Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Fintus

Medlem
Hur brukar det se ut med bonusplatser i business med SAS i juli?

Vi har förhoppningar att kunna åka 3 vuxna 1-2 veckor i juli till valfri SAS-destination i världen (longhaul). Jag sitter o bevakar 125 dagars släppet men som det ser ut nu så finns det knappt några bonusplatser alls med SAS i juli från ARN och CPH.

Är det att hoppas på för mycket att hitta 3 platser med sas och istället börja leta resor med *a istället?

Vad säger experterna här på forumet? :)
 

palmen

Moderator
Hur brukar det se ut med bonusplatser i business med SAS i juli?

Vi har förhoppningar att kunna åka 3 vuxna 1-2 veckor i juli till valfri SAS-destination i världen (longhaul). Jag sitter o bevakar 125 dagars släppet men som det ser ut nu så finns det knappt några bonusplatser alls med SAS i juli från ARN och CPH.

Är det att hoppas på för mycket att hitta 3 platser med sas och istället börja leta resor med *a istället?

Vad säger experterna här på forumet? :)
3 platser i Business är alltid svårt att hitta på SAS, att dessutom hitta det i den absoluta peak season blir därmed än mindre troligt. Det är väl inte helt omöjligt att det kommer finnas till Peking och Shanghai dock med tanke på läget i Kina just nu. Ju längre tid det pågår och man inte kan boka biljetter, desto färre personer kommer att åka dit.

Säger inte att det är omöjligt på andra destinationer, men jag skulle redan nu titta på plan B.
 

Canadien

Medlem
Jag sitter o bevakar 125 dagars släppet men som det ser ut nu så finns det knappt några bonusplatser alls med SAS i juli från ARN och CPH.
Korrekt, det mesta som släppts i juli har bokats. T+125 är just nu mitten av Juni så du får vänta lite till. Är du väldigt flexibel kan det gå, jag har själv knipit 4 pax t o r NYC ett par gånger under tidigare somrar, Chicago kan vara lättare.
 

squeezen

Medlem
Fler än jag förhållandevis ofta ser LHR-TPE med Eva air men LHR-BKK finns inte.
Detta trots att flighten ju går ner för stopp i BKK varför kan man inte hoppa av där då?
 

fcx

Medlem
Fler än jag förhållandevis ofta ser LHR-TPE med Eva air men LHR-BKK finns inte.
Detta trots att flighten ju går ner för stopp i BKK varför kan man inte hoppa av där då?
Revenue management.

Inget som hindrar att du hoppar av längs vägen, men du får betala för hela sträckan (och alla efterföljande flighter stryks).
 

Fredde18

Medlem
Tänker ge det en ärlig chans att försöka hitta award till USA (Florida) med familjen över eller omkring höstlovet 2020. Jag lär återkomma med en fråga i biljettråden men jag insåg att veckan efter höstlovet, närmare bestämt 3/11 ska det vara nån slags val i USA! :D
Har någon erfarenhet av att befinna sig i staterna när det drar ihop sig till president-cirkus? Är det mycket som stänger ner eller går på halvfart? Eller är det bara den specifika dagen som det kan vara lite stökigt ”over there”?
 

Mr Basic

Medlem
Tänker ge det en ärlig chans att försöka hitta award till USA (Florida) med familjen över eller omkring höstlovet 2020. Jag lär återkomma med en fråga i biljettråden men jag insåg att veckan efter höstlovet, närmare bestämt 3/11 ska det vara nån slags val i USA! :D
Har någon erfarenhet av att befinna sig i staterna när det drar ihop sig till president-cirkus? Är det mycket som stänger ner eller går på halvfart? Eller är det bara den specifika dagen som det kan vara lite stökigt ”over there”?
Detta hade jag helt glömt bort eller tänkt på. :oops:
Har kollat helgdagar, ev uppehåll i proffsligorna osv.
Borde dock inte påverka nämnvärt då det är ”vanlig vardag” den 4/11.
 
Toppen