Senaste nytt
Kontor: AVIS Queenstown Airport (ZQN)
Bokat via: Avis.com
Bokade: Group K - Toyota Camry (Hybrid) or similar
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Toyota Land Cruiser Prado (Grupp P)
Status: President’s Club

Kände mig nästan lite speciell när agenten ropa i radion att han behövde en bil fort för ”we got a president here” :p
 

GeorgZ

Medlem
Kontor: Sixt O´Hare (ORD)
Bokat via: sixt app
Bokade: Mercedes CLA
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Volvo S60 T6
Status: Platinum.

Lite märkligt när samma klass och gratis uppgradering verkade vara samma bil. FIck välja mellan två S60. Lite för trött för att gräva i problemet på plats (inställda flyg m.m). Bra bil iaf =)

IMG_20191215_190000.jpg
 

El Oso

Medlem
Kontor: Hertz Centralstationen (Topp två i dålig service efter Arlanda)
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Renault Zoe Electric
Gratis uppgradering: Nej och Ja
Fick: Volvo S90 (Efter mycket ståhej om att det inte existerar någon nivå ovanför PC man gör ett undantag för att det är Juletid).
Status på bokningen: Hertz Platinum.

Kontor: Bryssel/Hilton Grand Place
Bokat via: Sixt.com
Bokade: BMW 3 Series Aut
Gratis uppgradering: Ja
Fick: BMW 7 Series Aut.
Status på bokningen: Sixt Diamond

Kontor: Hertz Landvetter
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Renault Zoe Electric
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Volvo XC90
Status på bokningen: Hertz Platinum
 

GOTBound

Medlem
Kontor: HERTZ Orlando Airport MCO
Bokat via: Hertz.se
Bokade: FRAR - Nissan Pathfinder or similar (7-sits standard SUV)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: På skärmen stod det Presidents Circle, vilket innebär plocka bil från PC raderna. Ett problem dock, det fanns inga 7-sits bilar på PC raderna, många andra trevliga alternativ om jag inte behövt 7-säten HERTZ personalen var inte på sitt bästa humör och hävdade att jag kunde uppgradera för en peng till en Chevrolet Traverse (som är en FRAR bil), jag försökte fram och tillbaka men de var helt omöjliga även när jag påpekade vilka bilar som är "or similar" inom FRAR som de hade stående i flera exemplar, men de hade rätt och jag hade fel var inställning. Riktigt illa då jag beställt en FRAR standard 7-sits SUV just för jag behövde en 7-sits SUV. Jag frågade om bilar på A sidan men efter knappande på datorn så vara svaret att det inte fanns några 7-sits SUV:ar där heller.

Mrs. GOTBound och barnen började bli riktigt trött och griniga efter flygresan och ville till hotellet så tillslut tog jag en bil från Gold raden, en 2018 Chrysler Pacifica med 6 700 mil på mätaren, visserligen fullutrustad med läderklädsel, panoramatak, backkamera och inbyggt navi. Tyvärr slutar det inte här, på väg till hotellet hör jag ett jobbigt ljud från höger bak, ett klonk och booming ljud som hörs >40 mph. Så imorgon morgon åker jag tillbaka till hyrbilskontoret... fortsättning följer.
Status: President’s Circle

EK
 

GOTBound

Medlem
Kontor: HERTZ Orlando Airport MCO
Bokat via: Hertz.se
Bokade: FRAR - Nissan Pathfinder or similar (7-sits standard SUV)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: På skärmen stod det Presidents Circle, vilket innebär plocka bil från PC raderna. Ett problem dock, det fanns inga 7-sits bilar på PC raderna, många andra trevliga alternativ om jag inte behövt 7-säten HERTZ personalen var inte på sitt bästa humör och hävdade att jag kunde uppgradera för en peng till en Chevrolet Traverse (som är en FRAR bil), jag försökte fram och tillbaka men de var helt omöjliga även när jag påpekade vilka bilar som är "or similar" inom FRAR som de hade stående i flera exemplar, men de hade rätt och jag hade fel var inställning. Riktigt illa då jag beställt en FRAR standard 7-sits SUV just för jag behövde en 7-sits SUV. Jag frågade om bilar på A sidan men efter knappande på datorn så vara svaret att det inte fanns några 7-sits SUV:ar där heller.

Mrs. GOTBound och barnen började bli riktigt trött och griniga efter flygresan och ville till hotellet så tillslut tog jag en bil från Gold raden, en 2018 Chrysler Pacifica med 6 700 mil på mätaren, visserligen fullutrustad med läderklädsel, panoramatak, backkamera och inbyggt navi. Tyvärr slutar det inte här, på väg till hotellet hör jag ett jobbigt ljud från höger bak, ett klonk och booming ljud som hörs >40 mph. Så imorgon morgon åker jag tillbaka till hyrbilskontoret... fortsättning följer.
Status: President’s Circle

EK

Kontor: HERTZ Orlando Airport MCO
Bokat via: Hertz.se
Bokade: FRAR - Nissan Pathfinder or similar (7-sits standard SUV)
Gratis uppgradering: President’s Circle zone
Fick: Valde en GMC Youkon XL SLT 4WD
Status: President’s Circle

Jag försökte ringa HERTZ MCO men det var helt omöjligt, jag insåg att jag kan ringa President’s Circle telefonnumret, vilka svarade på <1 min. Jag blev instruerad att köra tillbaka bilen till kontoret på MCO. Väl för fick jag redogöra för felet och där efter plocka upp en ny bil.

6437058F-1AED-49A8-AECB-D9D97AC19B68.jpeg


EK
 

Dbodenfo

Medlem
Kontor: HERTZ Orlando Airport MCO
Bokat via: Hertz.se
Bokade: FRAR - Nissan Pathfinder or similar (7-sits standard SUV)
Gratis uppgradering: President’s Circle zone
Fick: Valde en GMC Youkon XL SLT 4WD
Status: President’s Circle

Jag försökte ringa HERTZ MCO men det var helt omöjligt, jag insåg att jag kan ringa President’s Circle telefonnumret, vilka svarade på <1 min. Jag blev instruerad att köra tillbaka bilen till kontoret på MCO. Väl för fick jag redogöra för felet och där efter plocka upp en ny bil.

Visa bifogad bild 101850

EK
Tyvärr är det personal som sänker varumärkes upplevelsen. Bra att det löste sig för dig. Men tråkigt att det ens var ett problem!
 

lucasd

Medlem
Kontor: Hertz Arlanda
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Volvo V40 Aut eller liknande (Grupp: K)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: BMW X3 XDrive (Grupp: L)
Status: Five Star

Fantastisk uppgradering inför julresan. Väldigt trevlig bil att köra, tyst och stabil på vägen. Såg flera mindre Volvos på parkeringen, men ändå fick jag denna. Trevligt!
 

Martin B

Medlem
Kontor: Hertz Centralen Sthlm
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Volvo V40 Aut eller liknande (Grupp: K)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Volvo V40 Aut
Status: President's Circle
 
Toppen