Senaste nytt

Tips på nytt handbagage

erixon

Medlem
Hej!

Händer att jag åker en del med lågprisbolag och nu när fler o fler går över till att kabinväska inte får tas med så är jag ute efter en lämplig ryggsäck som har godkända mått.
Har kikat på den här men om man går på Ryanairs väsk-policy så är den 4.5cm för bred.. nu kanske inte ens Ryan är sååå petiga?
Classic Ultra-Light Cabin Bag Mini
Någon som har den väskan o tycker den bra?

Tips på andra väskor/ryggsäckar?
Den ska främst användas vi kortare weekendresor (2-3 dagar)

Tack

edit: rubriken blev inte så informativ men lyckas inte ändra den själv, kan någon snäll moderator göra den något utförligare?
Tack
 

ekf

Medlem
Har kikat på den här men om man går på Ryanairs väsk-policy så är den 4.5cm för bred.. nu kanske inte ens Ryan är sååå petiga?
Ryanair brukar köra med en "mall" i metall som väskan ska passa i. Om du tror att den går att trycka ihop 4,5 cm sidledes så går det nog bra. Men de kommer att ta alla pengar du har om den inte passar (bildligt, så klart).
 
Har ett antal ryggsäckar från cabinmax.com, 3 st Metz 44L, en Uppsala och en Chicago. Den sista är i personal item/second bag storlek. Köpt ifrån cabinmax.com, amazon.co.up och amazon.de.
 

jerixon

Medlem
CabinMax har en exakt efter Ryans mått.
Har haft dne sedan lanseringen. Manhattan heter den och den funkar utmärkt =)
 

jerixon

Medlem
20L är gränsen på Ryan Air när det kommer till personal item om jag minns korrekt.
Jag köpte när det lanserades en väska med de exakta måtten nämligen.
40cm x 20cm x 25cm


Jag har en Classic 28L.

Den uppfyller måtten för personligt baggage på de flesta flygbolag - även Ryan och Wizzair, men sväljer i princip lika mycket som en traditionell kabinväska i hårdplats.
 

Emsa

Medlem
Billigt och i mitt tycke förvånansvärt stilrent alternativ:
DELTACO 15,6" Kabinryggsäck - Inet.se

Har endast använt på en resa, är nöjd. Inte världens bekvämaste, hade gärna haft lite mer rigiditet i ryggpanelen, men inga som helst problem att bära mellan taxi/gate/hotell. Kanske inte lämplig för att bestiga berg med.
 
Toppen