Senaste nytt

Tips på nytt handbagage

Renato

Medlem
Du har inte haft några problem med storleken på väskan då den överskrider max storlek på många flygbolag?

Om du men är spark sng, absolut inte super smidig och enkel att rulla långt hand tag, jag som är lång är positiv sen gillar jag att ta hand om mina väskor så rengör den efter varje resa och släpper den aldrig på grus. Vilka flygbolag men är du då? Dock åker jag aldrig med ryan men har lät åkt med den på 15 olika flygbolag. Inga problem :)
 

Dalton1

Medlem
Om du men är spark sng, absolut inte super smidig och enkel att rulla långt hand tag, jag som är lång är positiv sen gillar jag att ta hand om mina väskor så rengör den efter varje resa och släpper den aldrig på grus. Vilka flygbolag men är du då? Dock åker jag aldrig med ryan men har lät åkt med den på 15 olika flygbolag. Inga problem :)
Tänkte på 81cm Samsonite som är större än de mått som SAS, Lufthansa, Swiss, Thai, Finnair osv har som max mått (158cm)
 

Renato

Medlem
Ja men abslout, det är klart, jag trodde du var med på banan att jag menade 81 cm det är ju den största väskan. 81x55x35 du kanske inte läste mitt inlägg helt eller såg länken. Jag menade resor med 20 dagar + så rekommenderade jag den väskan.

Enbart kabin så rek jag samsonite spark sng som sagt.
 

Jönsson

Medlem
Håller med om att med Samsonite Spark SNG får man väldigt mycket väska för pengarna, om man vill ha en mjuk väska. Under den prisklassen bör man nog dock inte gå om man reser mycket. Vill man istället gå upp ett steg så är Samsonite Pro DLX - serie ett fantastiskt val. De är anpassade för affärsresenärer med alla tänkbara smarta funktioner.
 

Dalton1

Medlem
Ja men abslout, det är klart, jag trodde du var med på banan att jag menade 81 cm det är ju den största väskan. 81x55x35 du kanske inte läste mitt inlägg helt eller såg länken. Jag menade resor med 20 dagar + så rekommenderade jag den väskan.

Enbart kabin så rek jag samsonite spark sng som sagt.

Jo jag tror jag förstår och läste hela.
Du skriver och länkar till en väska
"Förlåt om detta inte var en handväska men kan ändå nämna, då vi pratar om en lång resa 20 dagar + så kör jag
Samsonite S'Cure DLX Spinner 81cm - samsonite.se"

Denna väska är ju betydligt större än vad de flesta flygbolag tillåter som incheckat bagage och då var min fråga om du haft något problem vid incheckning av väskan pga storleken?
 

Renato

Medlem
Jo jag tror jag förstår och läste hela.
Du skriver och länkar till en väska
"Förlåt om detta inte var en handväska men kan ändå nämna, då vi pratar om en lång resa 20 dagar + så kör jag
Samsonite S'Cure DLX Spinner 81cm - samsonite.se"

Denna väska är ju betydligt större än vad de flesta flygbolag tillåter som incheckat bagage och då var min fråga om du haft något problem vid incheckning av väskan pga storleken?

Jaha ok då är jag med vår lite seg när jag läste det. Är på en jobb resa i gbg. Btw sas radisson Scandinavia, levererar, och dom har ett wow spa. Jag tänker lägger en recensionen, soon. Men men svaret på din fråga abslout inga problem. Köpte samma väskor till mina föräldrar och dom har heller inte haft problem med incheckningen. :)
 

Renato

Medlem
Håller med om att med Samsonite Spark SNG får man väldigt mycket väska för pengarna, om man vill ha en mjuk väska. Under den prisklassen bör man nog dock inte gå om man reser mycket. Vill man istället gå upp ett steg så är Samsonite Pro DLX - serie ett fantastiskt val. De är anpassade för affärsresenärer med alla tänkbara smarta funktioner.

Jo jag håller med spark sng är en bra gräns. Den jag önskar mig är följande den är jag riktigt sugen på.
Lite-Box Alu Resväska med 4 hjul 55cm | Samsonite

Någon som har den?
 

MTheC

Medlem
Jag har nyligen köpt ryggsäck från CabinZero, såg dem nämnas tidigare. Jag köpte den större varianten på 44L och kan säga att den fungerar ok. Jag har nu använt den på 2 korta (weekend) resor och då har jag utan problem fått plats med allt jag behövt ha med mig. Korta första intryck:
- Lätt, väger 760g.
- Känns relativt gedigen med bra dragkedja och spännen.
- Ser ganska liten ut så ingen har ens funderat på att väga den (på en av resorna så gick gatepersonalen runt och ville checka in vöskor vid gaten men fick inte någon fråga).
- Saknar lite fler fack, är ett stort fack där det mesta packas och man behöver packpåsar för att få det effektivt.
- Datorfacket är inte superbra, funkar men hade gärna sett någon form av spänne eller liknande för att göra att den inte rör sig så mycket.
- Även om axelremmarna är ganska bekväma så skulle jag inte rekommendera att bära tungt i denna ryggsäck, i alla fall inte längre stunder. Känns som det inte kommer vara alltför bekvämt.

För mig är det en ganska bra ryggsäck att använda för kortare resor (upp till 4 nätter) om man inte vill ha med en väska på hjul. Finns nog bättre väskor men för priset (jag köpte den för 499 SEK) så är den väldigt bra.

Den kan även fungera som komplement om man reser längre i någon form av premiumkabin där man får ta med sig 2 stora handbagage då man kan få med rejält med saker i denna (och man då kan packa en del tyngre saker i väska på hjul). Tror ev att jag kommer klara sommarens 3 veckors resa med denna och min Samsonite Pro-DLX5 tillsammans.
 

ilon

Medlem
Sprang på en kabinväska från Carl Friedrik och jag måste erkänna att jag fick en liten crush. Väldigt välgjord och med fantastiska detaljer. Portföljerna är också mycket läckra. Får fundera på om detta inte blir mitt nästa köp.

The Carry-on | Carl Friedrik™
Men's Bags – Full grain leather | Carl Friedrik™

Den där såg ju riktigt trevlig ut! Gillar skarpt att den inte har dragkedjor!
Köpte dock en Away Carry-On förra sommaren, som jag varit mycket nöjd med sedan dess!
Away
Denna är ju dock både stor och tung, inte direkt vad som efterfrågats här.

Mer on-topic så kör jag en väska från PeakDesign som personal item / carry-on på kortare resor, samt även dagligen som datorväska till / från jobbet. Är fantastiskt nöjd, och är inne på mitt andra exemplar (var med på kickstartern när det begav sig, och fick ny då dragkedjan gick sönder i höstas efter 4 års användning).
Everyday Messenger Bag V1 | Peak Design Official Site

Den senare en väldigt trevlig väska om man även fotograferar.
 
Toppen