Senaste nytt

Boka resa med spädbarn innan födsel

mebbstar

Medlem
Är det möjligt att boka en resa för mig och frugan med vårt ofödda barn? Resan kommer bokas med eurobonus-poäng och 2-4-1 Amex voucher.

Någon som vet?
 

palmen

Moderator
Är det möjligt att boka en resa för mig och frugan med vårt ofödda barn? Resan kommer bokas med eurobonus-poäng och 2-4-1 Amex voucher.

Någon som vet?
Vet inte helt säkert här, men är det en star alliane bokning kan du inte ändra namn, då måste du veta namnet på barnet redan nu (tror itne man behöver uppge födelsedatum).
Är det en SAS-bokning kan du ändra namnet efteråt för 150/600 kronor (kommer inte ihåg vilken siffra som stämmer nu). Då borde du kunna lägga in vem som helst och sedan ändra till spädbarnet.

Nu är detta lite gissningar, någon som varit i denna situation förut kan förhoppningsvis bekräfta eller dementera.
 

falling

Medlem
Vet inte helt säkert här, men är det en star alliane bokning kan du inte ändra namn, då måste du veta namnet på barnet redan nu (tror itne man behöver uppge födelsedatum).
Är det en SAS-bokning kan du ändra namnet efteråt för 150/600 kronor (kommer inte ihåg vilken siffra som stämmer nu). Då borde du kunna lägga in vem som helst och sedan ändra till spädbarnet.

Nu är detta lite gissningar, någon som varit i denna situation förut kan förhoppningsvis bekräfta eller dementera.
Det var precis det svaret jag fick när jag ringde och frågade Tallinn förra året (minus priserna som jag inte frågade om).

Jag valde att avvakta födsel och namngivningsångest innan vi bokade.
 

Peterb

Ny medlem
Var i samma sits när vi skulle boka resa till NZ i augusti. Man måste ange namn och födelsedag, vi hade bestämt namn men den andra biten var ju lite svår ;)

Så jag bokade biljetterna utan barn i hopp om att lägga till det senare, alt avboka och hoppas att biljetterna kom tillbaka för att kunna boka igen.

Nån vecka efter födsel var det dags att ta tag i detta, ringde då SAS vanliga kundtjänst istället för Tallin, tänkte att de skulle vara lite smidigare med reglerna. Hon sa då att det inte var något problem med SAS flighterna men att det inte alltid gick med övriga bolag så hon var tvungen att ringa och bekräfta med Singapore Airlines först. Efter ett par minuter damp det ner en biljett till henne till priset av 450kr i extra taxes.
 

Axxo

Medlem
Vet inte helt säkert här, men är det en star alliane bokning kan du inte ändra namn, då måste du veta namnet på barnet redan nu (tror itne man behöver uppge födelsedatum).
Är det en SAS-bokning kan du ändra namnet efteråt för 150/600 kronor (kommer inte ihåg vilken siffra som stämmer nu). Då borde du kunna lägga in vem som helst och sedan ändra till spädbarnet.

Nu är detta lite gissningar, någon som varit i denna situation förut kan förhoppningsvis bekräfta eller dementera.
Vad händer om man stavat fel på sitt namn till exempel? kan man inte ändra då?
 

palmen

Moderator
Vad händer om man stavat fel på sitt namn till exempel? kan man inte ändra då?
Om du menar med star allaince så är svaret nej, det går inte att ändra. Det är därför du ska kontrollera boknignen om någon på SAS gör den åt dig (vanliga kundtjänst eller Tallinn), är den väl biljetterad så kan du inte ändra namnet.
 

Axxo

Medlem
Om du menar med star allaince så är svaret nej, det går inte att ändra. Det är därför du ska kontrollera boknignen om någon på SAS gör den åt dig (vanliga kundtjänst eller Tallinn), är den väl biljetterad så kan du inte ändra namnet.
Ok, tack för svar.
Kan dom avbeställa och sedan boka om biljetten då? eller försvinner biljetten?
 

palmen

Moderator
Ok, tack för svar.
Kan dom avbeställa och sedan boka om biljetten då? eller försvinner biljetten?
Nu är vi off topic i tråden om boka resa med ett barn som inte är fött.
Men en biljett försvinner aldrig om du inte själv väljer att avboka den. Om den avbokas finns inga som helst garrantier för att platserna går tillbaka så du kan boka dom igen, och det gäller alla bolag. Ibland händer det dock att platserna kommer tillbaka men det kan du aldrig räkna med.
 
Var i samma sits när vi skulle boka resa till NZ i augusti. Man måste ange namn och födelsedag, vi hade bestämt namn men den andra biten var ju lite svår ;)

Vi bokade en 2-4-1 i fjol för vårt ofödda barn. Some Peterb säger: Man måste ange namn och födelsedag. Namnet får man inte byta men födelsedagen är 'flex'. Vi visste redan namnet och gav beräknade förlossningsdagen som födelsedag (och bytte det senare).
 
Toppen