Senaste nytt

Uber olagligt i Thailand

Delayed

Medlem
Testade nu att köra med VPN så att det skulle se ut som att jag är i Thailand, och det funkade iaf inte.
Kan det på något sätt finnas koll på vilket mobilnät man är uppkopplad till? Verkar osannolikt men nästan ännu mer osannolikt att det under flera månader varit ett generellt fel som medför att det är omöjligt att lägga in ett kreditkort.
 

Jonas F

Medlem
Jag installerade Grab när jag kom hit till Thailand (där jag är just nu) och fick det där felmeddelandet när jag försökte lägga in mitt SAS Mastercard. Jag provade istället Amex Platinum och det fungerade på en gång.

Jag såg senare att jag hade fått sms om att öppna mitt SAS Mastercard för internetköp. Jag vet inte om det hade hjälpt på något sätt att svara på sms:et och öppna upp för det. Jag har inte brytt mig om att byta sedan dess då det ändå är fler poäng via Amex.
 

Link

Medlem
Troligare så kollar mobilen via sin GPS var man befinner sig, spoofa den så borde det gå att lägga in kort.
 

Delayed

Medlem
Jag installerade Grab när jag kom hit till Thailand (där jag är just nu) och fick det där felmeddelandet när jag försökte lägga in mitt SAS Mastercard.
Tack! Då verkar det funka som det ska i Thailand. Vi som får fel i Sverige får det direkt innan vi ens kan ange ett kortnummer.
 

Abbs

Medlem
Man behöver vara i ett Grab-land för att uppdatera betalningsinfo.

Senaste besöket åkte jag flera resor med Grab som debiterade mitt gamla Amex. Får meddelande att jag behöver uppdatera min betalningsinformation, men självklart är jag då i Sverige och kan inte betala för mig. Det blev några gratisresor(tills jag är tillbaka i Malaysia/SG..).
 

Jonas F

Medlem
Tack! Då verkar det funka som det ska i Thailand. Vi som får fel i Sverige får det direkt innan vi ens kan ange ett kortnummer.
Aha. Ja det steget kom jag förbi utan svårigheter. Sen krånglade det lite vid inläggning av kortet som sagt. Men när jag provade nu igen fungerade det felfritt även med Mastercard. Det kanske var någon spärr som spökade trots att jag inte öppnat kortet eller något.
 
Toppen