Senaste nytt

B380-9 XWB

Medlem
Kontor: Hertz Charlotte Douglas International Airport (CLT)
Bokat via: hertz.com (3k/5k EB-kampanj)
Bokade: Fullsize F (e.g. Chevrolet Malibu)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Ram 2500
Status: President Circle

Har inte varit särskilt imponerad av Hertz Ultimate Choice, framför allt på CLT, men denna gång fanns det gott om bilar i både Five Star och PC som kan kallas värdiga uppgraderingar, ex. flertalet Chevrolet Tahoe och av någon anledning även två stycken Ram 2500.

Lämnade tillbaka den efter drygt 300 km med en snittförbrukning på 18.9 L/100 km.

0hCrvz5.jpg

North Carolina fortsätter att imponera!

Kontor: Lokalt kontor ej i anslutning till flygplats
Bokat via: hertz.com (3k/5k EB-kampanj)
Bokade: Compact B (e.g. Ford Focus)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Camaro SS
Status: President Circle

upload_2020-1-31_18-50-54.jpeg
 

FrontX

Medlem
Kontor: Hertz Arlanda
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Grupp V (Volvo V90 AWD eller liknande, automat)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Volvo V90 D3 FWD (Grupp M)
Status: Presidents Circle

Förut har Grupp V inneburit V90 CC så av den anledningen bokade jag också det. Dagen innan upphämtning fick jag hyreskontraktet på mail där jag såg att jag fått en vanlig V90. Mailade kontoret och påpekade nergraderingen.

En stund senare ringer en kille upp och förklarar att Grupp V inte är CC modell, för de har inga såna längre . Utan man garanteras då V90 AWD. Fast inte ens det hade jag ju fått. Nu behövde jag högre markfrigång också så alternativet var XC90 mot en extra kostnad eller en V60 CC som var nästan 1000kr billigare, men jag skulle inte kompenseras för det. Sniket. Tog V60 för jag hade ingen lust att betala ännu mer. Blev dock irriterad över att de inte kunde uppgraderat mig till en XC90 utan skulle ha betalt för det. Så jag avbokade en stund senare. Och bokade någon annanstans. Lite mindre girighet hade fått mig att stanna som kund
 

Lauda 777

Medlem
Kontor: Kasina Car Rental, Langkawi, Malaysia
Bokat via: Disk.
Bokade: Den billigaste.
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Proton Saga automat (tänk remdrift) med chromerims.
Status: Solbränd.


Inga problem. 300 sek för en och en halv dag. Kunde lämna på flygplatsen utan extra kostnad.

I övrigt ett vidrigt fordon... Väl anpassad till Langkawis tempo.
 

Attachments

  • IMG_20200204_094443.jpg
    IMG_20200204_094443.jpg
    86,8 KB · Visningar: 487

GOTBound

Medlem
Kontor: Kasina Car Rental, Langkawi, Malaysia
Bokat via: Disk.
Bokade: Den billigaste.
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Proton Saga automat (tänk remdrift) med chromerims.
Status: Solbränd.


Inga problem. 300 sek för en och en halv dag. Kunde lämna på flygplatsen utan extra kostnad.

I övrigt ett vidrigt fordon... Väl anpassad till Langkawis tempo.

Låt oss hoppas innerligt att (EU) 2019/2144 håller produkter likt denna borta.

EK
 

MrDollar

Medlem
Dodge Ram är väldigt stora i kupén. Du får lätt plats med 2-3 stora väskor i baksätet. Går även att fälla ned sätena så blir det ännu mer plats.

På flaket får det också plats mycket, dock verkar inte denna ha något lock över flaket.

Bra val av bil @GOTBound
Fet! Har alltid varit sugen på en Pick-up som hyrbil, men hur gör man tekniskt sett med bagage? Kör in allt i baksätet?
 

GOTBound

Medlem
Fet! Har alltid varit sugen på en Pick-up som hyrbil, men hur gör man tekniskt sett med bagage? Kör in allt i baksätet?

Precis som @MrDollar skriver. Till och från flygplatsen går väskorna på truck beden. Carey in inne i kupén, då fungerar det för 2+2.

Dodge Ram är väldigt stora i kupén. Du får lätt plats med 2-3 stora väskor i baksätet. Går även att fälla ned sätena så blir det ännu mer plats.

På flaket får det också plats mycket, dock verkar inte denna ha något lock över flaket.

Bra val av bil @GOTBound

Tack. Jag har fortfarande inte hittat hyrbilar som har lock över flaket från Hertz.

EK
 
Toppen