Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

BjoernBjoern

Ny medlem
25årig Stockholmare som numera är bosatt på baksidan, i Göteborg. Jobbar i Karlskrona och ska till hösten gå vidare och färdigutbilda mig till Sjöingenjör, i Kalmar. Har verkat till sjöss sedan studenten, både i yrket och under utbildning. Blir således en del resande både privat och jobbrelaterat :)

Tack vare allt läsande här på forumet har jag insett att jag har mycket att hämta bara genom att byta kort och handla mer 'medvetet ;) Har fram tills nu använt mig av SJ Prio Mastercard, men tycker avkastningen är lite för dålig.. Så har nu växlat över till Sas Amex premium, antagligen början på ett djupt kaninhål :cool:

Nästa resmål utanför Sverige blir förmodligen Minsk, något som jag tänkt på länge, men nu har fått mer vatten på min kvarn i och med den eminenta reserapporten här på forumet.

Sällar mig till hyllningskören för detta forum, hög nivå och extremt hög kompetens! :)

Hälsningar
Joachim
 

MrDollar

Medlem
Välkommen!
Härlig profilbild du har!
25årig Stockholmare som numera är bosatt på baksidan, i Göteborg. Jobbar i Karlskrona och ska till hösten gå vidare och färdigutbilda mig till Sjöingenjör, i Kalmar. Har verkat till sjöss sedan studenten, både i yrket och under utbildning. Blir således en del resande både privat och jobbrelaterat :)

Tack vare allt läsande här på forumet har jag insett att jag har mycket att hämta bara genom att byta kort och handla mer 'medvetet ;) Har fram tills nu använt mig av SJ Prio Mastercard, men tycker avkastningen är lite för dålig.. Så har nu växlat över till Sas Amex premium, antagligen början på ett djupt kaninhål :cool:

Nästa resmål utanför Sverige blir förmodligen Minsk, något som jag tänkt på länge, men nu har fått mer vatten på min kvarn i och med den eminenta reserapporten här på forumet.

Sällar mig till hyllningskören för detta forum, hög nivå och extremt hög kompetens! :)

Hälsningar
Joachim
 

Tonton

Medlem
25årig Stockholmare som numera är bosatt på baksidan, i Göteborg. Jobbar i Karlskrona och ska till hösten gå vidare och färdigutbilda mig till Sjöingenjör, i Kalmar. Har verkat till sjöss sedan studenten, både i yrket och under utbildning. Blir således en del resande både privat och jobbrelaterat :)

Tack vare allt läsande här på forumet har jag insett att jag har mycket att hämta bara genom att byta kort och handla mer 'medvetet ;) Har fram tills nu använt mig av SJ Prio Mastercard, men tycker avkastningen är lite för dålig.. Så har nu växlat över till Sas Amex premium, antagligen början på ett djupt kaninhål :cool:

Nästa resmål utanför Sverige blir förmodligen Minsk, något som jag tänkt på länge, men nu har fått mer vatten på min kvarn i och med den eminenta reserapporten här på forumet.

Sällar mig till hyllningskören för detta forum, hög nivå och extremt hög kompetens! :)

Hälsningar
Joachim

Välkommen hit! Rolig att se nya medlemmar i samma ålder :)
 

Jompa

Medlem
27 år från norra sthlm här! Jobbar på en av Sveriges storbanker, reser tyvärr inget i tjänsten...än. dock har jag genom businessclass samlat ihop 220 000 eurobonuspoäng och 2 st 2-4-1 vouchers. Min nästa resa blir troligtvis till Tokyo, om jag hittar någon trevlig routing. Det kommer bli min första long haul i business, vilket ska bli trevligt. Tack för ett bra forum!
 

Dbodenfo

Medlem
Så vem är jag?

Daniel född i GOT men flyttade till Sthlm i feb 2007 så titulerar mig nu som Sthlm:re. Jag har varit inbiten FF flygare sedan min tid som studerande i USA - gick highschool i Maine och college i Minnesota.

Jag jobbar som kommunikationskonsult och jobbar just ni med ett litet smyckesmärke som heter Pantolin och La Madison Bagatelle. Reser dessvärre inte så mycket som jag skulle vilja. Har inte lyckats flyga First eller privat än men båda står på listan. Jag är är ute efter att förgylla min vardag och höja vardags lyxen.

Funfact 1 Jag har varit säljare för American express när SAS eurobonus American express Card lanserades.
Funfact 2 jag har gått på college tillsammans med åtminstone 1 av medlemmarna på detta forum.
Funfact 3 detta inlägg skrivs ombord en SK A320 NEO.
 

jerixon

Medlem
Nu ska du inte vara blyg. Vi har halsat mycket vodka tillsammans gubben =D

Så vem är jag?

Daniel född i GOT men flyttade till Sthlm i feb 2007 så titulerar mig nu som Sthlm:re. Jag har varit inbiten FF flygare sedan min tid som studerande i USA - gick highschool i Maine och college i Minnesota.

Jag jobbar som kommunikationskonsult och jobbar just ni med ett litet smyckesmärke som heter Pantolin och La Madison Bagatelle. Reser dessvärre inte så mycket som jag skulle vilja. Har inte lyckats flyga First eller privat än men båda står på listan. Jag är är ute efter att förgylla min vardag och höja vardags lyxen.

Funfact 1 Jag har varit säljare för American express när SAS eurobonus American express Card lanserades.
Funfact 2 jag har gått på college tillsammans med åtminstone 1 av medlemmarna på detta forum.
Funfact 3 detta inlägg skrivs ombord en SK A320 NEO.
 

MTheC

Medlem
Tänkte också presentera mig här. Boende i Stockholm (men har bott längre (1 år+) i Portland, London, Linköping och Malmö också) och från Stockholm och nu ansvarig för något område som lite löst definieras som effektivisering/automatisering samt avdelning för inköp, FM och lite annat. Bakgrund med att ha arbetat på en del andra banker och försäkringsbolag samt en relativt lång sväng på ett FMCG-bolag. Har även i min tidiga karriär hunnit med att jobba åt Försvarsmakten och Sida.


Har alltid gillat att resa och jobben på Försvarsmakten och Sida gav chansen att se en massa länder jag sannolikt inte skulle ha besökt i första taget annars (därav 170 länder och territorier besökts, använder app:en ”Been” för att tracka). Senare jobb gav chans att resa mycket i jobb också och snittade under nästan 10 år ca 180-200 resdagar/år så bytte till nuvarande jobb delvis för att vara hemma mer.

Har nu när jag reser färre (men ofta bra) resor också hittat energin att skriva mer här. Vill ju gärna bidra med lite här också efter att länge mestadels dragit nytta av expertisen.
 
Toppen