker med LH-flightnr men operating airline är Singapore Airlines. Flyget går SIN-FRA och sen FRA-ARN med LH. Bokningsklass är Z.

Är det ett hyfsat säkert antagande att jag får minst 150% mellan SIN-FRA (Z med LH är 150% men med SQ är Z 200% och lägsta i business hos SQ är 150%)?
Svarar mig själv här, intjäningen blev:
SIN-FRA 9600
FRA-STO 1250
 

Flizzy

Medlem
Ursäkta, är nybörjare på det här. Försöker räkna ut vad jag kommer tjäna för Eurobonus-poäng på denna rutten jag snart skall göra. Rätta mig om jag räknat fel (inget av flygen är Codeshare)

GOT-FRA 549mi 600 poäng (Economy class U)
FRA-TLV 1836mi 1900 poäng (Economy class U)
TLV-FRA 1836mi 950 poäng (Economy class Q)
FRA-GOT 549mi 300 poäng (Economy class Q)

Dvs sammanlagt 3750 poäng?
 

Canadien

Medlem
Ursäkta, är nybörjare på det här. Försöker räkna ut vad jag kommer tjäna för Eurobonus-poäng på denna rutten jag snart skall göra. Rätta mig om jag räknat fel (inget av flygen är Codeshare)

GOT-FRA 549mi 600 poäng (Economy class U)
FRA-TLV 1836mi 1900 poäng (Economy class U)
TLV-FRA 1836mi 950 poäng (Economy class Q)
FRA-GOT 549mi 300 poäng (Economy class Q)

Dvs sammanlagt 3750 poäng?
LH har fasta poäng mellan europeiska länder, inte baserat på Miles, så Du får 750p resp 500p för göteborgsflygen.

SmartSelect_20200212-184109_Firefox.jpg


Tel Avivflygen stämmer säkert att de ger 50% resp 100%
 

Skyway

Medlem
Jag försöker lista ut vilken bokningsklass Business Saver samt Business Flex är via Lufthansa. T.ex. C, Z eller P.

Även när jag väljer More flight details” I bokningprocessen så finns det ingen info.

Se nedan:
F9Y4WGd.png

F9Y4WGd
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag försöker lista ut vilken bokningsklass Business Saver samt Business Flex är via Lufthansa. T.ex. C, Z eller P.

Även när jag väljer More flight details” I bokningprocessen så finns det ingen info.

Det kommer en ruta senare innan betalning som jag tror visar detta. Klurigt det här eftersom det finns flex och icke-flex i P, Z och D från Sverige med Lufthansa ;)

Ett tips är att titta exakt samma rutt i ITA Matrix och kolla om priset stämmer så ser du det där.
 

raffe

Medlem
Mitt första inlägg, så ta ett djupt andetag och gör dig redo för en äkta nybörjare. Kollade lite på resor som kan vara trevliga och ge poäng, exempelvis till Prag. När man letar får man upp hur många poäng resan ger, typ:
ARN – PRG 07:00 – 10:35 1 stopp ,OSL SAS Plus Smart link
PRG – ARN 11:10 – 15:15 1 stopp ,OSL SAS Plus Smart link
Resenär 1, 3 794 SEK, Tjänar 5250 poäng

Men när jag söker resor till Lettland och Kroatien (där vi har vänner) står det inget om poäng, så jag kollar Poängtabeller | SAS
Hittar inte Lettland där, men Kroatien finns i listan för "Andra länder i Europa" och borde väl ge poäng? Känns som att det är någon information som jag har missat eller inte förstått, varför ser jag inte poäng för resor till Kroatien?
 
Toppen