Senaste nytt

Amex inte så mycket express vid förlorat kort

ulagun

Medlem
Önskar förslag/råd hur/om/ jag ska agera gentemot Amex efter nedanstående upplevelse;
13/1
Förlorade plånbok på Teneriffa 13/1. När och hur ingen aning. Borta när jag skulle betala en lunch.
Kontaktade omgående Amex. Spärra kort no problem. Önskade nytt kort till vårt hotell som vi skulle stanna till 1/2. Inga problem, dubbelkollade adressen, skulle ta 3-5 arbetsdagar.
Behövde kort för betala kommande hotellbokningar m.m. Kvar fanns hustruns MC med begränsad limit.
23/1
Inget nytt kort. Ringde Amex. Jodå, hade skickats 21/1 . Skulle komma inom 3-5 arbetsdagar via DHL.
28/1
Receptionen klart irriterade över en stolle som dagligen frågade efter DHL-levverans.
Ringde igen. Jodå kortet hade levererats och utkvitterats i London!!!!
OK?!
Konstaterade vi skulle byta hotell till Puerto de la Cruz 1/2 och blev överens att kortet kulle sändas till detta hotell, Adress kollades via google. Allt Ok enligt kundtjänsten.
Fick även ett trackingnummer på DHL. Gick in och kollade. Hittade fram till 15/1 då kortet flyttat sig till Brighton. väldigt långt mellan London och Brighton....
Ringde igen 31/1
Gjorde klart att vårt nya hotell krävde förskottsbetalning, men accepterat att vi betalar 4/2 dvs kvällen innan utcheckning. Då vi skulle vidare till Santa Cruz.
Ytterligare samtal 3/2, nu något frustrerat (klart understatement). Besked kortet fanns nu i Las Palmas Wahoo...
Fixat överföringar till hustruns MC för att klara kommande större betalningar,
4/2 kl 19.30, hotellet krävde betalning senast 20.00 utcheckning 5/2, dök DHL upp med mitt Amex kort.
Nu fått mejl från Amex där de beklagar och ber mig kontakta dem.
Så till min fråga.
Har bl.a förlorat 2.000 EB poäng, ett jädrans strul ochoro var mitt kort befinner sig.
Vad anser ni här på BC?
Ska jag bara glömma det hela? Ringa och förklara inkompetensen? Kräva någon form av kompensation?
 
Det låter katastrofalt hanterat, att få ut ett ersättningskort mer eller mindre varsomhelst i världen på kort tid är definitivt ett av skälen till att ha ett kort såsom Amex.

Jag vet inte vad gått fel, och vilken slags kompensation man kan tänka sig, men hade det varit mig hade jag åtminstone krävt att få tala med någon chef som fått förklara vad som gått fel och vad de tänker göra åt saken.

Detta sagt, så är det ett tydligt exempel på varför man alltid ska se till att ha mer än ett kreditkort med sig när man reser, där var och ett av korten har tillräckligt kreditutrymme för att täcka alla kostnader (och inte ha alla kort i samma plånbok).
 

Rebel

Medlem
som vanligt när DHL ska transportera något, låter det som. Dom tar nog kurser av postnord .
Jag tror det är svårt att kräva ngt av Amex för det.

På semestern ska man njuta och inte oroa sig över kort eller kundtjänst. Man blir oftast besviken
 
som vanligt när DHL ska transportera något, låter det som. Dom tar nog kurser av postnord .
Jag tror det är svårt att kräva ngt av Amex för det.

Det kan mycket väl vara DHL som är skurken, men det är väl ändå Amex som valt att använda dem, och därmed borde det vara Amex man ställer krav mot?
 

Mr Basic

Medlem
@ulagun
Tråkig historia och uselt skött av Amex.
Tack för infon, nu vet man att detta är med ”snabb leverans av nytt kort” är BertilSigurd. :cool:

Edit. skicka in ovanstående redogörelse till Amex och be om att få en förklaring av ngn ansvarig person.
 
Toppen