Senaste nytt

Sökes: Mars 2020 Skandinavien-Bangkok Business/Premium Eco Star Alliance

obs

Medlem
Hej!

Någon som kan hjälpa mig med tips till en (billigare) biljett till Bangkok nu i början av mars?
  • Varifrån vill du börja din resa?
    Stockholm alt. København
  • Var är din destination?
    Bangkok
  • När vill/behöver du resa ut?
    29 februari/1 mars 2020
  • När vill/behöver du komma hem?
    7-8 mars
  • Hur länge vill du vara borta?
    7-8 nätter
  • Hur många personer som skall resa?
    1 person
  • I vilken kabinklass?
    Business alt. Prem. Eco
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
    Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person)
    Ca. 17.000 SEK +/-
  • Vad är det viktigaste för dig?
    Hyfsat restid (< 20 timmar en väg) och komfort
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
    Nej

Har kikat på EgyptAir från Köpenhamn som kostar ca. 12.000 DKK dock med avgång måndag den 2 mars. Kollade också ITA Matrix och fick några låga priser med Turkish men det gick inte att hitta dom priserna hos någon resbyrå. På Turkishs egen sida gick det inte att få dom låga priserna utan en övernattning i Istanbul på hemresan och det är jag inte intresserad av.

Några andra idéer/förslag?
 

muukav

Medlem
Lite utanför dina alternativa flygplatser, men positionera dig till Oslo, och flyg med Turkish för 13 913 kr T&R i Business.

Lördag 29/2 ut, söndag 8/3 hem. Flyg: TK 1752, TK 58, TK 65, TK 1751 - Utan övernattning i IST.

Går att boka på turkish hemsida.
 

obs

Medlem
Lite utanför dina alternativa flygplatser, men positionera dig till Oslo, och flyg med Turkish för 13 913 kr T&R i Business.

Lördag 29/2 ut, söndag 8/3 hem. Flyg: TK 1752, TK 58, TK 65, TK 1751 - Utan övernattning i IST.

Går att boka på turkish hemsida.
Oslo är absolut också en möjlighet och 14K är ju också ett bra pris även om du måste lägga till en biljett till Oslo. Det var mest bara för att jag numera bor i Stockholm och har relationer till Köpenhamn att jag också tog den som möjligt utgångspunkt.
 

airac

Medlem
@obs jag tror jag har hittat knepet, forcera stop-over på några timmar på hemresa genom IST med multi-city bokning. Det var många år sedan jag körde samma. Bagaget kunde då checkas hela vägen ändå, och fick även boarding kort för bägge flighter på utstation. Lycka till med bokningen!

Screenshot 2020-01-18 at 09.07.41.png
 
Toppen