Senaste nytt

Hur är det att flyga med Wizz Air?

ESNZ

Medlem
Jag har flugit en del med dem och jag upplever dem som billiga och punktliga. De är så klart en "no frills airline" och de tar en från A till B, varken mer eller mindre. Man bör tänka på att om man ska resa med bagage, incheckat eller en vanlig handbagageväska med hjul, så är det inte säkert att de är billigast längre. Ska du resa med dem ofta bör du köpa medlemskap i deras discount club, som ger dig rabatt på biljetter och incheckat bagage.
Tack för svar och tips! Allt kommer bokas genom resebyrå och priset är inte så viktigt, mest att det är smidigt, slippa övernattningar på typ Arlanda och inte tar för lång tid.
 
Tack för svar och tips! Allt kommer bokas genom resebyrå och priset är inte så viktigt, mest att det är smidigt, slippa övernattningar på typ Arlanda och inte tar för lång tid.
Om det är någon annan som betalar så hade jag helt klart valt flag carriers och optimerat flygbolagspoäng- och hotellpoängintjäning. Jag trodde du var egenföretagare.
 

folo

Medlem
Bara flugit med dem en gång, förra sommaren NYO-BUD.

Inget fel på hårdvaran. Nytt, helt och fräscht. Däremot var det 2 eller 3 långa utrop á ca 5 minuter med reklam för taxfree-varor m.m. under flighten. Synnerligen irriterande för mig som satt med lurar utan brusreducering.

Upplevde däremot hemsidan som hemsk. Google Translate-översatt, 10 år gammal design och sida efter sida med merförsäljning.

Kuriosa: Vi fick punka när vi nuddade marken i BUD. Minns att jag tyckte det kändes som punka några sekunder men viftade snart bort det. Inte ett ord från flight deck eller CC, utan det var min kund som såg incidenten i nåt nyhetsflöde på kvällen:

Budapest Airport closed down due to runway damage! – UPDATE – Daily News Hungary
 

ESNZ

Medlem
Om det är någon annan som betalar så hade jag helt klart valt flag carriers och optimerat flygbolagspoäng- och hotellpoängintjäning. Jag trodde du var egenföretagare.
Nä normalt hade jag inte ens övervägt annat än flag carriers men fanns få legacy-bolag att välja mellan nu. Är uppdragsgivare med rejäl budget som betalar kalaset.
 

danielhog

Medlem
Nä normalt hade jag inte ens övervägt annat än flag carriers men fanns få legacy-bolag att välja mellan nu. Är uppdragsgivare med rejäl budget som betalar kalaset.
Förutom wizz är det Austrian, LOT, Croatia och Air Serbia du har att välja på. Jag föredrar Austrian pga väldigt kort mct i Wien.
 

sweflyer

Medlem
Någon som har nutida erfarenhet av Wizzair? Ska projektleda ett projekt i Skopje och behöver åka dit en gång i månaden och hittar inga vettiga alternativ som inte tar hela dagen. Utgår från Östersund. Ser att Wizz flyger direkt från såväl Malmö, Göteborg som Kastrup och Hamburg så positionering med SAS dit och sedan separat biljett med Wizz är snabbaste rutten jag hittar. Annars via Wien eller Istanbul eller möjligen Zagreb men inga bra tider oftast. Någon med bra tips?
Jag flög från Skavsta till Skopje med wizzair för någon månad sedan. Om du utgår från Östergötland borde köra/flygbuss dit vara det optimala.

Valde Wizz i brist på andra direktalternativ. Generellt är de som du kan förvända av no-fills, förutom att det är väldigt trångt benutrymme. Jag hade nog köpt Exit row om jag hade en tretimmars flygning med dem igen. Returen hem från Skopje var också ohemult tidig (05:30). Det negativa till trots var det ändå bästa alternativ då det var enda direktflyget från "Stockholm" :rolleyes:
 

Jönsson

Medlem
Någon som har nutida erfarenhet av Wizzair? Ska projektleda ett projekt i Skopje och behöver åka dit en gång i månaden och hittar inga vettiga alternativ som inte tar hela dagen. Utgår från Östersund. Ser att Wizz flyger direkt från såväl Malmö, Göteborg som Kastrup och Hamburg så positionering med SAS dit och sedan separat biljett med Wizz är snabbaste rutten jag hittar. Annars via Wien eller Istanbul eller möjligen Zagreb men inga bra tider oftast. Någon med bra tips?
Är det inte värt att flyga Austrian istället? Eller varför inte flyga till Pristina och därifrån tåg eller bil?
 

ESNZ

Medlem
Är det inte värt att flyga Austrian istället? Eller varför inte flyga till Pristina och därifrån tåg eller bil?
Austrian funkar bra på hemvägen men avgår för tidigt från Arlanda för att det ska vara möjligt att hinna ner samma dag. Bra tips med Pristina, det ska jag kolla upp bättre!
 
Toppen