Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

squeezen

Medlem
Eftersom jag är novis på att räkna poäng på Star Alliance flygningar så får ni ursäkta om jag ställer dumma frågor.

Men om jag förstår den här sidan rätt så får man ika många SAS Eurobonuspoäng om man flyger Swiss First och business?

EuroBonus-partner – Swiss | SAS

Medan man får 50% mer poäng för first än business med Lufthansa? (50% mer än Swiss också för den delen?)

EuroBonus-partner – Lufthansa | SAS
Ja swiss i första klass ger ”bara” 200% x miles medan LH ger 300%.

På business beror det på klass, bokn klass P och Z på Swiss ger 100% av flugen sträcka medan LH i P ger 100% och Z klass ger 150%.
 

squeezen

Medlem
Sorry. SAS Eurobonus
Antingen är det fel länkat eller så har du missuppfattat något men det sökresultat jag får fram är en flight med qatar airways som är medlem i one world och därmed inte kan krediteras till EB.

edit; har du sett trådarna om lufthansa/swiss kampanjer ex ukraina eller uk?
 
Mileage Run som ger över 2,5 poäng per krona till BRU (Bryssel) större delen av maj och en del andra datum för 2199 SEK. Datum som 11, 12 och 18, 19 funkar alla. Ger 5624 poäng som EBG. Finns ingenting bättre pågående deal som jag sett. Varken PRG, AGP, AMS eller andra kommer i närheten. På grund av frekvens på flyg går det att köra dubbel MR på samma dag om man känner för det. 4398 SEK ger 11 248 poäng.
 
Toppen