Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

patteng

Medlem
Stad: Malmö
Hotell:Clarion Hotel Live Malmö
Problem: AC fungerade inte, rummet var väldigt varmt. De försökte laga den utan resultat.
Kompensation: Presentkort på 2 hotellnätter.
Klagomål framfört: Via mail samt direkt vid utcheckningen.
Kompensation föreslagen av: Office Manager
Kompenserades av: Office Manager
Status: none
 

taxvalp

Medlem
Stad: Chicago
Hotell:Conrad Chicago
Problem: Fick vänta två timmar efter officiell checkin-tid på att få ett rum. De glömde dessutom säga till när rummet var redo.
Kompensation: 35 000 poäng
Klagomål framfört: När vi bodde på hotellet ("oh, we are sorry") samt via mejl vid hemkomst.
Kompensation föreslagen av: Hiltons centrala kundtjänst
Kompenserades av: Hiltons centrala kundtjänst
Status: HHD

Hotellet är sannerligen inget Conrad så som vi känner det från Asien men vi återkommer gång efter gång eftersom vi gillar läget och rummen. Vi vet vad som väntar men surt att inte få ett rum med icke-flexibel bokning för många $$$ (sju nätter).
 

gnisten

Medlem
Hilton Bali.
Bokat King bed lagoon access room.
Vid incheckning fanns endast twin room.
Frågade vänligt om lite kompensation.
Blev valfri 2-rätters meny på the Shore restaurang för två pers.
Wagyubiffen var mycket bra och vi var nöjda med denna komp.
 
Vi hittade bed bugs/vägglöss på rummet i natt. Vi har fått ett nytt rum och erbjudits 600 extra poäng eller halva priset på första natten som kompensation. Jag har varken accepterat eller avslagit detta utan bad om tid att tänka. Vi stannar ytterligare fem nätter. Det är ett Accor hotell i Wien. Jag är numera guld medlem (sedan1/1 2020) efter att ha varit platinamedlem i två år tidigare.

Tycker ni att deras erbjudande är rimligt?

Tack för hjälpen på förhand.
 

taxvalp

Medlem
Vi hittade bed bugs/vägglöss på rummet i natt. Vi har fått ett nytt rum och erbjudits 600 extra poäng eller halva priset på första natten som kompensation. Jag har varken accepterat eller avslagit detta utan bad om tid att tänka. Vi stannar ytterligare fem nätter. Det är ett Accor hotell i Wien. Jag är numera guld medlem (sedan1/1 2020) efter att ha varit platinamedlem i två år tidigare.

Tycker ni att deras erbjudande är rimligt?

Tack för hjälpen på förhand.

600 poäng motsvarar ju 12€ så då kan det lika gärna kvitta...
 

Tonton

Medlem
Vi hittade bed bugs/vägglöss på rummet i natt. Vi har fått ett nytt rum och erbjudits 600 extra poäng eller halva priset på första natten som kompensation. Jag har varken accepterat eller avslagit detta utan bad om tid att tänka. Vi stannar ytterligare fem nätter. Det är ett Accor hotell i Wien. Jag är numera guld medlem (sedan1/1 2020) efter att ha varit platinamedlem i två år tidigare.

Tycker ni att deras erbjudande är rimligt?

Tack för hjälpen på förhand.

600 poäng motsvarar ju 12€ så då kan det lika gärna kvitta...

Jag skulle minimalt kräva minst kemtvätt av alla kläder. Speciellt då ni har flera nätter kvar där. Ni vill inte riskera att få hem det till ert boende i Sverige.

Jag har själv ingen erfarenhet av just bedbugs, men av vad jag har läst så brukar många hotell bjuda på vistelsen. ett exempel är här: Reader Question: Bed Bugs At Holiday Inn – Appropriate Compensation? | LoyaltyLobby

Att bli erbjuden 600poäng och tro att problemet är löst skulle göra mig irriterad.
 

Berglund

Medlem
Vi hittade bed bugs/vägglöss på rummet i natt. Vi har fått ett nytt rum och erbjudits 600 extra poäng eller halva priset på första natten som kompensation. Jag har varken accepterat eller avslagit detta utan bad om tid att tänka. Vi stannar ytterligare fem nätter. Det är ett Accor hotell i Wien. Jag är numera guld medlem (sedan1/1 2020) efter att ha varit platinamedlem i två år tidigare.

Tycker ni att deras erbjudande är rimligt?

Tack för hjälpen på förhand.
600 poäng och halvapriset??? Skojar dem???

När jag var hotellchef i Stockholm återbetalade vi omedelbart hela gästens bokning och bad så hemskt mycket om ursäkt. Ville gästen byta rum och bo kvar så fick man göra det men jag ville helst bli av med gästen för att kunna stänga ned det smittade rummet och därefter boka in sanering.

Jag hade själv funderat på hur mycket av kläderna som jag gillar, dessa hade jag lämnat in för riktigt varm tvätt och resten hade lagts i en svart sopsäck och aldrig mer kommit över dörren där hemma. Den här skiten vill du inte få med dig hem!
 

Konto93

Medlem
600 poäng och halvapriset??? Skojar dem???

När jag var hotellchef i Stockholm återbetalade vi omedelbart hela gästens bokning och bad så hemskt mycket om ursäkt. Ville gästen byta rum och bo kvar så fick man göra det men jag ville helst bli av med gästen för att kunna stänga ned det smittade rummet och därefter boka in sanering.

Jag hade själv funderat på hur mycket av kläderna som jag gillar, dessa hade jag lämnat in för riktigt varm tvätt och resten hade lagts i en svart sopsäck och aldrig mer kommit över dörren där hemma. Den här skiten vill du inte få med dig hem!


Instämmer. När jag jobbade på hotell var det samma resonemang. Allt som gästen önskar kema bjöd vi på och ersatte "förstörda" kläder. Sedan tog vi inte betalt för vistelsen. Om gästen var riktigt besviken kunde vi även bjuda på frinätter för framtida vistelser.
 
Vi hittade bed bugs/vägglöss på rummet i natt. Vi har fått ett nytt rum och erbjudits 600 extra poäng eller halva priset på första natten som kompensation. Jag har varken accepterat eller avslagit detta utan bad om tid att tänka. Vi stannar ytterligare fem nätter. Det är ett Accor hotell i Wien. Jag är numera guld medlem (sedan1/1 2020) efter att ha varit platinamedlem i två år tidigare.

Tycker ni att deras erbjudande är rimligt?

Tack för hjälpen på förhand.

Tack för alla kommentarer och support hittills.
Senaste budet är nu att vi får hela första natten gratis och en omgång med fri dricka i baren. Detta har jag, med stöd i era kommentarer, inte accepterat.
Jag har bett dem att tänka över detta igen och återkomma med ett bättre bud.

Har dessutom frågat en bekant som arbetar på Scandic hur de gör om detta inträffar där. Vad jag förstår så gör man precis vad som nämnts ovan, återbetalar hela bokningen och ger ibland även ytterligare gåvor (mutor? :rolleyes:).

Vi får se var detta slutar.
 
Tack för alla kommentarer och support hittills.
Senaste budet är nu att vi får hela första natten gratis och en omgång med fri dricka i baren. Detta har jag, med stöd i era kommentarer, inte accepterat.
Jag har bett dem att tänka över detta igen och återkomma med ett bättre bud.

Har dessutom frågat en bekant som arbetar på Scandic hur de gör om detta inträffar där. Vad jag förstår så gör man precis vad som nämnts ovan, återbetalar hela bokningen och ger ibland även ytterligare gåvor (mutor? :rolleyes:).

Vi får se var detta slutar.

Nu erbjuder man 1a natten gratis och fri frukost övriga 5 nätter. Enligt dem motsvarar frukostarna drygt 300 Euro. Jag tror inte att det stämmer. Jag ska räkna på det.
 
Toppen