Senaste nytt

Fast track med SAS Plus på Newark?

Kapar tråden, även om det inte gäller sas plus explicit (reser idag C som EBD). Ingen FastTrack på newark idag! Var ute i lite halvkass tid idag med tänkte att security med FastTrack på EWR brukar gå ganska geschwint. En surmulen man vid security sa "no fast track". Endast några rullstolar och en välfrisserad herre med uniformerad eskort fick slinka förbi kön. Skylten i taket som säge Business priority finns kvar dock.

Någon som vet om det är en temporär julfeature eller en generell försämring? Svänger tillbaka om några veckor, så vore nice att veta om någon har koll.

Påminner om en liknande erfarenhet. Jag ankom newark kort inpå close-out för check in. Kraftig trafikolycka på Manhattan... Ingen fast track trots Business + Star alliance golld. Security kändes ostrukturerad. Det hade säkerligen tagit en timme minst. För mig löste det sig genom att PAX som checkat baggage saknades vid boarding. En bestämd dam ropade”SK904 passenger step forward”. Fram klev en något lättad amerikansk barnfamilj, ett japanskt par samt undertecknad. Du har inte möjlighet att flyga med LX via JFK?
 

Kris

Medlem
Sist på EWR så är det ingen klisterlapp, utan det står i utskriften på boardingkortet att det är fast track. Vad som händer med webbcheckin har jag ingen aning om, har inte använt det på många år.
Japp, står Fasttrack EWR på boardingkort, precis som printade kort på CPH etc. Med enda problemet att det inte fanns att tillgå i mitt fall då...
 

JacobGBG

Medlem
Någon med nya datapunkter angående fast track på EWR post-pandemi?

Kommer flyga EWR-ARN i september (EBG) och existensen av fast track eller ej kommer nog påverka mina mötestider i Philadelphia.
 

Gasterlund

Medlem
Någon med nya datapunkter angående fast track på EWR post-pandemi?

Kommer flyga EWR-ARN i september (EBG) och existensen av fast track eller ej kommer nog påverka mina mötestider i Philadelphia.
Jag har inte fått fast track vid de två tillfällen jag flugit Plus från EWR i år. Jag har dock inte frågat heller så det är möjligt att jag skulle kunnat få det.
 
Toppen