Senaste nytt

Amex centurion - fördelar?

EBGGOT

Medlem
På mitt senaste Centurion möte sa min representant att det INTE tänker öka antalet Centurion. Centurion avdelningen själva vet inte ens hur många det finns i Sverige utan det hålls hemligt även inom Amex. Det var även självkritiska angående kampanjen på Pontus.

Angående spenden är mycket fokus på vilken "typ" av spend det är samt också mycket fokus på att man skall nyttja travel och lifestyle service.
 
På mitt senaste Centurion möte sa min representant att det INTE tänker öka antalet Centurion. Centurion avdelningen själva vet inte ens hur många det finns i Sverige utan det hålls hemligt även inom Amex. Det var även självkritiska angående kampanjen på Pontus.
Det där tror jag inte ett dugg på, så dumma är de inte. Snarare låter det som en efterkonstruktion för att bemöta kritik ifrån befintliga kortinnehavare som är missnöjda med "svenssonfieringen" av kortet.
 
Last edited:
Hade de inte släppt på detta en hel del så att "vem som helst" kunde ansöka om kortet nu?
Var väl diskussioner förut om detta då det gjordes reklam för kortet (tror det var i pontus loungen)
Med tanke på att en vän till mig med ett Amex Premium kort och en årlig spend på typ 250K max kunde få en inbjudan via den länken.....

Sen jobbar hans mor på Amex resebyrå så de kanske hjälpte en del.
 

palmen

Moderator
Varken du eller jag vet hur fördelningen av Centurioninnehavare ser ut, men jag tror det finns fler av kategorin jag nämner än kategorin du nämner.
Jag tror du har fel här, antalet personer som har ett Centurion för att "flasha med" i Sverige är väldigt låg utifrån vad jag noterat.
Har varit på ett event där det var väldigt tätt på Centurion-innehavare, och det går väl att sammanfatta med att alla var väldigt lågmälda och inget man gör en stor grej av över huvud taget. Utan att veta men det kändes som att majoriteten som var där hade mycket pengar och att de inte var direkt priskänsliga för att läga stora summor pengar på resor, men gärna lät någon annan boka det åt dom (dvs amex egen resebyrå).
 

Hachans

Medlem
På mitt senaste Centurion möte sa min representant att det INTE tänker öka antalet Centurion. Centurion avdelningen själva vet inte ens hur många det finns i Sverige utan det hålls hemligt även inom Amex. Det var även självkritiska angående kampanjen på Pontus.

Angående spenden är mycket fokus på vilken "typ" av spend det är samt också mycket fokus på att man skall nyttja travel och lifestyle service.

Klart man säger så till sina befintliga kunder. Dumt vore det annars.

Med tanke på kampanjerna som kommit, hur stor Centuriondelen har blivit på Pontus så är det med all önskvärd tydlighet uppenbart att man förväntar sig en ökning av antalet medlemmar. Det här med invite only är ju bara en ploj för att de ska få in säljleads, inget annat. Då kan de snabbt få reda på vem som är villig att betala, och vem som kan betala. Och så ökar det mysteriet kring Centurion såklart. Lite som Google hade det i början med sin Gmail. Eller som SAS har med sin Friends and Family-kampanj.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Var i Centurion loungen på Arlanda idag.
trodde det fysiskt var samma lounge?

antalet personer som har ett Centurion för att "flasha med" i Sverige är väldigt låg utifrån vad jag noterat.
vet inte var jag läste det, men handlade om "Stureplan" eller liknande, där personen som jobbade där hade sett 2 kort på 1 år, eller likande. Har du Centurion så är det ju inte för att visa peni**, den har du nog redan

kunde få en inbjudan via den länken.....
nu postades den ju här... platinum kan ju nästan vem som helst få. 30k vs 6k är ju dock en rätt stor skillnad
 
Last edited by a moderator:
Toppen