Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Joakim H

Medlem
Hej. Har låtit bli att skriva här på ett tag då Jag inte vill bli tjatig ;).

Har under hösten haft 56 nätter hittills på Radisson i Stockholm. 51 på Waterfront och 5 på Strand.

Alltid bokat standardrum och erhållit BC. Vanliga välkomstgåvan med lite frukt och vatten men tog ett samtal med Service Manager och har de två sista gångerna fått 2 skålar med blandade nötter, twistgodis, frukt och vatten istället:). Alltid något.

Erhåller aldrig svit, mer än om det finns när min fru hälsar på. Har uteslutande long-stay på 10-12 nätter på raken och då får man ej svit.

Blir idag dubbel Platinum och har 18 nätter kvar innan julledighet hägrar.

Kan ju tillägga att min flygstatus gått i graven med detta sätt att arbeta :(
 

Bangkok

Medlem
Hej,

Senaste 3-4 gångerna jag har blivit uppgraderad till BC rum i Göteborg så har jag blivit det utan att fått tillgång till loungen. Jag har inte ifrågasatt det, dumt jag vet.

Nu hände även samma sak i Bangkok. Blev uppgraderad till Business Class rum men kortet funkar inte i loungen. Ska åka ner och fråga i receptionen och se vad dem säger. Men lite intressant om det är fler som har upplevt detta?

Status: Gold.
 

JochenS

Medlem
Radisson Blu Royal Park Frösundavik
Bokat: Billigaste standardrum
Fick: slitet standardrum på våning 6
Status: Gold
Hotellet var nästintill tomt. Fick en liten påse pepparkakor som välkomstgåva. För övrigt var de veganska ostarna till frukost riktigt läskiga. Men smaken är ju som bekant olika...
 

jonten

Medlem
Radisson Blu Plaza Bangkok
Bokat: Billigaste standardrum a 700 isch natten
Fick: Businessclass med loungeaccess
Status: Platinum
Krånglade lite, hade bokat rum i mitt namn men polarn checkade in själv ett dygn före mig. När jag checkade in så hade jag med en annan polare som jag hade bokat ett annat rum till. De uppgraderade alla rummen inkl lounge och fri frukost.
Frukosten är riktigt bra, och loungen kör fri bar med tilltugg 18-20 varje dag. Blev en hel del enheter alkohol, sparade en duktig slant.
 

erc

Medlem
Är på en kortare julresa med sönerna och sitter nu i ett Business Class-rum på Radission Blu Resort Sharjah. Så här har uppgraderingarna fungerat den här gången:

Park Inn by Radisson, Motor City, Dubai
Bokat: standardrum
Erhöll: Superior Room, Autodrome View, frukost för alla tre, personlig välkomsthälsning, frukt och kakor på rummet. Väldigt trevligt bemötande. Voice-appar fungerade utmärkt.

Park Inn by Radisson Abu Dhabi, Yas Marina
Bokat: standardrum
Erhöll: Standard Room with Balcony and Seaview, frukost för alla tre. Ingen välkomstgåva men mycket trevlig service. Voice-appar fungerade utmärkt.

Radisson Blu Resort, Sharjah
Bokat: standardrum
Erhöll: High Floor Superior Room with Sea View. Tafatt reception som ville ge mig ett Radisson Rewards-medlemskap... Tror jag stötte på en nybörjare som skämdes uppenbart när jag visade mitt svarta platinumkort... Hade begärt sen utcheckning via e-post långt i förväg (17:00) och det var inga problem. Ingen välkomstgåva.
Noterar: Hotellet har inte åldrats med värdighet utan känns som ett förgyllt amerikansk motell. Närheten till hamnen förtar utsikten. Men barnen trivs. Och de är orsaken till att jag ens övervägde hotellet. Normalt föredrar jag att kunna beställa vin till maten. Här är det helt torrlagt. Och voice-appar fungerar inte. Men med VPN-löser det ju sig...

Status: Platinum
 

erc

Medlem
Radisson Blu Royal, Bergen, Norge
Bokat: Standardrum
Erhöll: Business Class-rum på våning fem med utsikt över bryggan. Fantastiskt trevligt rum! Trevligt fruktfat med lite godis. Väldigt trevligt välkomnande. Sen utcheckning bekräftat långt innan ankomst (16:00).
Noterar: Den här vistelsen var den sista 2019 och den första 2020. Nyåret firades i Bergen. Hotellets nyårsmiddag var tyvärr en riktig besvikelse på alla sätt - men hotellet i övrigt levererar exakt det jag uppskattar. Poängen in på kontot blixtsnabbt och årets första stay/natt är nu registrerad.

Status: Platinum
 

Joakim H

Medlem
Avslutning Radisson Waterfront Stockholm.

Efter drygt 175 nätter på detta hotell under 2018-19 har min arbetsgivare gett mig nya uppdrag.Under denna tiden hade Jag dock Aldrig erhållit en svit, p.g.a. long-stays. Sagt och gjort, skrev till hotellet och berättade att 6/1 till 8/1 blir min sista vistelse på ett tag och önskade att få bo i en av deras sviter.

Bokade ett standard rum och fick en av deras sviter, rum 1601, som en " Courtesy upgrade ". Kanonfin på ca 50 kvm.

Personligt brev, godsaker m.m.

Stor Eloge!!

Nu hägrar Aruba i februari så man får värma upp kroppen och steka fläsket.

God fortsättning till Er Alla
 

JochenS

Medlem
Radisson Blu Malmö
Bokat: Standard en natt
Uppgradering: till premium och vid incheckningen noterades RR medlemskap
Status: Guld
Övrigt: Present 2 chokladpraliner generiskt välkomstmeddelande
 

erc

Medlem
Radisson Blu Royal Park, Solna/Frösundavik
Bokat: Familjerum (bokat samma dag som ankomst i appen)
Erhöll: Familjerum och ingen som helst recognition
Status: Platinum

Noterar: Rummet var verkligen sorgligt. Nittiotalsinredning. Sliten sådan.
 

Berglund

Medlem
Noterar: Rummet var verkligen sorgligt. Nittiotalsinredning. Sliten sådan.
Har fått lika sorgligt rum och absolut ingen uppgradering, trots bokning flera veckor innan ankomst. Frukosten var dessutom verkligen pinsam för att vara ett Radisson Blu. Jag har fått betydligt bättre frukost på det närliggande Park Inn i Solna Centrum!!
 
Toppen