Senaste nytt

Tjäna upp till 8.000 EuroBonus-poäng med Sixt

M.K

Medlem
Förvirrande detta med bilbokningar. Jag ser på en annan bokning och då står det *Premiumclass i beskrivelsen samt över bilden på fordonet. Koden är dock LCAR. L=luxury.

6000p eller 8000p?
 
T&R med RyanAir till Gdansk från Skavsta 212kr

Mercedes Nya A klass (räknas som Premium) på Gdansk airport 739.35Kr

952pix för en helg i Gdansk med bil + 6000p, billigare än att köpa poäng från moderskeppet :)

Är du säker på att Mercedes A klass kvalar in för 6000 poäng? Visserligen står det "Premium" i kanten på modellen på hemsidan men den har kod ILAR som indikerar att den går som "Intermediate". De räknar upp "Fullsize", "Fullsize-elite" och "Premium" i villkoren. Jag tror att de "Premiumbilar" som står med i kampanjvillkor avser modeller som har P i början av sin kod. Det som talar emot min teori är att MB GLA som de har som exempel på premiumbil har kod SFAR.

Om poängen är viktiga för dig bör du kolla upp det.
 

B380-9 XWB

Medlem
Är du säker på att Mercedes A klass kvalar in för 6000 poäng? Visserligen står det "Premium" i kanten på modellen på hemsidan men den har kod ILAR som indikerar att den går som "Intermediate". De räknar upp "Fullsize", "Fullsize-elite" och "Premium" i villkoren. Jag tror att de "Premiumbilar" som står med i kampanjvillkor avser modeller som har P i början av sin kod. Det som talar emot min teori är att MB GLA som de har som exempel på premiumbil har kod SFAR.

Om poängen är viktiga för dig bör du kolla upp det.

Håller med om detta - värt att titta upp!

Kod säger mer än bilmodell.
Exempelvis kan en välutrustad Mercedes CLA räknas som Premium i Nordamerika medan samma bilmodell med snikutrustning och dieselmotor från Renault kan räknas som en standardbil i Europa.

Såg även att LDW och SLI inte ingår på hyror i Nordamerika så se upp!
 

joda

Medlem
Såg att någon annan också frågat, men hittade inget svar så jag ställer frågan igen :)

när jag klickar på länken så kommer jag till en gammal kampanj. Är det bara att boka på ändå och få poängen?
Tack på förhand
 

Fredde18

Medlem
Ni som hyr oftare, ska man anta att liknande deals dyker upp framöver? Nästa hyra för mig blir i maj som det ser ut nu men just nu ingen deal jag kan hitta med eurobonus som sträcker sig så långt. Bil brukar ju dock inte vara en trång sektor så kanske bara att vänta och se.
 

Doctor-X

Medlem
Ni som hyr oftare, ska man anta att liknande deals dyker upp framöver? Nästa hyra för mig blir i maj som det ser ut nu men just nu ingen deal jag kan hitta med eurobonus som sträcker sig så långt. Bil brukar ju dock inte vara en trång sektor så kanske bara att vänta och se.

Brukar alltid finnas ”bra” erbjudande kopplade till Eurobonus från Avis, Hertz, Sixt.
Håll lite koll så kommer du hitta något passar!
 

travellerrr

Medlem
Finns en ny deal med Avis nu.


"Boka din hyrbil med Avis mellan 21 januari och 31 mars 2020, för hyror mellan 1 februari och 30 april 2020. Du kan tjäna 6000 extrapoäng för hyror på 6 dagar eller längre och 3000 extrapoäng för hyror på 3 – 5 dagar. Villkor och regler gäller."

Våra villkor 
 
Toppen