Senaste nytt

Tips på nytt handbagage

Jönsson

Medlem
20L är gränsen på Ryan Air när det kommer till personal item om jag minns korrekt.
Jag köpte när det lanserades en väska med de exakta måtten nämligen.
40cm x 20cm x 25cm
Ryan air satte sin udda maxstorlek på handbagage endast i syftet att göra kundernas befintliga kabinväskor obrukbara så att de istället skulle tvingas köpa Ryans egna skräpväskor.
 

jerixon

Medlem
Ja nu spelar det ju ingen direkt roll varför de satte gränsen men ingen har väll sagt något om att köpa deras egna väskor?
Flera bolag i USA så som United har redan tagit efter detta med bara Personal Item som carry on.
Ryan Air är ju en pengamaskin, så något rätt gör de ju :p

Ryan air satte sin udda maxstorlek på handbagage endast i syftet att göra kundernas befintliga kabinväskor obrukbara så att de istället skulle tvingas köpa Ryans egna skräpväskor.
 

erixon

Medlem
Väskan kom i förra veckan och ser bra ut, bör funka utan problem för kortare weekendresor :)

Beställde direkt på cabinmax hemsida och leverans efter 4 dagar.
Rabattkod på 15% ifall någon ska beställa
CABINMAX15
 

GOTBound

Medlem
Jag har funderat på en reseportfölj för de mer informella resorna med en övernattning, i princip datorn och ett ombyte som packas med.
Jag hittade denna som är som en normal laptop/portfölj men bredare, på insidan av locket finns en slide in ficka finns utrymme för en 13" laptop, fickan stängs med ett spänne.

Men största reservation är att ett par extra skor inte får plats. Fördelen är att det blir extremt smidigt på tunnelbana och annan kollektivtrafik när man kommit fram jmfrt med en weekendväska/normalt carry-on. Vid längre resor med incheckat bagage fungerar den ju bra som handbagage med ett ombyte, den enda gången den inte fungerar är på weekend resan.

Jag tar tacksamt emot kommentarer, jag har väskan hemma för påseende just nu.

EK
Oscar-Jacobson_OJ-Bag-Male_dark-brown_S15658_0004_extra[1].jpg
Oscar-Jacobson_OJ-Bag-Male_dark-brown_S15658_0004_extra[5].jpg
Oscar-Jacobson_OJ-Bag-Male_dark-brown_S15658_0004_extra[7].jpg
 

jerixon

Medlem
Jag kör Tumi Alpha Expandable Brief för de här resorna.
Får ganska lätt plats med allt jag behöver och ser inga problem alls förutom skorna som du säger.
Kör med packing cubes och folder till skjortor osv.
Snygg väska du hittat :)

Jag har funderat på en reseportfölj för de mer informella resorna med en övernattning, i princip datorn och ett ombyte som packas med.
Jag hittade denna som är som en normal laptop/portfölj men bredare, på insidan av locket finns en slide in ficka finns utrymme för en 13" laptop, fickan stängs med ett spänne.

Men största reservation är att ett par extra skor inte får plats. Fördelen är att det blir extremt smidigt på tunnelbana och annan kollektivtrafik när man kommit fram jmfrt med en weekendväska/normalt carry-on. Vid längre resor med incheckat bagage fungerar den ju bra som handbagage med ett ombyte, den enda gången den inte fungerar är på weekend resan.

Jag tar tacksamt emot kommentarer, jag har väskan hemma för påseende just nu.

EK
Visa bifogad bild 105239 Visa bifogad bild 105240 Visa bifogad bild 105241
 

Renato

Medlem
Hej!

Händer att jag åker en del med lågprisbolag och nu när fler o fler går över till att kabinväska inte får tas med så är jag ute efter en lämplig ryggsäck som har godkända mått.
Har kikat på den här men om man går på Ryanairs väsk-policy så är den 4.5cm för bred.. nu kanske inte ens Ryan är sååå petiga?
Classic Ultra-Light Cabin Bag Mini
Någon som har den väskan o tycker den bra?

Tips på andra väskor/ryggsäckar?
Den ska främst användas vi kortare weekendresor (2-3 dagar)

Tack

edit: rubriken blev inte så informativ men lyckas inte ändra den själv, kan någon snäll moderator göra den något utförligare?
Tack

Hallå!

Jag älskar Samsonite och jag rek deras Samsonite spark sng. Denna kör jag med när jag är ute 2 dagar + upp till 5 dagar klarar jag med denna.
Spark SNG Datorväska med hjul 16" | Samsonite

Om det blir 2 veckor så måste jag även ha rese garderoben. då utgår jag att det inte blir så mycket shopping.
Spark SNG Resegarderob | Samsonite

Förlåt om detta inte var en handväska men kan ändå nämna, då vi pratar om en lång resa 20 dagar + så kör jag
Samsonite S'Cure DLX Spinner 81cm - samsonite.se
och själva kabin väska i samma design.
Samsonite S'Cure DLX Spinner 55cm/20inch Graphite - samsonite.se

Jag gillar kvalitet på Samsonite rek varmt =)
 

jerixon

Medlem
För övrigt beställde jag en ny Tumi Expandable Carry on idag eftersom min gamla American Tourister har gått sönder.
Jag har ytterligare en Tumy Carry On, men den brukar frugan lägga beslag på när vi reser, så kan vara skönt med var sin :)
Ofta reser vi med bara ryggsäck, men ibland är det lite extra skönt med rullväska och då vill man ju ha bra grejer.
Återkommer med recension när jag släpat den runt Asien om några veckor =P
 
Toppen