Senaste nytt

Ditt reseår 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.

Senator

Moderator
Året är snart slut och det finns 5 flighter och 5 hotellnätter kvar innan det är 2020. Dessa är med i nedan summering:
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 132 segment
20 interkontinentala segment (13 First, 7 Business)
26 inom Nordamerika (25 i Business och 1 i single-class ERJ-145)
83 inom Europa där
** 13 är SAS Plus
** 12 är British Airways Club Europe
** 26 är Lufthansa Business
** 20 är Swiss Business
** 11 är Brussels Airlines Business
** 1 är Turkish Airlines Business
3 inom Asien (2 i First med Singapore och 1 i Business med Thai)
  1. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 172.260 miles
  2. Vilka flygbolag har du flugit? : Singapore Airlines, Thai Airways, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Swiss International Air Lines, British Airways, Brussels Airlines, Turkish Airlines, United Airlines, American Airlines, Delta Airlines, Air Canada
  3. Nya flygplatser besökta under året? : MLA, BIO, AUA (snart)
  4. Nya flygbolag testade under året? : Tråkigt nog inga
  5. Nya besökta länder? : Malta och snart Aruba
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : Hilton säger att jag har bott 105 nätter i år. Jag tror att då räknar Hilton med 3 nätter på Hilton Nassau i samma vistelse i december 2018. Sen skall vi bo 5 nätter till innan året är slut så vi hamnar på 107 nätter på Hilton. Annars är det en natt i Vadstena, en natt på Upper House i Göteborg, en natt på Grand Hotel (staycation), en natt på ett strandhotell i Løkken Danmark, samt en natt på Scandic i Strömstad. Park Hyatt Zurich också en natt. Tre nätter på trevliga Hotel Arima i San Sebastian hade vi också. Sen blev den en natt ombord en hytt på färjan mellan Hirtshalts och Stavanger i stället för hotell. 116 utan färjan :)
  7. Bästa hotellvistelse? : Ingen tvekan: Park Hyatt i Zurich. Grand Hotel var väldigt trevligt, men den genomgående service, rummet, frukosten och omtanken var fenomenal på Park Hyatt. Min sambo fyllde år, och "alla" visste vem vi var och "alla" visste det var hennes födelsedag. Där bor jag gärna igen.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Inga riktiga bottennapp, då vi fick det (jag) vi förväntade oss
  9. Bästa reseminnet? : Att resa med min glada kille är sjukt mysigt, men han vinner inte i år. Det gör farfar. Att vi klarade få min pappa att tro han skulle till Aten fram till Swiss FCL E, samt den barnsliga förtjusningen min far hade på hela resan var helt fantastisk. Att få åka Lufthansa, Swiss och Singapore First på en och samma resa med en som maximera som min bror, samt min pappa som tjatade sönder alla på flygplatsen och ombord lever vi alla länge på.
  10. Sämsta reseminnet? : Min sambo och jag blev matförgiftat samtidigt näst-sista natten i Thailand. Tur vi hade morfar/mormor med oss
  11. Största överraskningen? : Det året jag blev Lifetime Diamond är också det året där jag har bott flest nätter, spenderat mycket mer pengar på Hilton. Jag undrade på varför, men det är en kombination av sjukt bra kampanjer, mycket CORP DEALS på affärsresande och en del bra redemptions. Den andra överraskning är att när året är slut, kommer jag upp i ungefär 275.000 status miles på M&M. Det är nästan 3x kravet för Senator, men inte nära HON eftersom jag åker för mycket andra bolag
  12. Annat "första gången" under året? : köpa 3 First-billjetter på samma resa. Resa 3 gånger på Lufthansa/Swiss 2-for-1 First deals samma år.
  13. Mål för 2020? : Jag har inga mål, men med tanke på att jag är 60% på väg mot Lifetime BAEC Gold, har nu EBG 6 år, med de ändringar som kommer till M&M så blir det nog ingen 275.000 igen på M&M, men ser till att bygga vidare mot Lifetime BAEC där priser, villkor och tidtabeller är snarlika. Jag skulle gärna se ett mer planerat affärsresande, det blir lite hattigt.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? :Mycket skratt. Jag försöker hänga med ungdomen i deras eskapader.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: för mig handlar detta om två saker. Först "normaliseringen av det onormala". Med det menar jag alla sjuka reserapporter om galenskapen som medlemmarna hittar på. Det andra, och viktigaste för mig, är glädjen att se relationer som skapats där Businessclass.se har varit mötesplatsen. Både här och i andra sociala medier ser jag ofta medlemmar på vift som jag vet har träffats här. Det gör mig extra glad.
  2. Bästa loungen: Som förra året, en överraskning. Nämligen American Flagship Dining i Miami. Det var en överraskning att jag fick komma in, det är max 30-35 gäster per dag. Det jag åt och drack (Krug!) var grymt bra.
  3. Sämsta loungen: Allt är relativt, men British Airways First Dining i Chicago var en stor besvikelse. Detta dagen efter mitt Miami-besök. Det liknar det jag skulle tro att ett kommunalt fikarum i Ockelbo ser ut som.
Januari: Great Circle Mapper
Februari: Great Circle Mapper
Mars: Great Circle Mapper
April: Great Circle Mapper
Maj: Great Circle Mapper
Juni: Great Circle Mapper
Juli: Great Circle Mapper
Augusti: Great Circle Mapper
September: Great Circle Mapper
Oktober: Great Circle Mapper
November: Great Circle Mapper
December: Great Circle Mapper
 
Last edited:

Samosaguas

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 45 segment
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 64 500 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Singapore airlines, Lufthansa, Iberia, Egypt air (Business utan bubbel | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor), Ethiopian airlines. Air Europa, Norwegian, Bra flyg, Finnair, Iceland air
  4. Nya flygplatser besökta under året? : CAI och PEK,
  5. Nya flygbolag testade under året? : Air Europa (Gick sådär :(: Hjälp! Air Europa till Madrid försenat | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor) och Singapore airlines (Gick mycket bättre :D: Hawkers, hemliga barer, Michelin-krog och så klart Singapore Airlines i First | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor)
  6. Nya besökta länder? : Kina (En vecka i mittens rike - SAS Business till Beijing (Semilive) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor) och Singapore
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : Cirka 30
  8. Bästa hotellvistelse? : Måste ha varit Opposite House i Peking
  9. Sämsta hotellvistelse? : Grand Hotel Reykjavik
  10. Bästa reseminnet? : Gillade verkligen Singapore (Hawkers, hemliga barer, Michelin-krog och så klart Singapore Airlines i First | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
  11. Sämsta reseminnet? : 7-timmarsförseningen med Air Europa till Madrid (se ovan)
  12. Största överraskningen? : Hur snabbt Air Europa ändra uppfattning efter att ARN blev inblandad i ovanstående försening.
  13. Annat "första gången" under året? : Testat Lufthansa Business (Premium Economy med Lufthansa som förvandlades till Business | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor) och Lufthansa Premium Economy (Lufthansa Premium mellan Frankfurt och Addis | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor)
  14. Mål för 2020? : Testa Lufthansa First och first class terminal
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Utan BC hade det varit betydligt skralare på Eurobonus-kontot och sannolikt hade första klass med Singapore airlines aldrig blivit av. Tack till alla!
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Alla dessa galna trådar med resor kors och tvärs i världen som gör att man känner sig som en novis trots att den närmaste omgivningen klassar en som mer eller mindre som en poäng-galning
  2. Bästa loungen: Private Room SIN
God Jul och Gott Nytt År! :)
 
Last edited:

Erikhaka

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 31
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 36 000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Singapore Airlines, Lufthansa, KLM, Virgin Atlantic, Olympic Air, Volotea, Ryan,
  4. Nya flygplatser besökta under året? : ICN, FCO, MRS, JSI, NAP
  5. Nya flygbolag testade under året? : Olympic Air, Volotea,
  6. Nya besökta länder? : Sydkorea
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 40
  8. Bästa hotellvistelse? : De flesta har varit bra
  9. Sämsta hotellvistelse? : Något sjaskigt city-hotell i Marseille
  10. Bästa reseminnet? : När det hade snöat 1m över natten och de öppnade spärrarna för off-pisten i Solitude, Utah.
  11. Sämsta reseminnet? : När flickvännen under samma dag i Solitude drog av menisken
  12. Största överraskningen? : Hur ohjälpsamma vårt försökringsbolag var efter min flickväns skada, tur att resan var bokad genom AMEX som täckte samtliga kostnader utan problem.
  13. Annat "första gången" under året? : Vinresa i Provence, fantastiskt trevligt.
  14. Mål för 2020? :
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : EBG
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Alla terevliga reserapporter
  2. Bästa loungen: Star Alliance Rom
  3. Sämsta loungen: T4
 

SimonXYZ

Medlem
Screenshot 2019-12-19 at 15.01.47.png

  1. Hur många flygningar har du gjort? : 10 Eco, 7 Plus, 14 Business
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 50177
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Air India, ANA, Thai, Singapore Airlines, Lufthansa, BRA, EasyJet, Ukraine International
  4. Nya flygplatser besökta under året? : HND, NRT, GMP, ICN, KBP, TBS
  5. Nya flygbolag testade under året? : ANA, Ukraine International
  6. Nya besökta länder? : Japan, Sydkorea, Ukraina, Georgien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 20, kanske
  8. Bästa hotellvistelse? : Grand Hyatt, Seoul
  9. Sämsta hotellvistelse? : Ingen dålig direkt
  10. Bästa reseminnet? : Något har hänt med maten i Indien, jag hittade ovanligt många trevliga ställen att äta på i Bangalore
  11. Sämsta reseminnet? : Ombokad till 04:00-flyget TBS-KBS. Riktigt dålig avslutning på semestern.
  12. Största överraskningen? :
  13. Annat "första gången" under året? : Betald First (ej flygen än)
  14. Mål för 2020? : Prova Eva Air, behålla EB Diamant, bonusresa med hela familjen i F, vilket jag lyckades med 2019, men Thai bytte A380 mot B777, så jag vill få till det igen.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Jag hade inte skaffat Amex Classic utan tips från BC
 
  1. Hur många flygningar har du gjort?: 61
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året?: 94 638
  3. Vilka flygbolag har du flugit?: SAS, Singapore Airlines, ANA, Lufthansa, Air Canada, EVA AIR och Air China
  4. Nya flygplatser besökta under året?: DPS, GMP, TPE, YUL
  5. Nya flygbolag testade under året?: Air Canada och EVA AIR
  6. Nya besökta länder?: Sydkorea, Indonesien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar?: +60 nätter
  8. Bästa hotellvistelse?: Conrad Bali
  9. Sämsta hotellvistelse?: Scandic Borås
  10. Bästa reseminnet?: Sommaresa med SQ First
  11. Sämsta reseminnet?:Övergången mellan ANA First Suites till SAS PLUS
  12. Största överraskningen?: N/A
  13. Annat "första gången" under året?: Nya ANA Suites
  14. Mål för 2020?: Besöka sydamerika, flyga mindre kanske?
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019?: N/A

  1. Bonusfrågor:
  2. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: BC-träffen i Hong Kong, enda BC relaterade träff jag var på och väldigt trevligt sällskap!
  3. Bästa loungen: Håller fortfarande FCT i Frankfurt väldigt högt!
  4. Sämsta loungen: SAS T4 på Arlanda
 

Taggen

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort?: 61
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året?: 94 638
  3. Vilka flygbolag har du flugit?: SAS, Singapore Airlines, ANA, Lufthansa, Air Canada, EVA AIR och Air China
  4. Nya flygplatser besökta under året?: DPS, GMP, TPE, YUL
  5. Nya flygbolag testade under året?: Air Canada och EVA AIR
  6. Nya besökta länder?: Sydkorea, Indonesien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar?: +60 nätter
  8. Bästa hotellvistelse?: Conrad Bali
  9. Sämsta hotellvistelse?: Scandic Borås
  10. Bästa reseminnet?: Sommaresa med SQ First
  11. Sämsta reseminnet?:Övergången mellan ANA First Suites till SAS PLUS
  12. Största överraskningen?: N/A
  13. Annat "första gången" under året?: Nya ANA Suites
  14. Mål för 2020?: Besöka sydamerika, flyga mindre kanske?
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019?: N/A
  1. Bonusfrågor:
  2. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: BC-träffen i Hong Kong, enda BC relaterade träff jag var på och väldigt trevligt sällskap!
  3. Bästa loungen: Håller fortfarande FCT i Frankfurt väldigt högt!
  4. Sämsta loungen: SAS T4 på Arlanda
Flyga mindre?????
 

Lukas2

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 24 st (1 First, 3 Business, 3 Premium Eco (Long Haul)+ 3 SAS Plus(intra europa), 14 Eco
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 35332
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Cathay Pacific, British Airways, Japan Airlines, SAS, Lufthansa, Brussels Airlines, Norwegian, Easyjet
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Bromma (BMA), Edinburgh (EDI)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Brussels Airlines, Easyjet
  6. Nya besökta länder? : Inga nya länder
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 33
  8. Bästa hotellvistelse? : Ingen superbra
  9. Sämsta hotellvistelse? : Ingen superdålig
  10. Bästa reseminnet? : First flygningen HKG-LHR, var ännu bättre än den jag gjorde för några år sen.
  11. Sämsta reseminnet? : Inget direkt dåligt
  12. Största överraskningen? : JL levererade riktigt bra i deras Premium Economy.
  13. Annat "första gången" under året? : Att jag lyckas ta och bli Guld hos Accor.
  14. Mål för 2020? : Försöka behålla, Guldet hos Accor, och Silvret hos Marco Polo (CX)
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : First flygningen, och guldet hos Accor.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen:
  3. Sämsta loungen:
 

TWLud

Ny medlem
Ny här på forumet och tänkte inleda med att redogöra mitt reseår. Har tidigare varit EBG, flygandet gick dock drastiskt ner när jag valde att gå tillbaka till skolbänken.
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 12 st (1 Business, 1 Premium Eco (SAS Plus), 10 Eco)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 14899
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Norwegian, American
  4. Nya flygplatser besökta under året? : R. Reagan Washington National (DCA)
  5. Nya flygbolag testade under året? :
  6. Nya besökta länder? :
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 7 st
  8. Bästa hotellvistelse? : Easyhotel Barcelona. Ingenting kan slå ett rumspris på €32, framför allt inte när rummet är både stort och fräscht.
  9. Sämsta hotellvistelse? : Hilton Crystal City, Washington D.C. Riktigt nedgånget och inte värt de $200+ rummet kostade.
  10. Bästa reseminnet? : Kryssning i New England
  11. Sämsta reseminnet? :
  12. Största överraskningen? : Hur bra SAS Business faktiskt var. Hört mixade åsikter om denna produkt.
  13. Annat "första gången" under året? :
  14. Mål för 2020? : Återta EBG och flyga Business igen.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? :
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen: Ingen lounge har stuckit ut under året.
  3. Sämsta loungen: SAS lounge ORD. Har besökt denna lounge flertalet gånger och alltid gått därifrån besviken. Om jag vetat vid given tidpunkt att jag kunde komma in United Polaris, hade jag definitivt nappat på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen