Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Förstås omöjligt att svara på MEN,

Finns det någon uppfattning bland kunniga om man har större chans på CU på OSL-USA, ARN-USA eller CPH-USA?

Ska boka strax och kan routa via OSL+EWR, CPH+EWR/ORD eller direkt LAX till destination LAS.

Följdfråga: Lättare/svårare med Go-Plus alt Go-Business än Plus-Business?

Har ingen data mer än min egen subjektiva men har rest cirka 40 ggr till USA sista 5-6 åren.
Enligt mig så är det dött lopp mellan OSL & ARN för att få CU. Har fått 3 på både rutterna. Två från ECO till PLUS och en från PLUS-BIZ.
Aldrig rest under helgdagar/lov. Men rest både på helger och i veckan. Rest genom CPH cirka 10 ggr och aldrig fått en enda CU där. Till LAX har jag rest 3 gånger, noll CU. Igen, utan att ha någon annan statistik än min egen så har jag aldrig gått från GO-Biz.
 

Brandten

Medlem
Så nu har vi ytterligare ett uppgraderingsverktyg :)

  • OT
  • Op-up
  • Poäng vid gate
  • Pengar vid gate
  • Bekräftad poänguppgradering
  • Courtesy update

Hur de förhåller sig till varandra och hur de prioriteras får vi nog aldrig veta även om jag kan sätta pengar på att vi kommer försöka hitta ett mönster så fort som möjligt.

Kom till inlägg 300 innan jag gav upp på att svaret evt fanns längre ner.

Om man hoppas på en CU ska man undvika Plusgrade (från Plus till Business) eller utesluter det ena inte det andra?
 

palmen

Moderator
Kom till inlägg 300 innan jag gav upp på att svaret evt fanns längre ner.

Om man hoppas på en CU ska man undvika Plusgrade (från Plus till Business) eller utesluter det ena inte det andra?
Utesluter inte varandra.
Plusgrade går igenom 48-36h innan avresa.
CU får du tidigast 24h innan avresa.

Det händer då och då att folk får sin plusgrade till business nekad och sedan får en CU till business.
 

Kris

Medlem
Bingo i mailkorgen - fick just CU på OSL-EWR i morgon Plus-->Biz för mig och dottern. Alltid trevligt!
Om jag inte missminner mig var det drygt halvfullt i biz-kabinen när jag kollade för någon dag sedan.
Blir en extra trevlig tur. Får se hur jag förklarar bort det förlorade fönstersätet på rad 20 för dottern... ;)
 
Bingo i mailkorgen - fick just CU på OSL-EWR i morgon Plus-->Biz för mig och dottern. Alltid trevligt!
Om jag inte missminner mig var det drygt halvfullt i biz-kabinen när jag kollade för någon dag sedan.
Blir en extra trevlig tur. Får se hur jag förklarar bort det förlorade fönstersätet på rad 20 för dottern... ;)

Är det CU pga. status då?
 

Kris

Medlem
Är det CU pga. status då?
Yes, just så. Är en "såndäringa Diamond" som man ibland får höra på ett ytterst kärvänligt sätt från vissa crew. :)

Saxat från emailet:
"We know you spend a lot of time traveling with us and we appreciate it. To show you just how much, we're offering you a free upgrade to SAS Business when you travel from Oslo to New York..."
 
Yes, just så. Är en "såndäringa Diamond" som man ibland får höra på ett ytterst kärvänligt sätt från vissa crew. :)

Saxat från emailet:
"We know you spend a lot of time traveling with us and we appreciate it. To show you just how much, we're offering you a free upgrade to SAS Business when you travel from Oslo to New York..."

Än en gång missar jag att läsa klart rubriken!
Står ju faktiskt i rubriken vad tråden handlar om ;)
 

Canadien

Medlem
Bingo i mailkorgen - fick just CU på OSL-EWR i morgon Plus-->Biz för mig och dottern. Alltid trevligt!
Om jag inte missminner mig var det drygt halvfullt i biz-kabinen när jag kollade för någon dag sedan.
Blir en extra trevlig tur. Får se hur jag förklarar bort det förlorade fönstersätet på rad 20 för dottern... ;)

Grattis. Lördagar är nog bra dagar för CU. Tre av mina fyra CU har kommit på lördagar. Sedan har jag säkert 20st på Må,To,Fr som inte gett någon...
 
Toppen